Gick bra i fredags men.. *långt*
Tonåringar
  1. Anonym
    #1

    Gick bra i fredags men.. *långt*

    I går var ett rejält bakslag :o( Han skulle varit hemma 23.00 Ringde hem vid 22.30 för att höra om han kunde sova över hos en tjejkompis. De var några stycken som skulle det, men jag sa nej pga att hennes föräldrar ej skulle vara hemma. De var i småland (vi bor utanför malmö)Grabben blir tvärsur, slänger luren i örat på mig. Tiden går och han kommer inte hem. Vid tolvtiden börjar jag undra var han blir av.. Börjar ringa runt till kompisar osv.. Ingen vet var han är, el. vilka han umgicks med när de skilldes åt. Men jag lyckas ta reda på ett nummer till den här tjejen som han skulle sova hos.. Vet inte vem hon är, har aldrig träffat henne förr. Njaa hon visst först inte var han var, men det tisslades o tasslades i bakgrunden. Vi lägger på.. Jag ringer igen efter ett tag.. och då säger hon att hennes storasyster är på väg hem med min son. Klockan 02.00 kommer han hem, inte full men påverkad av alkohol är han. Vid det laget var jag så orolig så jag mådde illa och hade ont i bröstet. Tänkte att det är inte lönt att diskutera kl. 02.00 med honom. Väcker han i fm kl 10.00 för han ska i kyrkan med konfirmationsgruppen. Jo han går upp efter mycket om o men.. Arg som ett bi är han när jag säger att vi får prata när han kommer hem. Han säger då, får jag utegångsförbud rymmer jag och rusar ut genom ytterdörren... Ja när han kommer hem igen vet jag inte, han skulle vara i kyrkan 11.00 och det tar väl ca 1 tim. Får se vad som händer sen. Lessen o trött är jag i alla fall.. :o(
  2. 1
    Gick bra i fredags men.. *långt* I går var ett rejält bakslag :o( Han skulle varit hemma 23.00 Ringde hem vid 22.30 för att höra om han kunde sova över hos en tjejkompis. De var några stycken som skulle det, men jag sa nej pga att hennes föräldrar ej skulle vara hemma. De var i småland (vi bor utanför malmö)Grabben blir tvärsur, slänger luren i örat på mig. Tiden går och han kommer inte hem. Vid tolvtiden börjar jag undra var han blir av.. Börjar ringa runt till kompisar osv.. Ingen vet var han är, el. vilka han umgicks med när de skilldes åt. Men jag lyckas ta reda på ett nummer till den här tjejen som han skulle sova hos.. Vet inte vem hon är, har aldrig träffat henne förr. Njaa hon visst först inte var han var, men det tisslades o tasslades i bakgrunden. Vi lägger på.. Jag ringer igen efter ett tag.. och då säger hon att hennes storasyster är på väg hem med min son. Klockan 02.00 kommer han hem, inte full men påverkad av alkohol är han. Vid det laget var jag så orolig så jag mådde illa och hade ont i bröstet. Tänkte att det är inte lönt att diskutera kl. 02.00 med honom. Väcker han i fm kl 10.00 för han ska i kyrkan med konfirmationsgruppen. Jo han går upp efter mycket om o men.. Arg som ett bi är han när jag säger att vi får prata när han kommer hem. Han säger då, får jag utegångsförbud rymmer jag och rusar ut genom ytterdörren... Ja när han kommer hem igen vet jag inte, han skulle vara i kyrkan 11.00 och det tar väl ca 1 tim. Får se vad som händer sen. Lessen o trött är jag i alla fall.. :o(
  3. Medlem sedan
    Dec 2001
    #2

    Visst känns det hopplöst?

    Fast han kom hem, glöm inte det! Och han vet att han har en mor som bryr sej om och inte skiter i vad han gör!
    Fick en underbar stund med min storpojk i förrgår, han fyller ju snart 18 och har (faktiskt!) mognat till ordentligt, även om det fortfarande finns \"issues\"... Iallafall, jag frågade om han ville ha slingor i håret, och det ville han - och vilket läge för prat, inte en milimeter kunde han flytta sej! Eftersom han slackat en del och inte orkat riktigt ett tag nu (en massa orsaker, allt ifrån egen ohälsa till dödsfall nära inpå) pratade vi om hur jag skulle kunna stötta och hjälpa utan att det blev aggro av det. Inte lätt - och det vet både han och jag! Det slutade med att han sa ungefär: \"Det betyder mycket att jag vet om att du bryr dej om mej, mamma, även om det är skitjobbigt ibland.\"

    Och så tror jag faktiskt att det är... Häng i, fortsätt att vara en pain in the ***, så kommer \"belöningen\".

    Och upplys unge herrn om att om han passar sina tider så lägger du dej inte i - det är när han bryter avtal som det blir konsekvenser! Sträng varning - och händer det igen ryker en timme, och så vidare. Det har funkat på min \"svårhanterliga\" dotter, t o m... Och tvärtom, förstås - visar de att de tar ansvar och håller uppgjorda tider så får de mer!
  4. 2
    Visst känns det hopplöst? Fast han kom hem, glöm inte det! Och han vet att han har en mor som bryr sej om och inte skiter i vad han gör!
    Fick en underbar stund med min storpojk i förrgår, han fyller ju snart 18 och har (faktiskt!) mognat till ordentligt, även om det fortfarande finns \"issues\"... Iallafall, jag frågade om han ville ha slingor i håret, och det ville han - och vilket läge för prat, inte en milimeter kunde han flytta sej! Eftersom han slackat en del och inte orkat riktigt ett tag nu (en massa orsaker, allt ifrån egen ohälsa till dödsfall nära inpå) pratade vi om hur jag skulle kunna stötta och hjälpa utan att det blev aggro av det. Inte lätt - och det vet både han och jag! Det slutade med att han sa ungefär: \"Det betyder mycket att jag vet om att du bryr dej om mej, mamma, även om det är skitjobbigt ibland.\"

    Och så tror jag faktiskt att det är... Häng i, fortsätt att vara en pain in the ***, så kommer \"belöningen\".

    Och upplys unge herrn om att om han passar sina tider så lägger du dej inte i - det är när han bryter avtal som det blir konsekvenser! Sträng varning - och händer det igen ryker en timme, och så vidare. Det har funkat på min \"svårhanterliga\" dotter, t o m... Och tvärtom, förstås - visar de att de tar ansvar och håller uppgjorda tider så får de mer!
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Ja..

    vi har suttit hör nu ett bra tag och pratat och pratat. Och vi har kommit överens om hur vi vill ha det alla tre. Han sa att han ska t.o.m ta ut piercingen och ska inte få en förren han förtjänade det. för han tyckte själv att han gjorde fel när han piercade sig. Det kändes skönt att det kom från honom själv. Såå nu får vi se hur läget fortsätter här hemma. Tack för dina ord!
  6. 3
    Ja.. vi har suttit hör nu ett bra tag och pratat och pratat. Och vi har kommit överens om hur vi vill ha det alla tre. Han sa att han ska t.o.m ta ut piercingen och ska inte få en förren han förtjänade det. för han tyckte själv att han gjorde fel när han piercade sig. Det kändes skönt att det kom från honom själv. Såå nu får vi se hur läget fortsätter här hemma. Tack för dina ord!
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    Härligt!

    Jag tror att man ofta tjänar på att ge lite tid för dom att tagga ner efter en \"incident\" - allrasomoftast blir det så som du beskvriver, eftertankens kranka blekhet slår till, och deras egna hjärnor fungerar igen!
    Och det är så skönt efter de där konstruktiva samtalen när man åter är trygg i sin känsla att man faktiskt har barn som är smarta, även om de gör toksaker då och då!
  8. 4
    Härligt! Jag tror att man ofta tjänar på att ge lite tid för dom att tagga ner efter en \"incident\" - allrasomoftast blir det så som du beskvriver, eftertankens kranka blekhet slår till, och deras egna hjärnor fungerar igen!
    Och det är så skönt efter de där konstruktiva samtalen när man åter är trygg i sin känsla att man faktiskt har barn som är smarta, även om de gör toksaker då och då!
  9. Medlem sedan
    Jun 2002
    #5

    Jo det är sant..

    Men ibland kan jag känna att han säger saker som han vet att vi vill höra.. inte vad han menar. Men vi får hoppas att han lärde sig någonting av allt.
  10. 5
    Jo det är sant.. Men ibland kan jag känna att han säger saker som han vet att vi vill höra.. inte vad han menar. Men vi får hoppas att han lärde sig någonting av allt.

Liknande trådar

  1. Tortellini som gick ut i fredags? Hjälp
    By lea-m in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-09-12, 22:03
  2. Gick jag för långt?
    By peter56 in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-12-31, 22:03
  3. UL - så gick det! (långt)
    By rubyblue in forum _0903 Marsbarn
    Svar: 20
    Senaste inlägg: 2008-10-20, 18:18
  4. Ultraljud i fredags *långt*
    By Leos_mamma in forum Änglabarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-12-31, 11:23
  5. Så gick man äntligen dit (långt)
    By På väg mot bätte in forum Känsliga snack
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-09-06, 15:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar