Knölar i bakhuvudet?
_0507 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Jan 2005
    #1

    Knölar i bakhuvudet?

    Är det någon annan vars bebis har små (storlek av en ärta, ungefär) hårda \"kulor\" i bakhuvudet? Filippas kom någon vecka efter födseln och jag visade då upp det för läkaren på tvåmånaderskontrollen. Hon sa att det är lymfkörtlar och att det är alldeles normalt , samt övergående.
    Nu har jag känt efter och hon har 4- 5 st!!! Och stora är de också, den största syns t o m. Hu, ska ringa BVC imorgon... Någon som känner igen detta?
  2. 1
    Knölar i bakhuvudet? Är det någon annan vars bebis har små (storlek av en ärta, ungefär) hårda \"kulor\" i bakhuvudet? Filippas kom någon vecka efter födseln och jag visade då upp det för läkaren på tvåmånaderskontrollen. Hon sa att det är lymfkörtlar och att det är alldeles normalt , samt övergående.
    Nu har jag känt efter och hon har 4- 5 st!!! Och stora är de också, den största syns t o m. Hu, ska ringa BVC imorgon... Någon som känner igen detta?
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Fick samma svar...

    ...när vi frågade om en sådan knöl som min äldsta hade då hon var liten bebis.

    Vet en mamma på öppna förskolan här vars barn hade flera stora. Tyvärr blev hon helt nonchallerad av en knepig läkare här på orten. Men hon skulle söka sig till barnsjukhuset då hon var orolig att det var cancer.

    Jag tycker absolut att du ska få knölarna kollade ordentligt så åtminstone du kan få känna dig lugn.
    Men det är förmodligen som läkaren tror, lymfkörtlar.

    Kram!
  4. 2
    Fick samma svar... ...när vi frågade om en sådan knöl som min äldsta hade då hon var liten bebis.

    Vet en mamma på öppna förskolan här vars barn hade flera stora. Tyvärr blev hon helt nonchallerad av en knepig läkare här på orten. Men hon skulle söka sig till barnsjukhuset då hon var orolig att det var cancer.

    Jag tycker absolut att du ska få knölarna kollade ordentligt så åtminstone du kan få känna dig lugn.
    Men det är förmodligen som läkaren tror, lymfkörtlar.

    Kram!
  5. Lilla Lisa med Melvin
    #3

    Hej

    Jag själv har haft det, detta var lymfkörtlar. När man är orolig så går man ju gärna och känner efter, om de är kvar bl a. De blir då irriterade och det tar längre tid för de att gå tillbaka.
    Tycker dock att du ska ta upp det igen om du är orolig. Det är ju våra kära barn det handlar om och man kan ju då aldrig fråga för mycket. =)
  6. 3
    Hej Jag själv har haft det, detta var lymfkörtlar. När man är orolig så går man ju gärna och känner efter, om de är kvar bl a. De blir då irriterade och det tar längre tid för de att gå tillbaka.
    Tycker dock att du ska ta upp det igen om du är orolig. Det är ju våra kära barn det handlar om och man kan ju då aldrig fråga för mycket. =)
  7. Medlem sedan
    Nov 2002
    #4

    fick samma svar

    då jag bad bvcsköterskan kolla Loves knölar. Så det är säkert helt ok! Men känns ju alltid bäst att få det undersökt ändå!

    kram
  8. 4
    fick samma svar då jag bad bvcsköterskan kolla Loves knölar. Så det är säkert helt ok! Men känns ju alltid bäst att få det undersökt ändå!

    kram
  9. Medlem sedan
    Nov 2004
    #5

    Tim har också två

    knölar, hade tänkt att fråga på BVC. Nu vet jag ju, men frågar iaf så att jag blir lugn :-)
  10. 5
    Tim har också två knölar, hade tänkt att fråga på BVC. Nu vet jag ju, men frågar iaf så att jag blir lugn :-)

Liknande trådar

  1. Knöl på bakhuvudet?
    By Anonym in forum Kropp & hälsa
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-12-13, 21:42
  2. Bulor i bakhuvudet.
    By -maja- in forum Barnsjukdomar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-05-24, 20:57
  3. KNÖL i bakhuvudet..
    By Norrlands-mamma in forum Ordet är fritt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-15, 22:30
  4. Jack i bakhuvudet
    By Pallasita in forum _0404 Aprilbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-06-16, 12:29
  5. Slå i bakhuvudet
    By Punktster + liten 8/11 in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-04-18, 20:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar