Någon som känner vemod?
Planera för barn
  1. MaMal
    #1

    Någon som känner vemod?

    Jag har två barn och den minsta är bara 1 år. Det är väl ganska lagom med två, eller?

    Jag känner sån sorg och vemod över att aldrig mer få vara med om det här stora att få en liten bebis igen. Det finns väl inget som ligger framför mig i livet som slår det här att bli mamma? Vemodet är större när någon omkring oss är i babylyckan.

    Tänk om jag aldrig får den där efterlängtade önske trean? Och tänk om allt annat blir ännu mer banalt då bara för att jag inte trodde att det skulle bli något mer barn och allt kring det tredje och sista barnet blir så stort?

    Någon som känner igen sig eller är jag ensam om att känna så här?
  2. 1
    Någon som känner vemod? Jag har två barn och den minsta är bara 1 år. Det är väl ganska lagom med två, eller?

    Jag känner sån sorg och vemod över att aldrig mer få vara med om det här stora att få en liten bebis igen. Det finns väl inget som ligger framför mig i livet som slår det här att bli mamma? Vemodet är större när någon omkring oss är i babylyckan.

    Tänk om jag aldrig får den där efterlängtade önske trean? Och tänk om allt annat blir ännu mer banalt då bara för att jag inte trodde att det skulle bli något mer barn och allt kring det tredje och sista barnet blir så stort?

    Någon som känner igen sig eller är jag ensam om att känna så här?
  3. GosGumman
    #2

    E ej i din situation...

    ...men kan tänka mig in i din lite tror ja.

    Känner för dig och hoppas de ej kommer bli så som du skriver att de ej blir nån trea. Om den önskan finns så starkt så behövs den nog bearbetas.

    Nu vet ja ej om ja gav ett bra svar då ja ej riktigt vet din situation. Men ja hoppas verkligen de löser sig till de bästa för dig.

    KRAM TJEJEN!
  4. 2
    E ej i din situation... ...men kan tänka mig in i din lite tror ja.

    Känner för dig och hoppas de ej kommer bli så som du skriver att de ej blir nån trea. Om den önskan finns så starkt så behövs den nog bearbetas.

    Nu vet ja ej om ja gav ett bra svar då ja ej riktigt vet din situation. Men ja hoppas verkligen de löser sig till de bästa för dig.

    KRAM TJEJEN!
  5. Dreama
    #3

    Känner igen mej

    Har 2 underbara barn....skulle vilja ha en tredje...men inte sambon.
    Bara för det har det har jag \"hakat upp mej\" på drömmen om en tredje....
  6. 3
    Känner igen mej Har 2 underbara barn....skulle vilja ha en tredje...men inte sambon.
    Bara för det har det har jag \"hakat upp mej\" på drömmen om en tredje....
  7. Junili
    #4

    Samma här

    Man vill ju lixom själv bestämma när man ska sluta skaffa barn.
    Har just 2 barn själv och borde kanske vara nöjd. Men läntan är stor, och inte blir den mindre av att någon annan \"förbjuder\" mig att skaffa fler =/

    Sitter dessutom här på Aff och läser om alla lyckliga blivande mammor som räknar ner dagar till bf , vars största problem är vad bebisen ska heta....
    Snacka om självdestruktivt beteende =)
    Jag är jätteglad för deras skull, men jag längtar ju bara mer själv.

    Man kanske skulle flirta med brevbäraren... *fniss*
  8. 4
    Samma här Man vill ju lixom själv bestämma när man ska sluta skaffa barn.
    Har just 2 barn själv och borde kanske vara nöjd. Men läntan är stor, och inte blir den mindre av att någon annan \"förbjuder\" mig att skaffa fler =/

    Sitter dessutom här på Aff och läser om alla lyckliga blivande mammor som räknar ner dagar till bf , vars största problem är vad bebisen ska heta....
    Snacka om självdestruktivt beteende =)
    Jag är jätteglad för deras skull, men jag längtar ju bara mer själv.

    Man kanske skulle flirta med brevbäraren... *fniss*
  9. MaMal
    #5

    Åh så skönt...

    att jag inte är ensam om att känna så. Min man har inte \"förbjudit\" eller talat emot en trea. Men vi har båda talat om att två räcker. Nu får jag honom inte att förtså min sorg och vemod. \"Du har ju varit med om det två gånger\" säger han. Och jag är ju jätteglad för de två fina barn jag har, det är ju därför jag vill vara med om det igen!
  10. 5
    Åh så skönt... att jag inte är ensam om att känna så. Min man har inte \"förbjudit\" eller talat emot en trea. Men vi har båda talat om att två räcker. Nu får jag honom inte att förtså min sorg och vemod. \"Du har ju varit med om det två gånger\" säger han. Och jag är ju jätteglad för de två fina barn jag har, det är ju därför jag vill vara med om det igen!

Liknande trådar

  1. Vemod
    By 2linda in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2010-04-08, 02:14
  2. Någon som känner till, eller känner nån
    By EllaNora in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-01, 12:08
  3. Vemod....
    By compax in forum Vikt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-11-03, 21:04
  4. Vemod...
    By MaMal in forum Planera för barn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-12-17, 21:46
  5. Känner ett fruktansvärt vemod-livskris?
    By Lind in forum Mammasnack
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 18:31
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar