Vilken natt vi har haft! (långt)
_02 Vårbarn
  1. Christel med Amanda
    #1

    Vilken natt vi har haft! (långt)

    Hlav tolv i går natt satt jag i soffan och kolalde på TV. Maken var i badrummet och borstade tänderna.
    Då hör vi Amanda hostandes, väsandes i sitt rum. Det kom från ingenstans. Det kraftigaste astmaanfallet hon haft!!!! Hon verkligen kämpade för att andas... Jag nästan flög uppför trappen in till henne och maken kom farande lika snabbt...
    Först försökte vi få i henne Airomir med Nebunetten, men det var omöjligt. Som tur är har vi en Ailos hemma, så vi kunde ge henne Ventoline. Det släppte så småningom, men fy vad otäkt det var. Var hlea tiden redo att ringa efter ambulans, eftersom vi måste till Linköping vid akut tillstånd på helgerna.
    Vi bäddade ner Amandsa hos oss och fick sova till halv sex i morse. Då vaknade vi av att Amandsa hade världens näsblod. det bara forsade!!! Det gick en pyamas, en massa papper och två handdukar. Plus Amanda själv...
    Nu däremot är hon hur pigg som helst. Full fart som vanligt.
    Detsamma gäller inte hennes föräldrar... :-) Men vi ska iaf ta en tur till Ikea hela familjen.
  2. 1
    Vilken natt vi har haft! (långt) Hlav tolv i går natt satt jag i soffan och kolalde på TV. Maken var i badrummet och borstade tänderna.
    Då hör vi Amanda hostandes, väsandes i sitt rum. Det kom från ingenstans. Det kraftigaste astmaanfallet hon haft!!!! Hon verkligen kämpade för att andas... Jag nästan flög uppför trappen in till henne och maken kom farande lika snabbt...
    Först försökte vi få i henne Airomir med Nebunetten, men det var omöjligt. Som tur är har vi en Ailos hemma, så vi kunde ge henne Ventoline. Det släppte så småningom, men fy vad otäkt det var. Var hlea tiden redo att ringa efter ambulans, eftersom vi måste till Linköping vid akut tillstånd på helgerna.
    Vi bäddade ner Amandsa hos oss och fick sova till halv sex i morse. Då vaknade vi av att Amandsa hade världens näsblod. det bara forsade!!! Det gick en pyamas, en massa papper och två handdukar. Plus Amanda själv...
    Nu däremot är hon hur pigg som helst. Full fart som vanligt.
    Detsamma gäller inte hennes föräldrar... :-) Men vi ska iaf ta en tur till Ikea hela familjen.
  3. Anonym
    #2

    huuuuuu

    vad läskigt!
    Och var rådiga ni är som fixade det... Själv hade jag nog suttit och gråtit (eller inte i nödsituationer kan man ju reagera rätt radikalt - om du minns...)

    Näsblodet måste också vara jobbigt. Vad kan man göra åt det???

    KRAMAR i massor till hela familjen
  4. 2
    huuuuuu vad läskigt!
    Och var rådiga ni är som fixade det... Själv hade jag nog suttit och gråtit (eller inte i nödsituationer kan man ju reagera rätt radikalt - om du minns...)

    Näsblodet måste också vara jobbigt. Vad kan man göra åt det???

    KRAMAR i massor till hela familjen
  5. Christel med Amanda
    #3

    Ja, det var läskigt....

    men det är bara att hålla sig cool, vilket iof inte är så lätt.
    Hade det varit första gången hade jag nog blivit mer rädd. Som tur är har jag ju min egen barndom att gå på.
    Nu har vi iaf varit på Ikea och Claes Ohlsson. Niklas har fått en ny madrass och så har vi köpt en del lampor och gardinstänger.
    På Claes Ohlsson blev det ett knivblock och brandvarnare.

    Kram till Er oxå.
  6. 3
    Ja, det var läskigt.... men det är bara att hålla sig cool, vilket iof inte är så lätt.
    Hade det varit första gången hade jag nog blivit mer rädd. Som tur är har jag ju min egen barndom att gå på.
    Nu har vi iaf varit på Ikea och Claes Ohlsson. Niklas har fått en ny madrass och så har vi köpt en del lampor och gardinstänger.
    På Claes Ohlsson blev det ett knivblock och brandvarnare.

    Kram till Er oxå.
  7. Nillan m. Malva 020528
    #4

    Fyy vad hemskt

    Det låter verkligen otäckt. Jag kan inte påstå att jag förstår vad ni gjorde, men det verkar som att ni visste vad ni skulle göra. Konstigt vad skärpt man kan bli ibland då det gäller ens barn, man tror att man ska få panik, men man fixar det för att man måste.
  8. 4
    Fyy vad hemskt Det låter verkligen otäckt. Jag kan inte påstå att jag förstår vad ni gjorde, men det verkar som att ni visste vad ni skulle göra. Konstigt vad skärpt man kan bli ibland då det gäller ens barn, man tror att man ska få panik, men man fixar det för att man måste.
  9. Nikki
    #5

    Nä men usch!

    Det lät inget vidare! Tur att hon piggnat till igen!

    Nikki
  10. 5
    Nä men usch! Det lät inget vidare! Tur att hon piggnat till igen!

    Nikki

Liknande trådar

  1. Fy vilken överjävlig natt jag har haft!
    By Asereht in forum _1002 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-12-11, 10:15
  2. Vilken mönster natt vi har haft i natt!
    By Petra & kärlekarna in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-10-02, 15:29
  3. Vilken natt *långt*
    By Jeanette med Wille in forum _0607 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-06-20, 13:30
  4. Vilken natt.... (långt)
    By annananas in forum _0504 Aprilbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 11:55
  5. Vilken VIDRIG natt! *långt*
    By FinlandsSofia in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 16:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar