Urvuxna kläder
_0209 Septemberbarn
  1. Helena m. Jonathan -02 & Hanna 7/10
    #1

    Urvuxna kläder

    Vad gör ni med kläderna som barnen vuxit ur?
    Hittills har jag lagt allt i kartonger, men man kan ju inte spara allt. Småbarnskläder upp till stl 80 har jag rensat & gett bort en del av, men hur gör ni med de större stl? Säljer, eller ger bort?

    Ok,har ni syskon av samma kön så förstår jag ju att ni behåller det mesta. Själv så kommer jag ju att drunkna i alla kläder så småningom eftersom jag nu får en laddning med tjejkläder att spara också....

    Vet dessutom inte om det blir några fler barn. Jag vill ju såklart, men sambon tittar konstigt på mig & tycker att det räcker....
  2. 1
    Urvuxna kläder Vad gör ni med kläderna som barnen vuxit ur?
    Hittills har jag lagt allt i kartonger, men man kan ju inte spara allt. Småbarnskläder upp till stl 80 har jag rensat & gett bort en del av, men hur gör ni med de större stl? Säljer, eller ger bort?

    Ok,har ni syskon av samma kön så förstår jag ju att ni behåller det mesta. Själv så kommer jag ju att drunkna i alla kläder så småningom eftersom jag nu får en laddning med tjejkläder att spara också....

    Vet dessutom inte om det blir några fler barn. Jag vill ju såklart, men sambon tittar konstigt på mig & tycker att det räcker....
  3. Medlem sedan
    Aug 1999
    #2

    Jag ger

    bort massor, till dom som vill ha :-)
    Sedan kastar jag..Jag sparar bara -enstaka_ plagg.
    Som tex de kläder de hade på sig då de kom hem från BB, mm.mm..
  4. 2
    Jag ger bort massor, till dom som vill ha :-)
    Sedan kastar jag..Jag sparar bara -enstaka_ plagg.
    Som tex de kläder de hade på sig då de kom hem från BB, mm.mm..
  5. Lotta m F&O
    #3

    Vi har ofta ärvda kläder själva

    så de flesta duger inte ens att skänka till Myrorna när vi är färdiga med dem. Jag sparar enstaka plagg som mina barn har haft på sig ofta och som jag tycker är extra fina.

    Sålde en del förra året, men jag tyckte det blev för jobbigt att hålla på och fota och/eller märka upp saker och att svara på frågor från veliga typer och att släpa kassar till öppnis för försäljning.

    Om vi får fler barn - vilket inte är särskilt sannolikt - så ska allt ska vara nytt, nytt!
  6. 3
    Vi har ofta ärvda kläder själva så de flesta duger inte ens att skänka till Myrorna när vi är färdiga med dem. Jag sparar enstaka plagg som mina barn har haft på sig ofta och som jag tycker är extra fina.

    Sålde en del förra året, men jag tyckte det blev för jobbigt att hålla på och fota och/eller märka upp saker och att svara på frågor från veliga typer och att släpa kassar till öppnis för försäljning.

    Om vi får fler barn - vilket inte är särskilt sannolikt - så ska allt ska vara nytt, nytt!

Liknande trådar

  1. Urvuxna kläder
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-08-26, 07:53
  2. Hur gör ni med urvuxna kläder?
    By Annika o Amy 29-3-06 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-06-07, 11:58
  3. Vad gör ni med urvuxna kläder?
    By Mia m Elin o Lina in forum _03 Vårbarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2006-02-23, 12:30
  4. Urvuxna kläder
    By Mia m Elin o Lina in forum Småbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-22, 14:43
  5. Hur gör ni med urvuxna kläder?
    By Elin med Selma in forum Småbarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2005-11-30, 09:45
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar