Vanja är blöjfri!
_0207 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Sep 2001
    #1

    Vanja är blöjfri!

    Ja, på dagen alltså! På natten dröjer det nog ett tag till! Hon vägrade ju ha kläder på sig när hon var utan blöja! Sprang hela sommaren med rumpan bar! Men när det började bli lite kallare fick hon ett återfall och vägrade vara utan blöja! Då tog jag Vanjas dagmamma till hjälp och det fungerade! En morgon sa hon att mamma jag behöver ingen blöja, jag är stor tjej! Det är 1 ½ vecka sedan! Det har hänt en olycka med kiss i trosorna men det är ju så i början! Jag är så stålt! Och Vanja är så duktig och går oftast på toa själv hemma utan att säga till! Trodde det skulle bli mycket svårare att bli av med blöjan, men rätt som det var släppte det bara *s*
  2. 1
    Vanja är blöjfri! Ja, på dagen alltså! På natten dröjer det nog ett tag till! Hon vägrade ju ha kläder på sig när hon var utan blöja! Sprang hela sommaren med rumpan bar! Men när det började bli lite kallare fick hon ett återfall och vägrade vara utan blöja! Då tog jag Vanjas dagmamma till hjälp och det fungerade! En morgon sa hon att mamma jag behöver ingen blöja, jag är stor tjej! Det är 1 ½ vecka sedan! Det har hänt en olycka med kiss i trosorna men det är ju så i början! Jag är så stålt! Och Vanja är så duktig och går oftast på toa själv hemma utan att säga till! Trodde det skulle bli mycket svårare att bli av med blöjan, men rätt som det var släppte det bara *s*
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Vilken duktig tjej!


    Jag hoppas att Oliver blir torr innan april annars kommer jag att stå med tre blöjbarn!*suck*
    Tänker mest på att det blir dyrt *ler*. Byta på två går lika fort som att byta på en förr, undra om det går i samma fart med tre *s*.
  4. 2
    Vilken duktig tjej!
    Jag hoppas att Oliver blir torr innan april annars kommer jag att stå med tre blöjbarn!*suck*
    Tänker mest på att det blir dyrt *ler*. Byta på två går lika fort som att byta på en förr, undra om det går i samma fart med tre *s*.
  5. Medlem sedan
    Sep 2004
    #3

    Vet hur skönt det är!

    Här har ju samma fantastiska hänt också nu i veckan. =)
  6. 3
    Vet hur skönt det är! Här har ju samma fantastiska hänt också nu i veckan. =)
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    Visst blir man förvånad!

    Jag var inställd på att Vanja skulle ha kvar blöjan till nästa sommar då hon vägrade ha på sig byxor när hon inte hade blöja på sig! Men så bara vände det! Helt otroligt!
    Vad stora våra tjejer har blivit!

    *kam*
  8. 4
    Visst blir man förvånad! Jag var inställd på att Vanja skulle ha kvar blöjan till nästa sommar då hon vägrade ha på sig byxor när hon inte hade blöja på sig! Men så bara vände det! Helt otroligt!
    Vad stora våra tjejer har blivit!

    *kam*
  9. Medlem sedan
    Sep 2001
    #5

    Tre blöjbarn...

    låter inte kul! Jag är glad att Vanja han bli dagtorr innan bebisen kommer! Du ska se att det bara är en tidsfåga innan Oliver också är torr!

    *kram*
  10. 5
    Tre blöjbarn... låter inte kul! Jag är glad att Vanja han bli dagtorr innan bebisen kommer! Du ska se att det bara är en tidsfåga innan Oliver också är torr!

    *kram*
  11. Medlem sedan
    Jan 2002
    #6

    Ett till blöjbarn här!

    Robin hade en period för kanske ett halvår sen då han satt på pottan ibland, sporadiskt, men nu han vill inte alls.
    Och jag anser ju att man kan inte tvinga dem, så han får väl ha sin blöja ett tag till.
    Han vägrar tom erkänna när han har bajsat, utan säger alltid -Nääää

    För Michelle så kom det ju över en dag.
    Hon var naken hos svärisarna och kände att nu kissar jag och så kom det 10 sek senare.
    Sen den dagen hade hon ingen blöja på dagen och max 2- 3 olyckor har skett på ja 2,5 år.
    Hon är jättebra på att \"hålla sig\", i början var jag orolig för att ha med henne på stan, men fanns det ingen toa i närheten kunde hon utan problem vänta 5-10 min tills vi hittade en.
  12. 6
    Ett till blöjbarn här! Robin hade en period för kanske ett halvår sen då han satt på pottan ibland, sporadiskt, men nu han vill inte alls.
    Och jag anser ju att man kan inte tvinga dem, så han får väl ha sin blöja ett tag till.
    Han vägrar tom erkänna när han har bajsat, utan säger alltid -Nääää

    För Michelle så kom det ju över en dag.
    Hon var naken hos svärisarna och kände att nu kissar jag och så kom det 10 sek senare.
    Sen den dagen hade hon ingen blöja på dagen och max 2- 3 olyckor har skett på ja 2,5 år.
    Hon är jättebra på att \"hålla sig\", i början var jag orolig för att ha med henne på stan, men fanns det ingen toa i närheten kunde hon utan problem vänta 5-10 min tills vi hittade en.
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Härligt :)

    Det går undan när de väl är med på noterna!

    Thilde är dagtorr sedan 31/7 och nattorr sedan nästan en månad, det är så skönt!! :)
  14. 7
    Härligt :) Det går undan när de väl är med på noterna!

    Thilde är dagtorr sedan 31/7 och nattorr sedan nästan en månad, det är så skönt!! :)
  15. Medlem sedan
    Nov 2001
    #8

    Nej, men vad gör man?

    Man får acceptera att barnen är olika och tar allt i sin takt.
    Fast jag hoppas Oliver blir torr innan bebisen kommer!
  16. 8
    Nej, men vad gör man? Man får acceptera att barnen är olika och tar allt i sin takt.
    Fast jag hoppas Oliver blir torr innan bebisen kommer!
  17. Medlem sedan
    Jan 2004
    #9

    Simon är också...

    blöjfri dagtid sedan sommaren. Men nätterna har vi inte kommit till än, det får ta sin tid. :-9
  18. 9
    Simon är också... blöjfri dagtid sedan sommaren. Men nätterna har vi inte kommit till än, det får ta sin tid. :-9

Liknande trådar

  1. Vanja 5 år i dag!
    By freja_74 in forum _0207 Julibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-06-26, 11:36
  2. Vanja fyra år i går!
    By Malin med V o V in forum _02 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 19:48
  3. Blöjfri/inte blöjfri (igen)
    By msandell in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-07-19, 20:21
  4. Elaine med Vanja & v.37+0!
    By L med E. -03 och bf 15/6 in forum _0606 Junibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-05-27, 12:12
  5. Ängeln Vanja
    By Sofia in forum Värme & medkänsla
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-09, 23:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar