Ni som bär i sjal- en litef rågor
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2000
    #1

    Ni som bär i sjal- en litef rågor

    har en storchenwieg och har mest burit Ludvig på magen, men tycker att han är så stor nu att det går att bära honom på ryggen. NÄr ni bär på ryggen vilken knytning använder ni då? Är det någon som har bärsele också? Har funderat på det och har kollat lite på ergon och patapumen. Någon som har någon av dessa? Vilken ska man välja?
  2. 1
    Ni som bär i sjal- en litef rågor har en storchenwieg och har mest burit Ludvig på magen, men tycker att han är så stor nu att det går att bära honom på ryggen. NÄr ni bär på ryggen vilken knytning använder ni då? Är det någon som har bärsele också? Har funderat på det och har kollat lite på ergon och patapumen. Någon som har någon av dessa? Vilken ska man välja?
  3. Medlem sedan
    Nov 2000
    #2

    Jag är lite sjalig av mig...

    ...och gav upp på att försöka knyta på ryggen - fick ändå hjälp med det två gånger.
    Hade en höftsjal - en Maya Wrap pouch - och sedan till sist en Ergo, som ju funkar både framåt och bakåt.
    Funkar till trött och synd om storasyster också. :o)

    Provade Sutemin också, men jag var för framtung upptill för den: det såg inte klokt ut! :D Annars var den jätteskön med korsning fram.

    Lycka till i bärskogen! ;o)

    Ann
  4. 2
    Jag är lite sjalig av mig... ...och gav upp på att försöka knyta på ryggen - fick ändå hjälp med det två gånger.
    Hade en höftsjal - en Maya Wrap pouch - och sedan till sist en Ergo, som ju funkar både framåt och bakåt.
    Funkar till trött och synd om storasyster också. :o)

    Provade Sutemin också, men jag var för framtung upptill för den: det såg inte klokt ut! :D Annars var den jätteskön med korsning fram.

    Lycka till i bärskogen! ;o)

    Ann
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    JAg bär på ryggen iböand

    Förr väldigt ofta. Jag använder x-omslut på ryggen. Dvs sätter mitten på tyget under barnets knän ungefär lite lagom ihopdraget. Sen upp med barnet på ryggen fram med ändarna som ett kors över magen. Sen under armen, bak igen och breder ut tyget över barnets rygg. Fram och knyter på magen eller korsar och knyter bak. Mia visar en variant men utan korsning fram på http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x-omslut_rygg.htm. Jag tycker det avlastar bättre med kors fram.

    För mig fungerar det bra att slänga upp barnen själva genom att sätta dem i soffan, på en stol eller bagageluckan om vi har bilen med.
  6. 3
    JAg bär på ryggen iböand Förr väldigt ofta. Jag använder x-omslut på ryggen. Dvs sätter mitten på tyget under barnets knän ungefär lite lagom ihopdraget. Sen upp med barnet på ryggen fram med ändarna som ett kors över magen. Sen under armen, bak igen och breder ut tyget över barnets rygg. Fram och knyter på magen eller korsar och knyter bak. Mia visar en variant men utan korsning fram på http://www.babyboden.nu/Mias/Websidor/x-omslut_rygg.htm. Jag tycker det avlastar bättre med kors fram.

    För mig fungerar det bra att slänga upp barnen själva genom att sätta dem i soffan, på en stol eller bagageluckan om vi har bilen med.
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4

    Gör på samma sätt

    och tycker det fungerar bra. Aliette hjälper till at hålla fast sig nu också så det går ganska bra att sätta dit henne själv.
  8. 4
    Gör på samma sätt och tycker det fungerar bra. Aliette hjälper till at hålla fast sig nu också så det går ganska bra att sätta dit henne själv.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Bär i både sjal och sele

    Jag bär Matilda på ryggen i min långsjal och då oftast i omslutet X, ungefär så som Bea beskrev. Tycker den känns stadigare än ryggsäcksknytning.

    Vi har även en Patapum som används flitigt, både på ryggen & magen, och som Ann skrev så funkar det även att bära trött 4-åring (senast 1 timma på Ikea, hon sov hela tiden!!!). Tror Patapum och Ergo är rätt identiska, men att Patapumen är mer \"avskalad\" (och inte minst billigare!). Vi har den nya modellen med huvudstöd och det är suveränt! Vet jag att Matilda troligen kommer somna tar jag hellre selen, så att jag kan sätta upp huvudstödet då hon somnat.
    Lycka till!
  10. 5
    Bär i både sjal och sele Jag bär Matilda på ryggen i min långsjal och då oftast i omslutet X, ungefär så som Bea beskrev. Tycker den känns stadigare än ryggsäcksknytning.

    Vi har även en Patapum som används flitigt, både på ryggen & magen, och som Ann skrev så funkar det även att bära trött 4-åring (senast 1 timma på Ikea, hon sov hela tiden!!!). Tror Patapum och Ergo är rätt identiska, men att Patapumen är mer \"avskalad\" (och inte minst billigare!). Vi har den nya modellen med huvudstöd och det är suveränt! Vet jag att Matilda troligen kommer somna tar jag hellre selen, så att jag kan sätta upp huvudstödet då hon somnat.
    Lycka till!
  11. Medlem sedan
    Oct 2000
    #6

    Tack för tipset

    den knytningen verkar lite enklare än den jag har prövat. Anntar att det blir lättare och lättare ju större Ludvig blir. Det jag tycker är lite läsikgt är att han är så stark och när han tröttnat på att sitta fast på ryggen så trycker han sig bakåt så och då känns det som att jag ska tappa honom.
  12. 6
    Tack för tipset den knytningen verkar lite enklare än den jag har prövat. Anntar att det blir lättare och lättare ju större Ludvig blir. Det jag tycker är lite läsikgt är att han är så stark och när han tröttnat på att sitta fast på ryggen så trycker han sig bakåt så och då känns det som att jag ska tappa honom.
  13. Medlem sedan
    Oct 2000
    #7

    Tycker du att

    patapumen är bra? Det är den jag mest har funderat på. Tycker att det verka så smidigt med sele nu i vinter när man själv är påpälsad.
  14. 7
    Tycker du att patapumen är bra? Det är den jag mest har funderat på. Tycker att det verka så smidigt med sele nu i vinter när man själv är påpälsad.
  15. Medlem sedan
    Nov 1999
    #8

    Vi gillar den!

    Både jag och min man gillar Patapumen! Jag använder den så gott som dagligen, och Johan använder bara den och knappt nånsin sjalen. Det enda är att den kunde få vara lite högre i ryggen, men så har jag ju två lååååånga barn också.
  16. 8
    Vi gillar den! Både jag och min man gillar Patapumen! Jag använder den så gott som dagligen, och Johan använder bara den och knappt nånsin sjalen. Det enda är att den kunde få vara lite högre i ryggen, men så har jag ju två lååååånga barn också.

Liknande trådar

  1. Sjal!
    By Ajax in forum _0902 Februaribarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-02-23, 12:14
  2. Sjal!
    By Lotta in forum _0607 Julibarn
    Svar: 25
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 15:26
  3. Sjal UFO det är jag...
    By Millish m N+M in forum _0607 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-08-18, 22:09
  4. sjal
    By Julia+Sanna+snitt3/9 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-04-24, 07:02
  5. sjal?
    By Mika&Dami in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-02-11, 17:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar