Måste ju komma in o berätta här också
_03 Sommarbarn
  1. _Afrodite_
    #1

    Måste ju komma in o berätta här också

    Lion är här.
    En del kanske sett då jag skrivit i ankomstgruppen och även la in det oäf.
    En rätt lång redogörelse för ett ändå väldigt kort men ack så speciellt förlopp kommer här.
    Detta skrev jag timmarna innan det började på Lunas hemsida.
    \"2005-10-19
    Sitter med Luna i min famn i soffan innan läggdags. Vi bara sitter där, gungar sakta tillsammans, gosar och sjunger bä bä vita lamm. Vad fint Luna sjunger. Vilken duktig stor tjej hon har blivit. Jag är så stolt över henne. Hon är verkligen helt underbar, fin, gosig, snäll och ja bara helt perfekt.
    Jag sitter där med henne i min famn och känner hur tårarna bara vill välla fram. Är det här måntro den sista kvällen som vi sitter där hon och jag ensamma?
    Är det sista kvällen som som hon är ensambarn?
    Är det sista kvällen som jag är mamma till ett underbart litet barn?
    Något rörs inom mig, jag känner att något är på gång.
    Jag har inga värkar eller så än. Men något känns inombords, och tårarna lurar där.
    O kära underbara Luna, du kommer bli världens finaste storasyster, och din mamma älskar dig mest i hela världen just nu.
    Men snart snart är ni två som jag kommer älska mest i hela världen.
    Mina underbara barn...\"

    Och visst hade jag rätt, såhär fick jag skriva in på Lunas hemsida några timmar senare...


    \"FÖRLOSSNINGEN: 2005-10-20
    Visst hade jag rätt igår, känslan fanns där och den stämmde. Visst ville Lion komma ut nu.
    I morse klockan 05.59 blev föddes Lunas lillebror Lion efter en rätt snabb o intensiv förlossning.
    Vaknar av att jag får en värk, ca 5 minuter senare kommer en till. Jag inser att det är på gång och ringer förlossningen på en gång kl 02.45. Jag får komma in på en gång.
    Min mor kommer över och passar Luna.
    03.30 Kommer in till bb stockholm o det tas ctg kurvor. har värkar fortfarande var 5e minut.
    04.10 Man kollar hur mycket jag öppnat mig då jag har kraftiga värkar, 7cm öppet o mjukt.
    04.30 Bm tror att det kommer gå fort och jag får därför inte bada, hoppar in i duchen istället och provar lustgasen. Är så trött att jag nästan somnar mellan värkarna sittandes. Bm försöker övertala mig att stå upp o inte sitta eftersom bebisen inte kan åka neråt ordentligt då jag sitter på pallen där.
    05.20 Har fått flytta till förlossningssängen, står o hänger över huvudändan och vill verkligen ha ut bebisen nu. andas lustgas och känner hur det trycker neråt nu.
    05.59 Lion föds.
    3640g och 52 cm lång.
    Allt som allt från första känning tog det nästan 3,5 timme.\"

    Ps, foton finns i vårt album.
  2. 1
    Måste ju komma in o berätta här också Lion är här.
    En del kanske sett då jag skrivit i ankomstgruppen och även la in det oäf.
    En rätt lång redogörelse för ett ändå väldigt kort men ack så speciellt förlopp kommer här.
    Detta skrev jag timmarna innan det började på Lunas hemsida.
    \"2005-10-19
    Sitter med Luna i min famn i soffan innan läggdags. Vi bara sitter där, gungar sakta tillsammans, gosar och sjunger bä bä vita lamm. Vad fint Luna sjunger. Vilken duktig stor tjej hon har blivit. Jag är så stolt över henne. Hon är verkligen helt underbar, fin, gosig, snäll och ja bara helt perfekt.
    Jag sitter där med henne i min famn och känner hur tårarna bara vill välla fram. Är det här måntro den sista kvällen som vi sitter där hon och jag ensamma?
    Är det sista kvällen som som hon är ensambarn?
    Är det sista kvällen som jag är mamma till ett underbart litet barn?
    Något rörs inom mig, jag känner att något är på gång.
    Jag har inga värkar eller så än. Men något känns inombords, och tårarna lurar där.
    O kära underbara Luna, du kommer bli världens finaste storasyster, och din mamma älskar dig mest i hela världen just nu.
    Men snart snart är ni två som jag kommer älska mest i hela världen.
    Mina underbara barn...\"

    Och visst hade jag rätt, såhär fick jag skriva in på Lunas hemsida några timmar senare...


    \"FÖRLOSSNINGEN: 2005-10-20
    Visst hade jag rätt igår, känslan fanns där och den stämmde. Visst ville Lion komma ut nu.
    I morse klockan 05.59 blev föddes Lunas lillebror Lion efter en rätt snabb o intensiv förlossning.
    Vaknar av att jag får en värk, ca 5 minuter senare kommer en till. Jag inser att det är på gång och ringer förlossningen på en gång kl 02.45. Jag får komma in på en gång.
    Min mor kommer över och passar Luna.
    03.30 Kommer in till bb stockholm o det tas ctg kurvor. har värkar fortfarande var 5e minut.
    04.10 Man kollar hur mycket jag öppnat mig då jag har kraftiga värkar, 7cm öppet o mjukt.
    04.30 Bm tror att det kommer gå fort och jag får därför inte bada, hoppar in i duchen istället och provar lustgasen. Är så trött att jag nästan somnar mellan värkarna sittandes. Bm försöker övertala mig att stå upp o inte sitta eftersom bebisen inte kan åka neråt ordentligt då jag sitter på pallen där.
    05.20 Har fått flytta till förlossningssängen, står o hänger över huvudändan och vill verkligen ha ut bebisen nu. andas lustgas och känner hur det trycker neråt nu.
    05.59 Lion föds.
    3640g och 52 cm lång.
    Allt som allt från första känning tog det nästan 3,5 timme.\"

    Ps, foton finns i vårt album.
  3. Medlem sedan
    Dec 1999
    #2

    Grattis till lillkillen

    låter som en helt okej förlossning, skönt. Välkomna in i två barns världen då.....
    Kram.
  4. 2
    Grattis till lillkillen låter som en helt okej förlossning, skönt. Välkomna in i två barns världen då.....
    Kram.
  5. Medlem sedan
    Mar 2003
    #3

    GRATTIS

    Grattis till lilla Lion!!!
  6. 3
    GRATTIS Grattis till lilla Lion!!!
  7. Medlem sedan
    Dec 2002
    #4

    Super stort GRATTIS!

    Åh tjejen! Grattis till lillkillen. Så namnet blev Lion, superfint! Väntar på dig på msn. :-)
    Kram
  8. 4
    Super stort GRATTIS! Åh tjejen! Grattis till lillkillen. Så namnet blev Lion, superfint! Väntar på dig på msn. :-)
    Kram
  9. Medlem sedan
    Dec 2002
    #5

    Wow grattis!

    Vad härligt, grattis till Lion! Coola namn dina barn har, vilket raketförlossning. Vad spännande att du kände på dig att det var på gång.
  10. 5
    Wow grattis! Vad härligt, grattis till Lion! Coola namn dina barn har, vilket raketförlossning. Vad spännande att du kände på dig att det var på gång.
  11. _Afrodite_
    #6

    tackar

    ja den känndes verkligen toppen. Personalen var verkligen lyhörda för mina önskemål o jag märkte att dom läst på förlossningsbrevet. Så kan verkligen inte klaga.
    Just nu flyter 2barnslivet på bra. Kan inte klaga där heller, lite mindre sömn, men inte katastrofalt. Känns spännande o få se vad man gett sig in på.
    kramar.
  12. 6
    tackar ja den känndes verkligen toppen. Personalen var verkligen lyhörda för mina önskemål o jag märkte att dom läst på förlossningsbrevet. Så kan verkligen inte klaga.
    Just nu flyter 2barnslivet på bra. Kan inte klaga där heller, lite mindre sömn, men inte katastrofalt. Känns spännande o få se vad man gett sig in på.
    kramar.
  13. _Afrodite_
    #7

    Tackar

    Ja just liten var ordet *s*, första jag tänkte vid förlossningen, men vad liten han är. Hade ju trott typ halvkilot tyngre eftersom Luna var stor.
  14. 7
    Tackar Ja just liten var ordet *s*, första jag tänkte vid förlossningen, men vad liten han är. Hade ju trott typ halvkilot tyngre eftersom Luna var stor.
  15. _Afrodite_
    #8

    Tackar

    Ja Luna har ju pratat hela graviditeten om bebisen som skall hata Lääjon, så vi kunde ju inte annat än o lyssna på henne när hon gissade så rätt. Vi kommer ju uttala det på svenskt vis som Liion, inte som engelska ordet lion.
    Vi syns mer på msn, nu skall jag ta o leka lite med Luna strax innan det e bedtime.
    kram
  16. 8
    Tackar Ja Luna har ju pratat hela graviditeten om bebisen som skall hata Lääjon, så vi kunde ju inte annat än o lyssna på henne när hon gissade så rätt. Vi kommer ju uttala det på svenskt vis som Liion, inte som engelska ordet lion.
    Vi syns mer på msn, nu skall jag ta o leka lite med Luna strax innan det e bedtime.
    kram
  17. _Afrodite_
    #9

    Tackar. Fast jag kan

    ju bara ta åt mig äran för o komma på det ena namnet, Lion är det Luna som tjatat om hela graviditeten. Ingen hajjar vart hon fått det från. men men, vi gillar det o han ser ut som en liten Lion.
  18. 9
    Tackar. Fast jag kan ju bara ta åt mig äran för o komma på det ena namnet, Lion är det Luna som tjatat om hela graviditeten. Ingen hajjar vart hon fått det från. men men, vi gillar det o han ser ut som en liten Lion.
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10

    Grattis igen!

    Så underbart vackert du skrev till Luna på hennes sida. Hoppas du o familjen mår gott!
  20. 10
    Grattis igen! Så underbart vackert du skrev till Luna på hennes sida. Hoppas du o familjen mår gott!
  21. Exista med Elias och Joel
    #11

    Åh grattis!

    Så fint du skrev om din och Lunas \"sista\" kväll tillsammans *blev jätterörd*

    Kände så igen känslan.

    Du verkar ju ha haft en kanonförlossning, visst?
    Vad skönt att allt gått bra, och vad kul med en liten kille!
    Luna och Lion låter så fint ihop!
    Stort grattis till er alla!
    Kram!
  22. 11
    Åh grattis! Så fint du skrev om din och Lunas \"sista\" kväll tillsammans *blev jätterörd*

    Kände så igen känslan.

    Du verkar ju ha haft en kanonförlossning, visst?
    Vad skönt att allt gått bra, och vad kul med en liten kille!
    Luna och Lion låter så fint ihop!
    Stort grattis till er alla!
    Kram!
  23. Medlem sedan
    Jan 2003
    #12

    Grattis!

    Wow, vilken fin berättelse! Tänk att känna så strax innan, vad häftigt! Jag har inte känt så någon av gångerna. Sista gången skickade jag sambon till jobbet på morgonen, han kom halvvägs när jag ringde tillbaka honom. Hihi.

    Stort grattis! Vad fin han är!
  24. 12
    Grattis! Wow, vilken fin berättelse! Tänk att känna så strax innan, vad häftigt! Jag har inte känt så någon av gångerna. Sista gången skickade jag sambon till jobbet på morgonen, han kom halvvägs när jag ringde tillbaka honom. Hihi.

    Stort grattis! Vad fin han är!
  25. _Afrodite_
    #13

    Tack

    Vi mår alldeles utmärkt. Idag har vi varit på återbesök för hörseltest, pku test samt en läkarkoll till och även nu fick vi ok stämpeln i rumpan på killen.
    Kramar
  26. 13
    Tack Vi mår alldeles utmärkt. Idag har vi varit på återbesök för hörseltest, pku test samt en läkarkoll till och även nu fick vi ok stämpeln i rumpan på killen.
    Kramar
  27. _Afrodite_
    #14

    Tack

    Ja det var den där enorma känslan som bara bubblade i kroppen. Så svårt o förklara, men känslan bara fanns där o jag behövde få \"ta farväl\" av ensambarntiden med Luna. Känndes så enormt i hela kroppen, jag var så lycklig över henne, men samtidigt också ledsen på något vis. Ledsen över att den underbara tid som varit nu var över, även om det kommer en ny underbar tid nu så blir det ju aldrig detsamma igen.
    Kramar
  28. 14
    Tack Ja det var den där enorma känslan som bara bubblade i kroppen. Så svårt o förklara, men känslan bara fanns där o jag behövde få \"ta farväl\" av ensambarntiden med Luna. Känndes så enormt i hela kroppen, jag var så lycklig över henne, men samtidigt också ledsen på något vis. Ledsen över att den underbara tid som varit nu var över, även om det kommer en ny underbar tid nu så blir det ju aldrig detsamma igen.
    Kramar
  29. _Afrodite_
    #15

    Tackar

    vilken tur att han i allafall inte han så långt din karl.
    Jag brukar kunna känna på mig saker, men främst om andra, sällan om mig själv. Men den här gången satt känslan där även när det gällde mig själv på något sätt. Var en ny o häftig upplevelse för mig.
  30. 15
    Tackar vilken tur att han i allafall inte han så långt din karl.
    Jag brukar kunna känna på mig saker, men främst om andra, sällan om mig själv. Men den här gången satt känslan där även när det gällde mig själv på något sätt. Var en ny o häftig upplevelse för mig.
  31. Medlem sedan
    Feb 2003
    #16

    Grattis!

    Underbar och härlig läsning, grattis till Lion! Fint namn ni valt förresten! :-)
  32. 16
    Grattis! Underbar och härlig läsning, grattis till Lion! Fint namn ni valt förresten! :-)
  33. Sessan m A-03 & L-04
    #17

    Grattis

    Vad skönt att han äntligen är ute. Häftigt att Luna fått döpa honom också o hade rätt om vem som bodde där inne, även om ni nu ändrade stavningen lite ;-)

    Mys nu av eran lille bebis och hoppas ni hittar era nya rutiner som 2barnsföräldrar snart.
  34. 17
    Grattis Vad skönt att han äntligen är ute. Häftigt att Luna fått döpa honom också o hade rätt om vem som bodde där inne, även om ni nu ändrade stavningen lite ;-)

    Mys nu av eran lille bebis och hoppas ni hittar era nya rutiner som 2barnsföräldrar snart.
  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18

    Stort grattis!

    Massor med grattis till Lion!
  36. 18
    Stort grattis! Massor med grattis till Lion!
  37. Anja m Samuel och Tove
    #19

    Grattis

    till Lunas syskon Lion, hoppas allt går bra. Mysigt att få syskon, då ser man hur stort det andra barnet är.
  38. 19
    Grattis till Lunas syskon Lion, hoppas allt går bra. Mysigt att få syskon, då ser man hur stort det andra barnet är.
  39. nina
    #20

    grattis!

    hur uttalar ni hans namn på svenska eller engelska dvs lajon?
  40. 20
    grattis! hur uttalar ni hans namn på svenska eller engelska dvs lajon?
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Måste berätta för er också,
    By ullet in forum Ordet är fritt
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2011-12-19, 13:19
  2. Och det här måste jag ju också berätta:
    By malojeli in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-05-23, 10:06
  3. Måste få berätta här också..
    By Lillmorran in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2008-07-23, 07:12
  4. Måste också berätta...
    By miadros in forum Autismspektrum
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-30, 07:55
  5. Måste också berätta om
    By -Mian- in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-01-25, 17:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar