Bästa DM-låten genom tiderna???
Hem & fritid
  1. sjungande kossan
    #1

    Bästa DM-låten genom tiderna???

    För jag måste säga att \"Walking in my shoes\" är min alltid-alltid-alltid-favorit!

    Älskar texten, plus att den kom i en tid när jag hade så tungt privat och kännde verkligen att \"prova att gå i mina skor en dag så ska ni se att de inte är så lätt!\"

    Ni då - vilken låt och varför???
  2. 1
    Bästa DM-låten genom tiderna??? För jag måste säga att \"Walking in my shoes\" är min alltid-alltid-alltid-favorit!

    Älskar texten, plus att den kom i en tid när jag hade så tungt privat och kännde verkligen att \"prova att gå i mina skor en dag så ska ni se att de inte är så lätt!\"

    Ni då - vilken låt och varför???
  3. Leelou
    #2

    Nu är du taskig ju!!

    Hur skall man kunna välja EN låt ur ett sådant underbart register som DM faktiskt har!
    *sliter mitt hår*

    Men ja, oki då då!
    Det får bli \"In your room\" för min del.
    Älskar den desperata känslan i låten och man känner verkligen mörkret i den.
    Sedan stämmer den ganska bra in på hur jag har det ibland.. typ.

  4. 2
    Nu är du taskig ju!! Hur skall man kunna välja EN låt ur ett sådant underbart register som DM faktiskt har!
    *sliter mitt hår*

    Men ja, oki då då!
    Det får bli \"In your room\" för min del.
    Älskar den desperata känslan i låten och man känner verkligen mörkret i den.
    Sedan stämmer den ganska bra in på hur jag har det ibland.. typ.

  5. Jenny
    #3

    Svååårt... men...

    kanske The Sun and the Rainfall... det är en av favvisarna iaf!
  6. 3
    Svååårt... men... kanske The Sun and the Rainfall... det är en av favvisarna iaf!
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Eftersom jag inte är något stort Depechefan...

    så måste jag ju säga de två låtar som min stora kärlek från tonårstiden använde för att flirta med mig via underbara hederliga brev... Picture of you och See you ;-))
  8. 4
    Eftersom jag inte är något stort Depechefan... så måste jag ju säga de två låtar som min stora kärlek från tonårstiden använde för att flirta med mig via underbara hederliga brev... Picture of you och See you ;-))
  9. sjungande kossan
    #5

    åh så sant!!

    man ska lyssna den på hög volym, helst i bilen - den är verkligen så där mörk så det känns ända i hjärtegropen!!!
  10. 5
    åh så sant!! man ska lyssna den på hög volym, helst i bilen - den är verkligen så där mörk så det känns ända i hjärtegropen!!!
  11. sjungande kossan
    #6

    den är...

    bra! Helt klart!!
  12. 6
    den är... bra! Helt klart!!
  13. sjungande kossan
    #7

    *ler*

    Alltså styr våra minnen detta...??
  14. 7
    *ler* Alltså styr våra minnen detta...??
  15. Leelou
    #8

    Jaaaaa!

    Där sa du verkligen något!!
    Den ÄR verkligen sååååå mörk!

    Kramisar!
  16. 8
    Jaaaaa! Där sa du verkligen något!!
    Den ÄR verkligen sååååå mörk!

    Kramisar!
  17. Medlem sedan
    May 2005
    #9

    Never Let Me Down Again

    är min favorit. Har väl ingen direkt motivering annat än att den tilltalar mig mest. Personligen tycker jag att DM var som allra bäst just med Music for the Masses-skivan, tappade intresset för dem när de gick åt det rockigare hållet på 90-talet. Efter det tycker jag att de bara har haft ett par bra låtar per album...har inte hört nya skivan än, men har ett par DM-frälsta kompisar, så jag lär nog få göra det snart! :)
  18. 9
    Never Let Me Down Again är min favorit. Har väl ingen direkt motivering annat än att den tilltalar mig mest. Personligen tycker jag att DM var som allra bäst just med Music for the Masses-skivan, tappade intresset för dem när de gick åt det rockigare hållet på 90-talet. Efter det tycker jag att de bara har haft ett par bra låtar per album...har inte hört nya skivan än, men har ett par DM-frälsta kompisar, så jag lär nog få göra det snart! :)
  19. Medlem sedan
    Feb 1999
    #10

    Somebody

    Och som tur är så var det även en av makens favoriter så den fick vara med på vårt bröllop =)=)
  20. 10
    Somebody Och som tur är så var det även en av makens favoriter så den fick vara med på vårt bröllop =)=)
  21. Medlem sedan
    Sep 2002
    #11

    Strangelove (gärna i Pain remix)

    det är världens bästa låt.
    Varför vet jag inte, den får mig bara att få en speciell känsla i kroppen som jag gillar.
  22. 11
    Strangelove (gärna i Pain remix) det är världens bästa låt.
    Varför vet jag inte, den får mig bara att få en speciell känsla i kroppen som jag gillar.
  23. Medlem sedan
    Nov 2001
    #12

    *ler*

    Ok, ok, då kan jag ju inte säga annat! :-)

    Den är hur bra som helst och texten säger ju väldigt mycket och hade gjort det i 20 år innan vi gifte oss... Något man hela tiden velat ha, men aldrig hittat tidigare. :-)

    Sen finns ju hundra till dårå.... Walking in my shoes är också en av mina favoriter och Blasphemous rumors och....
  24. 12
    *ler* Ok, ok, då kan jag ju inte säga annat! :-)

    Den är hur bra som helst och texten säger ju väldigt mycket och hade gjort det i 20 år innan vi gifte oss... Något man hela tiden velat ha, men aldrig hittat tidigare. :-)

    Sen finns ju hundra till dårå.... Walking in my shoes är också en av mina favoriter och Blasphemous rumors och....
  25. Medlem sedan
    Nov 2001
    #13

    Den är ju också kanon

    för att inte tala om ”One caress” som jag kan kräma i bilen.... I want you now är också en höjdare förresten!
  26. 13
    Den är ju också kanon för att inte tala om ”One caress” som jag kan kräma i bilen.... I want you now är också en höjdare förresten!
  27. Medlem sedan
    Jan 2002
    #14

    De är så många!

    Men jag väljer \"Love in it self\" så här innan jag ska krypa till kojs! Godnatt!
  28. 14
    De är så många! Men jag väljer \"Love in it self\" så här innan jag ska krypa till kojs! Godnatt!
  29. Medlem sedan
    Apr 2002
    #15

    Nämen det går ju inte

    nu har jag försökt en lång stund att tänka ut vilken som är min favvolåt med DM, men det går inte att välja. Det finns alldeles för många som är bäst. Jag kan nog inte ens säga vilken skiva jag gillar mest. Men Some Great Reward, Black Celebration och Music For the Masses är de skivor som alltid kommer att ligga mig varmast om hjärtat, det var mina första och jag har för mig att jag fick alla tre samtidigt 1987 av den kille jag var tillsammans med då. Hade aldrig lyssnat på DM förut och han öppnade en ny musikalisk värld för mig. Lyssnar fortfarande på dessa album när jag orkar köra igång vinylspelaren :-) Därmed inte sagt att jag inte älskar senare skivor också. Har inte köpt pta ännu, men den 25:e är det jag som rusar till närmaste skivaffär :-)
  30. 15
    Nämen det går ju inte nu har jag försökt en lång stund att tänka ut vilken som är min favvolåt med DM, men det går inte att välja. Det finns alldeles för många som är bäst. Jag kan nog inte ens säga vilken skiva jag gillar mest. Men Some Great Reward, Black Celebration och Music For the Masses är de skivor som alltid kommer att ligga mig varmast om hjärtat, det var mina första och jag har för mig att jag fick alla tre samtidigt 1987 av den kille jag var tillsammans med då. Hade aldrig lyssnat på DM förut och han öppnade en ny musikalisk värld för mig. Lyssnar fortfarande på dessa album när jag orkar köra igång vinylspelaren :-) Därmed inte sagt att jag inte älskar senare skivor också. Har inte köpt pta ännu, men den 25:e är det jag som rusar till närmaste skivaffär :-)
  31. bigmouth med edith
    #16

    Enjoy the silence

    är min absoluta favorit, men Home, Somebody, Question of lust, Strangelove och Everything counts är också jättebra. Precious bubblar!
  32. 16
    Enjoy the silence är min absoluta favorit, men Home, Somebody, Question of lust, Strangelove och Everything counts är också jättebra. Precious bubblar!
  33. Medlem sedan
    Aug 2000
    #17

    Jag måste

    svara \"somebody\". Vet inte riktigt varför, faktiskt, men jag gillar texten, melodin, allt!
    Allt här i livet går inte att förklara. :)
  34. 17
    Jag måste svara \"somebody\". Vet inte riktigt varför, faktiskt, men jag gillar texten, melodin, allt!
    Allt här i livet går inte att förklara. :)
  35. Medlem sedan
    Jan 2003
    #18

    Stripped!

    Älskar mååånga Depeche-låtar, men Stripped är ett snäpp extra-super-duperbra!! Fick jag välja en enda låt alla kategorier och _bara_ lyssna på den resten av livet och inget annat, skulle jag välja Stripped.
  36. 18
    Stripped! Älskar mååånga Depeche-låtar, men Stripped är ett snäpp extra-super-duperbra!! Fick jag välja en enda låt alla kategorier och _bara_ lyssna på den resten av livet och inget annat, skulle jag välja Stripped.
  37. Peffie
    #19

    It doesn´t matter two (imt)

    .
  38. 19
    It doesn´t matter two (imt) .
  39. Medlem sedan
    Jan 2004
    #20

    Alltså att välja är ju nästan...

    helt omöjligt men ett par favoriter är:

    Shake the Disease
    But not tonight
    Rush
    It´s no good

    Jag har många Depecehe favoriter då det varit min största favoritgrupp genom tiderna tillsammans med The Cure (lyssnat på båda sedan 80-talet) och självklart har man då favoriter från olika tidsperioder och i samband med olika stadier i livet. :-)
  40. 20
    Alltså att välja är ju nästan... helt omöjligt men ett par favoriter är:

    Shake the Disease
    But not tonight
    Rush
    It´s no good

    Jag har många Depecehe favoriter då det varit min största favoritgrupp genom tiderna tillsammans med The Cure (lyssnat på båda sedan 80-talet) och självklart har man då favoriter från olika tidsperioder och i samband med olika stadier i livet. :-)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Badrum genom tiderna
    By ~ullebulle~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-12-06, 16:49
  2. Tidernas genom tiderna bästa gitarrsolo?
    By monka in forum Ordet är fritt
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2010-02-05, 18:45
  3. Aff genom tiderna!
    By UngMamma89 in forum Ordet är fritt
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2009-12-08, 15:14
  4. Julkalendrar genom tiderna...
    By Notte m tjejer in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-15, 12:05
  5. populära namn genom tiderna?
    By gisw in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-10-21, 13:43
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar