Bara middagslur hos pappa
Ensamförälder
  1. Marie o VargaBus
    #1

    Bara middagslur hos pappa

    Hej..Jag har en tjej som fyller fyra i feb. Hennes pappa har henne c:a 10 dagar i månaden. När hon är hos mej sover hon aldrig middag. Det är bra för hon är ändå uppe till nio på kvällen. När hon har varit hos sin pappa har hon oftast sovit middag. det förstår jag inte, hon behöver aldrig göra det hos mej! Hon e pigg o glad hela dagen. På kvällen efter en middagslur har hon såå svårt att somna. Är ofta vaken till elva då och svår att sen få upp till dagis. Hennes pappa älskar att sova påmorgonen och sover ofta när jag ringer vid typ elva o hon e där. Grrrr...han har då satt henne framför tv:n. Han sover säkert oxå gärna middag. Men HON behöver inte det. Åh! vad jag e irriterad just nu. Hon sov när jag nyss pratade med honom. Hon kommer hem igen till mej i em o kvällen kommer bli jobbig. Vad ska jag göra??
  2. 1
    Bara middagslur hos pappa Hej..Jag har en tjej som fyller fyra i feb. Hennes pappa har henne c:a 10 dagar i månaden. När hon är hos mej sover hon aldrig middag. Det är bra för hon är ändå uppe till nio på kvällen. När hon har varit hos sin pappa har hon oftast sovit middag. det förstår jag inte, hon behöver aldrig göra det hos mej! Hon e pigg o glad hela dagen. På kvällen efter en middagslur har hon såå svårt att somna. Är ofta vaken till elva då och svår att sen få upp till dagis. Hennes pappa älskar att sova påmorgonen och sover ofta när jag ringer vid typ elva o hon e där. Grrrr...han har då satt henne framför tv:n. Han sover säkert oxå gärna middag. Men HON behöver inte det. Åh! vad jag e irriterad just nu. Hon sov när jag nyss pratade med honom. Hon kommer hem igen till mej i em o kvällen kommer bli jobbig. Vad ska jag göra??
  3. Medlem sedan
    Jan 2000
    #2

    Prata med pappan..

    och försök att få honom att förstå att flickan inte behöver sova middag nu när hon är så stor och att OM hon sover betyder det att hon inte kan somna vid \"normal\" tid på kvällen utan är då uppe längre, vilket i sig resultera i längre mornar.

  4. 2
    Prata med pappan.. och försök att få honom att förstå att flickan inte behöver sova middag nu när hon är så stor och att OM hon sover betyder det att hon inte kan somna vid \"normal\" tid på kvällen utan är då uppe längre, vilket i sig resultera i längre mornar.

  5. Medlem sedan
    Feb 2000
    #3

    gör ingenting tycker jag

    låt pappan göra som han tycker - det är ändå hans barn också, så länge det inte är skadligt eller olagligt.
    jag är också fruktansvärt morgontrött, och den som inte är det, har nog svårt att förstå vilken tortyr det är att tvingas gå upp tidigt (jo, det är sant).
    mina barn har alltid \"roat\" sig själva på morgnarna, och jag har det bestämda intrycket att de tycker det är mysigt att ligga i soffan och se på tv eller ligga i sängen och läsa en bok etc, inte jobbigt alls.
    värre för dom hade varit att behöva stå ut med mig trött iaf...
    jag tycker att man ska välja sina krig, och för att kunna ha en bra relation (eller neutral iaf) med sin expartner, tycker jag det förutsätter att man låter den andra fatta _sina_ beslut, och att man så långt det går litar på varann.
  6. 3
    gör ingenting tycker jag låt pappan göra som han tycker - det är ändå hans barn också, så länge det inte är skadligt eller olagligt.
    jag är också fruktansvärt morgontrött, och den som inte är det, har nog svårt att förstå vilken tortyr det är att tvingas gå upp tidigt (jo, det är sant).
    mina barn har alltid \"roat\" sig själva på morgnarna, och jag har det bestämda intrycket att de tycker det är mysigt att ligga i soffan och se på tv eller ligga i sängen och läsa en bok etc, inte jobbigt alls.
    värre för dom hade varit att behöva stå ut med mig trött iaf...
    jag tycker att man ska välja sina krig, och för att kunna ha en bra relation (eller neutral iaf) med sin expartner, tycker jag det förutsätter att man låter den andra fatta _sina_ beslut, och att man så långt det går litar på varann.
  7. geg
    #4

    vems behov kommer först

    Jag har en 4-åring som får gå o lägga sig för sent när han e hos pappa. De flesta barn brukar ju inte sova längre på morgonen bara för det och det gör att när måndagen kommer är han helt slut. Han har missat massor m sömn under helgen och sover 12-13 timmar/natt i en vecka innan han e ikapp. Jag kan inte lägga barnen hur tidigt som helst och vi måste ju upp till dagis o jobb. Pappan tror att tiderna är för att passa mig, men så är det ju inte, barnen behöver sin sömn, annars blir de trötta och gråtiga och det är ju inte jättekul för dem. Pappan behöver liksom inte ta hand om konsekvensen av att ha trötta barn så då bryr han sig inte.
    Håller alltså inte med dig om att var o en ska fatta sina egna beslut, när det påverkar barnen så mycket att även min vardag blir svårare. Jag har tagit upp detta flera gånger m ex:et, men han säger bara att sonen inte är trött, vilket jag håller för helt otroligt, då det är en liten sömntuta vi har.
  8. 4
    vems behov kommer först Jag har en 4-åring som får gå o lägga sig för sent när han e hos pappa. De flesta barn brukar ju inte sova längre på morgonen bara för det och det gör att när måndagen kommer är han helt slut. Han har missat massor m sömn under helgen och sover 12-13 timmar/natt i en vecka innan han e ikapp. Jag kan inte lägga barnen hur tidigt som helst och vi måste ju upp till dagis o jobb. Pappan tror att tiderna är för att passa mig, men så är det ju inte, barnen behöver sin sömn, annars blir de trötta och gråtiga och det är ju inte jättekul för dem. Pappan behöver liksom inte ta hand om konsekvensen av att ha trötta barn så då bryr han sig inte.
    Håller alltså inte med dig om att var o en ska fatta sina egna beslut, när det påverkar barnen så mycket att även min vardag blir svårare. Jag har tagit upp detta flera gånger m ex:et, men han säger bara att sonen inte är trött, vilket jag håller för helt otroligt, då det är en liten sömntuta vi har.
  9. Petronella
    #5

    Kan inte pappan lämna på dagis på måndag morgon?

    hans anvar att ringa till dagis ifall de blir sena, hans ansvar att fixa frukost hemma i sådana fall, hans ansvara att jobba ikapp på sitt eget jobb ifall de blir väldigt sent på mogonen.

    ingen behöver lida, och han får ta konsekvenserna av sitt handlande.
  10. 5
    Kan inte pappan lämna på dagis på måndag morgon? hans anvar att ringa till dagis ifall de blir sena, hans ansvar att fixa frukost hemma i sådana fall, hans ansvara att jobba ikapp på sitt eget jobb ifall de blir väldigt sent på mogonen.

    ingen behöver lida, och han får ta konsekvenserna av sitt handlande.
  11. geg
    #6

    det gör han

    Pappan lämnar barnen måndag morgon och när jag hämtar dem faller de ihop i två små högar, helt slut efter helgen. Sen ska de försöka ta igen sömnförlusten i veckan och behöver sova 12-13 timmar. Jag lägger dem 19 och de vaknar vid 8 om de får bestämma. Då måste vi stressa som tusan för att komma till dagis i tid, och det vet ju alla hur bra det går att stressa barn. Tvärstopp! Så att han håller dem vakna på helgen påverkar barnen hela veckan efter. Så jag tycker inte att var o en kan göra precis som de vill, hänsyn måste tas till vad som händer när man själv lämnat barnen.
  12. 6
    det gör han Pappan lämnar barnen måndag morgon och när jag hämtar dem faller de ihop i två små högar, helt slut efter helgen. Sen ska de försöka ta igen sömnförlusten i veckan och behöver sova 12-13 timmar. Jag lägger dem 19 och de vaknar vid 8 om de får bestämma. Då måste vi stressa som tusan för att komma till dagis i tid, och det vet ju alla hur bra det går att stressa barn. Tvärstopp! Så att han håller dem vakna på helgen påverkar barnen hela veckan efter. Så jag tycker inte att var o en kan göra precis som de vill, hänsyn måste tas till vad som händer när man själv lämnat barnen.
  13. #7

    Hur gamla

    är barnen? En är 4 skrev du, de andra då?

    Mina har gärna lagt sig tidigare än 19 vissa kvällar, även när de varit lite äldre, kanske du måste lägga dem kl18 redan, så de hinner få igen lite sömn tills pappan får insikt i hur barnen ska sova.
    Har du tagit upp detta i familjerätten?
  14. 7
    Hur gamla är barnen? En är 4 skrev du, de andra då?

    Mina har gärna lagt sig tidigare än 19 vissa kvällar, även när de varit lite äldre, kanske du måste lägga dem kl18 redan, så de hinner få igen lite sömn tills pappan får insikt i hur barnen ska sova.
    Har du tagit upp detta i familjerätten?

Liknande trådar

  1. Skön middagslur
    By Dina_KL in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-10-11, 18:23
  2. Bara en pappa
    By mrs bitch? in forum Vårdnad - gemensam/enskild
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2007-10-19, 07:29
  3. Lillebrors middagslur
    By Björna med Lillebror in forum _0402 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-19, 12:19
  4. Middagslur på dagis.. fråga
    By Solsken m Daniel in forum Småbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-03-22, 09:25
  5. Middagslur
    By mimpen in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-03-03, 13:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar