Vem har min make betalat för att bli..
Utlandsföräldrar
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Vem har min make betalat för att bli..

    ..lâtsasuppringd för brandutryckning precis när han skulle hjälpa Erika att somna om för 45 minuter sedan? Nu sitter hon här jämte mig och hamrar med en dockarm pâ bordet och gnor med handryggen över ögon och näsa precis sâ som man gör när man är heltrött och egentligen borde sova! ;/ Manu har skickat iväg pappa till en av vâra vänner som brutit foten och är hemförvisad eftersom det är en rejäl brytning, de ska spela gitarr tillsammans och säkert ocksâ dricka Whiskey, de är de duktiga pâ bâda tvâ! Själv kan jag sitta här med er ju!

    Jag vill hälsa med en styrkekram till Vibbsan, till Âsa med E&E och skicka ett stort GRATTIS till Mrs W med familj till lilla Linnéa, som jag för övrigt tycker är ett jättefint namn!
  2. 1
    Vem har min make betalat för att bli.. ..lâtsasuppringd för brandutryckning precis när han skulle hjälpa Erika att somna om för 45 minuter sedan? Nu sitter hon här jämte mig och hamrar med en dockarm pâ bordet och gnor med handryggen över ögon och näsa precis sâ som man gör när man är heltrött och egentligen borde sova! ;/ Manu har skickat iväg pappa till en av vâra vänner som brutit foten och är hemförvisad eftersom det är en rejäl brytning, de ska spela gitarr tillsammans och säkert ocksâ dricka Whiskey, de är de duktiga pâ bâda tvâ! Själv kan jag sitta här med er ju!

    Jag vill hälsa med en styrkekram till Vibbsan, till Âsa med E&E och skicka ett stort GRATTIS till Mrs W med familj till lilla Linnéa, som jag för övrigt tycker är ett jättefint namn!
  3. Lox som studsar och tuggar på lakrisal
    #2

    Så hypnotiseras marsvin:

    man tar ett finger och stryker dem försiktigt uppifrån och ner mellan ögonen, vid näsans topp. Vi har gjort så med våra bebisar och de har somnat.

    Ville också bara säga att det inte är jag som har ringt till er om en fejk- brand. Du ska ju vara med oss.....
  4. 2
    Så hypnotiseras marsvin: man tar ett finger och stryker dem försiktigt uppifrån och ner mellan ögonen, vid näsans topp. Vi har gjort så med våra bebisar och de har somnat.

    Ville också bara säga att det inte är jag som har ringt till er om en fejk- brand. Du ska ju vara med oss.....
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    ;)

    Jotack det är makens lilla tricks, själv kör jag med rumpbuffning eller knosmassage...

    Funkar studsbollen för bäckenet?
  6. 3
    ;) Jotack det är makens lilla tricks, själv kör jag med rumpbuffning eller knosmassage...

    Funkar studsbollen för bäckenet?
  7. Lox som studsar och dricker grönt te
    #4

    svårt att säga

    Den är skönare att sitta på än en stol (bra för då kan jag sitta framför datorn längre pass). Men, jag har ändå ont i fogarna (det kan förvisso ha något att göra med att jag kände hur det knakade till där bak, och jag misstänker att en fog har hoppat tillbaka till sin sneda position).

    Äsch, kort och gott så fungerar det.

    Vad är knosmassage? *dumstrut på*
  8. 4
    svårt att säga Den är skönare att sitta på än en stol (bra för då kan jag sitta framför datorn längre pass). Men, jag har ändå ont i fogarna (det kan förvisso ha något att göra med att jag kände hur det knakade till där bak, och jag misstänker att en fog har hoppat tillbaka till sin sneda position).

    Äsch, kort och gott så fungerar det.

    Vad är knosmassage? *dumstrut på*
  9. Medlem sedan
    Oct 2001
    #5

    Av med dumstruten!

    Det är väl inte sâ lätt att veta vad familjen Ss knosmassage gâr ut pâ! Jo, man lägger barnet pâ mage i förslgsvis dess säng, och sedan trycker man hârt men inte farligt hârt med handen frân korsryggen och uppât över ryggraden i ganska snabb och jämn och ryckig takt tills bebis är lugn och sâ lättar man allteftersom pâ trycket tills man typ bara lâter handen ligga pâ ryggen/rumpan/huvudet pâ den snart sovande bebisen och avlägsnar sâ handen helst innan bebisen sover helt och om bebisen vaknar igen fâr man börja om tills det fungerar... Ganska tröstlöst när bebisen är envis efter bâde mamma, pappa, morfar och morfarsmor och därmed krumbuktar hej vilt och inte blivit knosmasserad av magiska mormor pâ länge, men när hon varit i farten för inte alltför lâng tid sedan dâ! dâ fungerar det utmärkt! ;) I alla fall pâ fröken huligan i detta hem!
  10. 5
    Av med dumstruten! Det är väl inte sâ lätt att veta vad familjen Ss knosmassage gâr ut pâ! Jo, man lägger barnet pâ mage i förslgsvis dess säng, och sedan trycker man hârt men inte farligt hârt med handen frân korsryggen och uppât över ryggraden i ganska snabb och jämn och ryckig takt tills bebis är lugn och sâ lättar man allteftersom pâ trycket tills man typ bara lâter handen ligga pâ ryggen/rumpan/huvudet pâ den snart sovande bebisen och avlägsnar sâ handen helst innan bebisen sover helt och om bebisen vaknar igen fâr man börja om tills det fungerar... Ganska tröstlöst när bebisen är envis efter bâde mamma, pappa, morfar och morfarsmor och därmed krumbuktar hej vilt och inte blivit knosmasserad av magiska mormor pâ länge, men när hon varit i farten för inte alltför lâng tid sedan dâ! dâ fungerar det utmärkt! ;) I alla fall pâ fröken huligan i detta hem!
  11. Lox som studsar och dricker grönt te
    #6

    Dumtruten är av

    Nej det hade jag aldrig hört talas om innan.

    Henry har fått smaka en lättvariant av fem- minutersmetoden i kväll, för maken blev rätt så lack över att ha varit upp från 1 - 6 med honom. Han somnade på 8 minuter....

  12. 6
    Dumtruten är av Nej det hade jag aldrig hört talas om innan.

    Henry har fått smaka en lättvariant av fem- minutersmetoden i kväll, för maken blev rätt så lack över att ha varit upp från 1 - 6 med honom. Han somnade på 8 minuter....

  13. Medlem sedan
    Oct 2001
    #7

    Kör ni med femminuters..

    ..femminutersmetod eller enminutersochliteflerefterhand minutersmetoden, vi har kört den sistnämnda när barnen börjat närma sig âret eller kanske mer och jag tror att man mâste köra pâ den när man nâtt en viss gräns i sömnbrist...
  14. 7
    Kör ni med femminuters.. ..femminutersmetod eller enminutersochliteflerefterhand minutersmetoden, vi har kört den sistnämnda när barnen börjat närma sig âret eller kanske mer och jag tror att man mâste köra pâ den när man nâtt en viss gräns i sömnbrist...
  15. Lox som studsar och dricker grönt te
    #8

    Typ den....

    ... vi har ca tre minuter emellan napp-i- sättningarna. Läste en gång på psykologi- institutionen att fem- månaders bebisar har ett lärospann på tre minuter.

    Våra barn har aldrig skrikit utan mer uttrycker sitt missnöje/ alt. trötthet. (grymt grymt.... ) Rätt så bra för när de väl har skrikit så vet man att det verkligen är något.


  16. 8
    Typ den.... ... vi har ca tre minuter emellan napp-i- sättningarna. Läste en gång på psykologi- institutionen att fem- månaders bebisar har ett lärospann på tre minuter.

    Våra barn har aldrig skrikit utan mer uttrycker sitt missnöje/ alt. trötthet. (grymt grymt.... ) Rätt så bra för när de väl har skrikit så vet man att det verkligen är något.


  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9

    Praktiskt!

    Ja, det finns ju en del barn som verkligen skriiiiiker hela tiden och andra som mera jämrar sig, eller de som grymtar samt de som gnäller, just nu ligger tjocksmocken i sin säng och gnölargskriker eftersom jag tänkte passa pâ att testa tvâminutersmetoden nu när den ändâ kom pâ tal... ;)
  18. 9
    Praktiskt! Ja, det finns ju en del barn som verkligen skriiiiiker hela tiden och andra som mera jämrar sig, eller de som grymtar samt de som gnäller, just nu ligger tjocksmocken i sin säng och gnölargskriker eftersom jag tänkte passa pâ att testa tvâminutersmetoden nu när den ändâ kom pâ tal... ;)
  19. Lox som studsar
    #10

    Ja, man får ju anpassa sig till barnet

    Här är det vanligt med control crying alt. cold turkey. (Har jag förstått genom att prata med mammorna på öppna förskolan.) Det verkar vara få som kommer med argument att barn tar skada av att skrika. I Sverige får man ta skydd för tomaterna om man säger att man har använt sig av fem- minuters metoden.

    Det var en mamma (på öppna förskolan) som sa att \"om han skriker en natt till så hivar hon ut honom\". (På skämt alltså.) Lite annan attityd.....

    :-)
  20. 10
    Ja, man får ju anpassa sig till barnet Här är det vanligt med control crying alt. cold turkey. (Har jag förstått genom att prata med mammorna på öppna förskolan.) Det verkar vara få som kommer med argument att barn tar skada av att skrika. I Sverige får man ta skydd för tomaterna om man säger att man har använt sig av fem- minuters metoden.

    Det var en mamma (på öppna förskolan) som sa att \"om han skriker en natt till så hivar hon ut honom\". (På skämt alltså.) Lite annan attityd.....

    :-)
  21. Lox som studsar
    #11

    Och ja, det är praktiskt

    Tycker att det är värre nu, E är värsta gnällmajan för ingenting. Och så förbenat envis!!! (Vaddå, lik sin mamma?) Men JOx lugnade mig genom att säga att med största sannolikhet blir hennes tonår lindrigare efetrsom hon har etablerat sitt \"jag\" redan i två- årsåldern. *tänker positivt*
  22. 11
    Och ja, det är praktiskt Tycker att det är värre nu, E är värsta gnällmajan för ingenting. Och så förbenat envis!!! (Vaddå, lik sin mamma?) Men JOx lugnade mig genom att säga att med största sannolikhet blir hennes tonår lindrigare efetrsom hon har etablerat sitt \"jag\" redan i två- årsåldern. *tänker positivt*
  23. Medlem sedan
    May 2000
    #12

    Japp - ute i skogen med dem

    Det får man :inte: säga i Sverige, det har jag blivit varse! Vi körde controlled crying med K och hon fattade efter första natten, efter 35 minuter. V däremot absolut blåvägrade att \"fatta\", dvs hon var smart nog att inse att vi/jag skulle ge mig fortade än hon. A behövde inte kontrolleras för honom lägger man ned och så somnar han... eller snarare, vi får se hur vi gör med honom när det blir dags att skippa nattamningarna och så länge det bara är en per natt, så... äh...
    ;-)
  24. 12
    Japp - ute i skogen med dem Det får man :inte: säga i Sverige, det har jag blivit varse! Vi körde controlled crying med K och hon fattade efter första natten, efter 35 minuter. V däremot absolut blåvägrade att \"fatta\", dvs hon var smart nog att inse att vi/jag skulle ge mig fortade än hon. A behövde inte kontrolleras för honom lägger man ned och så somnar han... eller snarare, vi får se hur vi gör med honom när det blir dags att skippa nattamningarna och så länge det bara är en per natt, så... äh...
    ;-)
  25. Medlem sedan
    May 2000
    #13

    Det låter bra

    Det betyder att jag har en pestig tonåring och en snälling då. Fast det kan nog stämma., jag var sur och snprig som liten, men en totaltråkig tonåring!
    ;-)
  26. 13
    Det låter bra Det betyder att jag har en pestig tonåring och en snälling då. Fast det kan nog stämma., jag var sur och snprig som liten, men en totaltråkig tonåring!
    ;-)

Liknande trådar

  1. Jag har betalat nu!
    By cilia m june & lisa in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-04-25, 20:00
  2. Nu har jag betalat en
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-05-04, 21:57
  3. Betalat för sex??
    By Anonym in forum Kärlek & relationer
    Svar: 70
    Senaste inlägg: 2009-11-20, 13:33
  4. Nu har jag betalat
    By Titti1 in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 14:08
  5. Kan man ha betalat
    By Starfish in forum Ordet är fritt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-03-20, 21:36
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar