Hjälp gravid
Många barn
  1. Pia
    #1

    Hjälp gravid

    Inte så planerat och så typiskt. Det här blir i så fall vårt femte barn klarar man av att studera sedan? Har sökt in till Ssk till våren och har läst som bara den under hösten för att komplettera så att jag ska komma in. Vad gör man nu? Kommer jag in ska man gå första terminen barnet är bf till i mitten av juli. Eller ska man tacka nej ifall man kommer in och vänta ett par år. Har inte så många år på mig att vänta fyller 38 år. Har längtat så efter den här utbildningen i många år och är så motiverad. Kan man läsa en termin vara hemma under hösten och börja till våren 2007 igen? Får man läsa om man är mammaledig, Snälla alla kloka människor här inne ger mig lite råd och tips allt bara snurrar runt.
    /Ha det bra
  2. 1
    Hjälp gravid Inte så planerat och så typiskt. Det här blir i så fall vårt femte barn klarar man av att studera sedan? Har sökt in till Ssk till våren och har läst som bara den under hösten för att komplettera så att jag ska komma in. Vad gör man nu? Kommer jag in ska man gå första terminen barnet är bf till i mitten av juli. Eller ska man tacka nej ifall man kommer in och vänta ett par år. Har inte så många år på mig att vänta fyller 38 år. Har längtat så efter den här utbildningen i många år och är så motiverad. Kan man läsa en termin vara hemma under hösten och börja till våren 2007 igen? Får man läsa om man är mammaledig, Snälla alla kloka människor här inne ger mig lite råd och tips allt bara snurrar runt.
    /Ha det bra
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2

    Jag skulle

    ha börjat utbildningen. och gått så länge jag kunde.
    Lycka till!
  4. 2
    Jag skulle ha börjat utbildningen. och gått så länge jag kunde.
    Lycka till!
  5. Medlem sedan
    Sep 2000
    #3

    Jag skulle också börja

    har fått två av mina barn under min utbilding o det gick så bra......en del har jag läst på universitetet o haft bebis med mig...allt går :)!

    Lycka till!!!
  6. 3
    Jag skulle också börja har fått två av mina barn under min utbilding o det gick så bra......en del har jag läst på universitetet o haft bebis med mig...allt går :)!

    Lycka till!!!
  7. Medlem sedan
    Mar 1999
    #4

    sitter precis i samma båt som dig

    fast vi planerade detta barn ändå. Jag läser oxå på komvux nu för att komma in till våren, samt ska göra högskoleprovet i helgen som kommer. Jag tänker göra som så att blir jag antagen tar jag platsen. Mammaledig sen för att börja till våren 2007 istället. Kommer säkert bli tufft, men vågar inte tacka nej till platsen ifall jag kommer in. Det är ju trots allt lättare att komma in till våren.
  8. 4
    sitter precis i samma båt som dig fast vi planerade detta barn ändå. Jag läser oxå på komvux nu för att komma in till våren, samt ska göra högskoleprovet i helgen som kommer. Jag tänker göra som så att blir jag antagen tar jag platsen. Mammaledig sen för att börja till våren 2007 istället. Kommer säkert bli tufft, men vågar inte tacka nej till platsen ifall jag kommer in. Det är ju trots allt lättare att komma in till våren.
  9. Medlem sedan
    Mar 1999
    #5

    tillägg söker med till ssk *imt*

    ...
  10. 5
    tillägg söker med till ssk *imt* ...
  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6

    Lycka till med högskoleprovet...

    Jag håller tummarna för 2.0 *ler*, hoppas det går bra, tänk bara på att ha med dig snaks att tugga på för dagen är lång, själv skulle jag göra provet men jag missade inbetalningen eftersom internetbanken låg nere *utan min vetskap* så jag får göra det i vår med tjock mage.....lycka till.
  12. 6
    Lycka till med högskoleprovet... Jag håller tummarna för 2.0 *ler*, hoppas det går bra, tänk bara på att ha med dig snaks att tugga på för dagen är lång, själv skulle jag göra provet men jag missade inbetalningen eftersom internetbanken låg nere *utan min vetskap* så jag får göra det i vår med tjock mage.....lycka till.
  13. Tedde
    #7

    Jag tycker...

    att du ska börja! Grattis förresten till en liten till! Fick själv en liten oplanerad, men mycket välkommen liten femma!
    Jag är själv sjuksköterska och pluggade till det när jag hade fyra barn. Blev klar när jag var 37 år och fick min lille son ett år senare och han är nu precis ett år. Jag tyckte att det funkade väldigt bra att plugga med flera barn, men man är tvungen att vara diciplinerad.Faktum är att jag tror att de flesta av oss som hade barn klarade studierna bra.
    Jag tycker absolut att du ska börja i vår och läsa första terminen. Sedan är det ju bara för dig att komma tillbaka när det passar för dig. Om du har en man som kan vara pappaledig under våren 2007 så kan du ju komma tillbaka till dess.
    Jag hade kurskamrater som gick på mammaledighet under studierna och även andra kurskamrater som kom tillbaka till skolan efter uppehåll av olika anledningar.
    Jag läste på sophiahemmet och där behövde man vara mycket i skolan på föreläsningar, grupparbeten etc samt att hälften av utbildningen bestod av praktik på t ex sjukhus. Därför behöver man någon annan som tar hand om barnet på heltid när man själv studerar, om det inte är så stort så att det går på dagis.
    Jag vet att det finns en del som pluggar på andra utbildningar, där man pluggar mera hemma, och bara går en del på föreläsningar som kunnat kombinera det med att vara mammaledig, men där jag läste hade det aldrig fungerat just pga att det jag skrev ovan.
    Lycka till!
  14. 7
    Jag tycker... att du ska börja! Grattis förresten till en liten till! Fick själv en liten oplanerad, men mycket välkommen liten femma!
    Jag är själv sjuksköterska och pluggade till det när jag hade fyra barn. Blev klar när jag var 37 år och fick min lille son ett år senare och han är nu precis ett år. Jag tyckte att det funkade väldigt bra att plugga med flera barn, men man är tvungen att vara diciplinerad.Faktum är att jag tror att de flesta av oss som hade barn klarade studierna bra.
    Jag tycker absolut att du ska börja i vår och läsa första terminen. Sedan är det ju bara för dig att komma tillbaka när det passar för dig. Om du har en man som kan vara pappaledig under våren 2007 så kan du ju komma tillbaka till dess.
    Jag hade kurskamrater som gick på mammaledighet under studierna och även andra kurskamrater som kom tillbaka till skolan efter uppehåll av olika anledningar.
    Jag läste på sophiahemmet och där behövde man vara mycket i skolan på föreläsningar, grupparbeten etc samt att hälften av utbildningen bestod av praktik på t ex sjukhus. Därför behöver man någon annan som tar hand om barnet på heltid när man själv studerar, om det inte är så stort så att det går på dagis.
    Jag vet att det finns en del som pluggar på andra utbildningar, där man pluggar mera hemma, och bara går en del på föreläsningar som kunnat kombinera det med att vara mammaledig, men där jag läste hade det aldrig fungerat just pga att det jag skrev ovan.
    Lycka till!
  15. Medlem sedan
    Mar 2000
    #8

    Samma grej lite grann.. ;O)

    Jag blev med vår mycket efterlängtade men oplanerade femma precis då jag skulle börja plugga igen så smått. Jag sköt lite på planerna men skall till våren börja plugga igen. Kör på du och se hur det går. Blir det för mycket under graviditeten får du skjuta på det. Har du väl kommit in har du ju ena foten inne liksom. Vad skall du plugga om jag får fråga. *nyfiken*
  16. 8
    Samma grej lite grann.. ;O) Jag blev med vår mycket efterlängtade men oplanerade femma precis då jag skulle börja plugga igen så smått. Jag sköt lite på planerna men skall till våren börja plugga igen. Kör på du och se hur det går. Blir det för mycket under graviditeten får du skjuta på det. Har du väl kommit in har du ju ena foten inne liksom. Vad skall du plugga om jag får fråga. *nyfiken*
  17. Medlem sedan
    Mar 2000
    #9

    Jag skall också göra högskoleprovet.. :O)

    Jag kommer iofs inte komma in på min utbildning på de poängen, det var några år sedan jag gjorde det senast skall sägas, och än har jag inte hunnit plugga så mycket inför det denna gång. (Vilket också var en nyhet att man kunde göra. Har inte behövt högre hp tidigare.) Lycka till!!
  18. 9
    Jag skall också göra högskoleprovet.. :O) Jag kommer iofs inte komma in på min utbildning på de poängen, det var några år sedan jag gjorde det senast skall sägas, och än har jag inte hunnit plugga så mycket inför det denna gång. (Vilket också var en nyhet att man kunde göra. Har inte behövt högre hp tidigare.) Lycka till!!
  19. Medlem sedan
    Mar 2000
    #10

    Men alltså hallå..

    .. GRATTIS skulle jag ju också skriva. :O)
  20. 10
    Men alltså hallå.. .. GRATTIS skulle jag ju också skriva. :O)
  21. Lena bf 1/6 + 4
    #11

    Tack!

    ja 2.0 skitenkelt eller hur!! =) Tack för tipset oxå att ta med lite snacks. Synd att du inte hann med betalningen.
  22. 11
    Tack! ja 2.0 skitenkelt eller hur!! =) Tack för tipset oxå att ta med lite snacks. Synd att du inte hann med betalningen.
  23. Medlem sedan
    Mar 1999
    #12

    har inte pluggat

    inför detta heller...fast jag vet att man kan. Du vet väl att du får 0.5 p extra om du har barn över 5 år...? Det gör rätt mycket när man ska söka in sen. Lycka till själv =)
  24. 12
    har inte pluggat inför detta heller...fast jag vet att man kan. Du vet väl att du får 0.5 p extra om du har barn över 5 år...? Det gör rätt mycket när man ska söka in sen. Lycka till själv =)

Liknande trådar

  1. Men hjälp gravid igen, namn hjälp tack
    By sötismamma in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2012-04-30, 08:40
  2. Hjälp - gravid..
    By Anonym in forum Många barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-11-09, 16:18
  3. HJÄLP Gravid!!!!
    By Lorelai in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-01-03, 14:29
  4. hjälp mig.... gravid =(
    By anonymt namn in forum Kärlek & relationer
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-08-09, 11:16
  5. Hjälp är jag gravid??
    By LenaA in forum Försöker bli med barn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 20:58
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar