Den 21 oktober föddes LOVA!!
_0511 Novemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2005
    #1

    Den 21 oktober föddes LOVA!!

    I rekord fart dessutom... Jag vaknade på morgonen vid nio, kännde absolut ingenting. Gick upp och kissade vid halv tio, och då så gick vattnet, eller rättare sagt, jag var väldigt osäker. Men ringde i alla fall BB som sa åt mig att komma in på koll, och att vi nog skulle bli hemskickade igen. Sagt och gjort, jag och min man tar en taxi in, för säkerhetsskull även en packad bb väska. I taxin känner jag av någon liten värk, men inte värre än förvärkarna jag haft innan. Kom in på BB klockan fem över elva, en bm studerande sätter ctg och säger att vi antagligen får åka hem och vänta på värkstart. En kvart senare får jag en värk som gör att jag tror att jag ska gå av på mitten, jag blev helt överrumplad och skriker som en stucken gris. Strax därefter en till, och en till.....Barnmorskestuderande verkar tro att jag är ovanligt känslig som rätt som det är har sånna värkar, och säger år mig att ta en duch. Hon ville absolut inte undersöka hur öppen jag är eftersom det var så \"tidigt i latensfasen\".... jaha tänker jag, säger hon det så är det väl så, försöker andas och koppla av men det är totalt omöjligt. Varenda värk känns som att jag snart ska dö, och som att ungen när som helst ska ploppa ut... Till sist står inte min man ut längre med mina panikartade värkar och skriker att \"nu får du hämta en riktig barnmorska!!\" Hon kommer, säger, jaja, vi kan väl kolla hur öppen du är då, så kanske du kan få lite lustgas\" Hon undersöker mig och konstaterar att jag är helt öppen, och att det är dags att börja krysta.....Epidural eller någon annan smärtlindring är det inte tal om, fast att jag skriker efter det.... Då var klockan halv ett....Efter att ha försökt krysta, utan att kunna eller våga,klöst sönder både min man barnmorskan, och efter ett skiftbyte bland barnmorskorna så ringer de efter en narkosläkare, som ska sätta epidural ändå. Jag märker ingenting av detta, jag klamrade mig fast i lustgas masken. Efter en hel del krystande, ställningsbytande och så tittade i alla fall lilla Lova ut, klockan 16.03, 49 centimeter lång och 3300 gram. Hon är sååå fin, nu är vi hemma igen, och Lova sover nöjt i sin babysitter! Förlossningen var jävlig, det ska jag erkänna, men det var värt varenda värk!!
  2. 1
    Den 21 oktober föddes LOVA!! I rekord fart dessutom... Jag vaknade på morgonen vid nio, kännde absolut ingenting. Gick upp och kissade vid halv tio, och då så gick vattnet, eller rättare sagt, jag var väldigt osäker. Men ringde i alla fall BB som sa åt mig att komma in på koll, och att vi nog skulle bli hemskickade igen. Sagt och gjort, jag och min man tar en taxi in, för säkerhetsskull även en packad bb väska. I taxin känner jag av någon liten värk, men inte värre än förvärkarna jag haft innan. Kom in på BB klockan fem över elva, en bm studerande sätter ctg och säger att vi antagligen får åka hem och vänta på värkstart. En kvart senare får jag en värk som gör att jag tror att jag ska gå av på mitten, jag blev helt överrumplad och skriker som en stucken gris. Strax därefter en till, och en till.....Barnmorskestuderande verkar tro att jag är ovanligt känslig som rätt som det är har sånna värkar, och säger år mig att ta en duch. Hon ville absolut inte undersöka hur öppen jag är eftersom det var så \"tidigt i latensfasen\".... jaha tänker jag, säger hon det så är det väl så, försöker andas och koppla av men det är totalt omöjligt. Varenda värk känns som att jag snart ska dö, och som att ungen när som helst ska ploppa ut... Till sist står inte min man ut längre med mina panikartade värkar och skriker att \"nu får du hämta en riktig barnmorska!!\" Hon kommer, säger, jaja, vi kan väl kolla hur öppen du är då, så kanske du kan få lite lustgas\" Hon undersöker mig och konstaterar att jag är helt öppen, och att det är dags att börja krysta.....Epidural eller någon annan smärtlindring är det inte tal om, fast att jag skriker efter det.... Då var klockan halv ett....Efter att ha försökt krysta, utan att kunna eller våga,klöst sönder både min man barnmorskan, och efter ett skiftbyte bland barnmorskorna så ringer de efter en narkosläkare, som ska sätta epidural ändå. Jag märker ingenting av detta, jag klamrade mig fast i lustgas masken. Efter en hel del krystande, ställningsbytande och så tittade i alla fall lilla Lova ut, klockan 16.03, 49 centimeter lång och 3300 gram. Hon är sååå fin, nu är vi hemma igen, och Lova sover nöjt i sin babysitter! Förlossningen var jävlig, det ska jag erkänna, men det var värt varenda värk!!
  3. Tedas V.35
    #2

    Grattis

    til eran Lova. Vilket fint namn ni valt.
  4. 2
    Grattis til eran Lova. Vilket fint namn ni valt.
  5. Medlem sedan
    Aug 2002
    #3

    ohhh grattis!!!!!

    En liten Lova...vad mysigt!!! Och du verkar ha gjort ett kanon-jobb på förlossningen! Snyggt kämpat!!

    Grattiskramar!!
  6. 3
    ohhh grattis!!!!! En liten Lova...vad mysigt!!! Och du verkar ha gjort ett kanon-jobb på förlossningen! Snyggt kämpat!!

    Grattiskramar!!
  7. Lapplandstjejen m Anton&twins bf13/12 v 32+5
    #4

    wow grattis till en piga

    snusa på henne nu och mys, viken snabb förlossning, allt verkar ju har gått bra oxå.
    Grattis än en gång
  8. 4
    wow grattis till en piga snusa på henne nu och mys, viken snabb förlossning, allt verkar ju har gått bra oxå.
    Grattis än en gång
  9. Medlem sedan
    Dec 2003
    #5

    Ett stort grattis!

    Grattis till Lova!
    Härligt att allt gick bra.
  10. 5
    Ett stort grattis! Grattis till Lova!
    Härligt att allt gick bra.
  11. Medlem sedan
    Sep 2001
    #6

    Grattis och bra jobbat!

    Det är väl typiskt att de inte kan lyssna på födande kvinnor. Men, men....

    Stort grattis till Lova och snusa gott!!
  12. 6
    Grattis och bra jobbat! Det är väl typiskt att de inte kan lyssna på födande kvinnor. Men, men....

    Stort grattis till Lova och snusa gott!!
  13. MammaK, v35 (-31 dgr till snitt)
    #7

    Stort grattis!

    Vad underbart med en liten flicka, så avis jag blir...
  14. 7
    Stort grattis! Vad underbart med en liten flicka, så avis jag blir...
  15. Mira 36+0
    #8

    Ett stort gratttis till tjejen!..härligt.*imt*

    ...
  16. 8
    Ett stort gratttis till tjejen!..härligt.*imt* ...
  17. Medlem sedan
    Oct 2002
    #9

    Grattis!!

    ..till Lova - men inte till den barnmorskan! Märkligt att vissa bm inte tror att det kan gå så fort, de borde ju veta...

    Njut nu, och våga skiva/prata av dig om förlossningen om du känner att du behöver det.
  18. 9
    Grattis!! ..till Lova - men inte till den barnmorskan! Märkligt att vissa bm inte tror att det kan gå så fort, de borde ju veta...

    Njut nu, och våga skiva/prata av dig om förlossningen om du känner att du behöver det.
  19. Medlem sedan
    Mar 2002
    #10

    Grattis!!

    Härligt att ni äntligen har er bäbis hos er! Det är som sagt värt allt elände i världen - när det väl är över.

    Njut av lillpyret!!
  20. 10
    Grattis!! Härligt att ni äntligen har er bäbis hos er! Det är som sagt värt allt elände i världen - när det väl är över.

    Njut av lillpyret!!
  21. Medlem sedan
    Dec 2003
    #11

    Grattis!

    Jag hade faktiskt en liknande upplevelse när jag födde barn förra gången, fast då var det undersköterskan som bara inte kunde begripa vad jag sa till henne: Nu tänker jag krysta\". \"Nehej, det tror jag inte, för barnmorskan har ju gått och beställt en epidural.\" \"Jaha?! Ja, det skiter jag i, för nu krystar jag ialla fall!\" Barnmorskan kallades in i ilfart, och mycket riktigt, ut kom bebben. varför kan de inte bara lyssna på vad man säger? STOORA grattiskramar till er!
  22. 11
    Grattis! Jag hade faktiskt en liknande upplevelse när jag födde barn förra gången, fast då var det undersköterskan som bara inte kunde begripa vad jag sa till henne: Nu tänker jag krysta\". \"Nehej, det tror jag inte, för barnmorskan har ju gått och beställt en epidural.\" \"Jaha?! Ja, det skiter jag i, för nu krystar jag ialla fall!\" Barnmorskan kallades in i ilfart, och mycket riktigt, ut kom bebben. varför kan de inte bara lyssna på vad man säger? STOORA grattiskramar till er!
  23. Maria med Tilde + bf 13/11
    #12

    Åh, grattis!

    Vilken snabb förlossning, förstår att den kändes om man säger så... Men, som du skriver, efteråt är det värt varenda värk!!!
    Kramar till dig!
  24. 12
    Åh, grattis! Vilken snabb förlossning, förstår att den kändes om man säger så... Men, som du skriver, efteråt är det värt varenda värk!!!
    Kramar till dig!
  25. Catherine m David-02 och bf 11/11
    #13

    Stort grattis till lilla tjejen! IMT

    \'
  26. 13
    Stort grattis till lilla tjejen! IMT \'
  27. Astrid med pojkarna -29 dagar
    #14

    Åh GRATTIS!

    Så störande att bm-studerande inte ville kolla hur öppen du var, HON kan väl inte veta hur tidigt i latensfasen du är!
    MEN det ÄR ju värt varenda värk, så är det ju! =)

    Grattiskramar från oss!
  28. 14
    Åh GRATTIS! Så störande att bm-studerande inte ville kolla hur öppen du var, HON kan väl inte veta hur tidigt i latensfasen du är!
    MEN det ÄR ju värt varenda värk, så är det ju! =)

    Grattiskramar från oss!
  29. Medlem sedan
    Aug 2005
    #15

    Grattis Grattis!!!

    !
  30. 15
    Grattis Grattis!!! !
  31. mor till nea + v.37
    #16

    grattis!!!

    till er lilla Lova. Sköt om er.
  32. 16
    grattis!!! till er lilla Lova. Sköt om er.
  33. Medlem sedan
    Mar 2005
    #17

    Grattis till Lova!

    Härligt när bebisarna börjar ploppa fram här. Ha det så bra och ta hand om er!
  34. 17
    Grattis till Lova! Härligt när bebisarna börjar ploppa fram här. Ha det så bra och ta hand om er!
  35. Medlem sedan
    Apr 2003
    #18

    Oj oj så härligt

    att det kom ut en liten LOVA :D :D :D
    Stora stora grattiskramar!
  36. 18
    Oj oj så härligt att det kom ut en liten LOVA :D :D :D
    Stora stora grattiskramar!
  37. Medlem sedan
    Dec 2002
    #19

    grattis!! vilken fart! :-)

    jag tycker du verkar ha gjort ett strålande jobb.
    massa kramar till er alla i familjen!
  38. 19
    grattis!! vilken fart! :-) jag tycker du verkar ha gjort ett strålande jobb.
    massa kramar till er alla i familjen!
  39. Medlem sedan
    Mar 2005
    #20

    Grattis!

    Va roligt! Grattis till hela familjen. Jag undrar vad den sjuksköterska studerande sa när det visade vara öppet helt? Jag skulle nog ha blivit helt galen! ha et bra och sköt om er!
    Kram!
  40. 20
    Grattis! Va roligt! Grattis till hela familjen. Jag undrar vad den sjuksköterska studerande sa när det visade vara öppet helt? Jag skulle nog ha blivit helt galen! ha et bra och sköt om er!
    Kram!
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. När Liv föddes
    By Minimumsa in forum _0911 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2009-11-27, 14:13
  2. 5/5 föddes...
    By 3an har kommit! in forum Förlossning
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-30, 07:15
  3. när föddes de?
    By Lowiza in forum Flera barn - tvillingar & fler
    Svar: 17
    Senaste inlägg: 2009-04-17, 20:23
  4. När Emelina föddes
    By wina in forum _0707 Julibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-07-27, 11:42
  5. Vår son föddes igår!
    By Vimse - nu med son! in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 08:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar