Äntligen
_05 Sommarbarn
  1. Sourlime med Emil 0204 och Måns 0508
    #1

    Äntligen

    Äntligen har maken gått med på dop. Det stora bekymmret är att vi blir med alla gäster, tillhörande barn, våra egna barn, vi, prästen, 48 st. Alldeles för Många tycker maken. Antingen blir det ett pytte dop med oss 4 och prästen eller ett stort dop. Det går inte att få det mitt i mellan. Dom som jag vill ta bort från listan är 11 st. Men dom går inte ta bort, för då blir det ett jävla hallå på en viss person ( inte maken och inte jag ) och det orkar vi inte. Alltså ska vi hårdra det så vill jag inte ta bort någon från inbjudningslistan. *Suck*
    Hur ska man lösa det?
    Det vi kom överens om var att det skulle vara jätte mysigt med ett första adventsdop. Men då är det så att kyrkohedern i våran församlig tycker att dop ska vara på högmässan och bara då. Men hallå, det är väl ändå VI som ska bestämma när dopet ska vara och inte han. Jag ska baske mig inte ge mig, annars får vi ta en annan präst från en annan församling. Synd att hon som döpte Emil slutade, för hon brydde sig inte om det var högmässa eller inte. Vi fick ha dopet när vi ville bara hon kunde och kyrkan var ledig. Nåja, ska gå över till grannen imorgon och hämta numret till kyrkan.
    Vi har snö här.
  2. 1
    Äntligen Äntligen har maken gått med på dop. Det stora bekymmret är att vi blir med alla gäster, tillhörande barn, våra egna barn, vi, prästen, 48 st. Alldeles för Många tycker maken. Antingen blir det ett pytte dop med oss 4 och prästen eller ett stort dop. Det går inte att få det mitt i mellan. Dom som jag vill ta bort från listan är 11 st. Men dom går inte ta bort, för då blir det ett jävla hallå på en viss person ( inte maken och inte jag ) och det orkar vi inte. Alltså ska vi hårdra det så vill jag inte ta bort någon från inbjudningslistan. *Suck*
    Hur ska man lösa det?
    Det vi kom överens om var att det skulle vara jätte mysigt med ett första adventsdop. Men då är det så att kyrkohedern i våran församlig tycker att dop ska vara på högmässan och bara då. Men hallå, det är väl ändå VI som ska bestämma när dopet ska vara och inte han. Jag ska baske mig inte ge mig, annars får vi ta en annan präst från en annan församling. Synd att hon som döpte Emil slutade, för hon brydde sig inte om det var högmässa eller inte. Vi fick ha dopet när vi ville bara hon kunde och kyrkan var ledig. Nåja, ska gå över till grannen imorgon och hämta numret till kyrkan.
    Vi har snö här.
  3. Medlem sedan
    Jun 2003
    #2

    Dilemma

    med antal gäster. Vi hade dop igår, var 20 st och det var precis lagom. Då bjöd vi bara våra föräldrar, våra far- och morföräldrar, syskon och syskonbarn. Enda kompisarna var faddrarna. Är det verkligen helt omöjligt att bara ha en liten skara av de allra närmsta?

    Vi hade dopet på en vanlig gudstjänst så prata med prästen igen! Det är du som bestämmer hur du vill ha det!

    SNÖ - var bor du då? Här skiner solen och det är 5 plus.
  4. 2
    Dilemma med antal gäster. Vi hade dop igår, var 20 st och det var precis lagom. Då bjöd vi bara våra föräldrar, våra far- och morföräldrar, syskon och syskonbarn. Enda kompisarna var faddrarna. Är det verkligen helt omöjligt att bara ha en liten skara av de allra närmsta?

    Vi hade dopet på en vanlig gudstjänst så prata med prästen igen! Det är du som bestämmer hur du vill ha det!

    SNÖ - var bor du då? Här skiner solen och det är 5 plus.
  5. Sourlime med Emil 0204 och Måns 0508
    #3

    bor

    5 km från gränsen till södra dalarna.
  6. 3
    bor 5 km från gränsen till södra dalarna.
  7. Medlem sedan
    Jun 2000
    #4

    Samma sak här!

    Antingen blir vi jättemånga eller rätt så få. Men, så är det det där med \"om man bjuder den så måste man bjuda den...\" ja, vissa kusiner t ex har man ju mer kontakt med än andra (som man inte har kontakt med typ alls... Och så där... Men, vi får se hur många som verkligen kommer - det är 92 stycken som är bjudna (60 vuxna, 32 barn...)
  8. 4
    Samma sak här! Antingen blir vi jättemånga eller rätt så få. Men, så är det det där med \"om man bjuder den så måste man bjuda den...\" ja, vissa kusiner t ex har man ju mer kontakt med än andra (som man inte har kontakt med typ alls... Och så där... Men, vi får se hur många som verkligen kommer - det är 92 stycken som är bjudna (60 vuxna, 32 barn...)
  9. Medlem sedan
    Jun 2003
    #5

    Ojojo

    vilket kalas! Hoppas verkligen att du ber om hjälp och beställer mat mm så du inte faller ihop! Jag var helt slut efter bara 20 gäster...
  10. 5
    Ojojo vilket kalas! Hoppas verkligen att du ber om hjälp och beställer mat mm så du inte faller ihop! Jag var helt slut efter bara 20 gäster...
  11. Medlem sedan
    Jun 2000
    #6

    Japp :-)

    Alla möjliga och omöjliga ska göra några pajer var och barnen får korv :-)... Så, det ordnar sig :-)...
  12. 6
    Japp :-) Alla möjliga och omöjliga ska göra några pajer var och barnen får korv :-)... Så, det ordnar sig :-)...
  13. Medlem sedan
    Nov 1998
    #7

    men du..

    går det inte att få den prästen i alla fall? Så gjorde vi när vi döpte vår lilltjej. Han bor ca 2 timmar bort, men kom gladerligen.

    Det skadar ju inte att fråga.

    Hoppas ni får ett mysigt dop hur som helst.

    Kram
  14. 7
    men du.. går det inte att få den prästen i alla fall? Så gjorde vi när vi döpte vår lilltjej. Han bor ca 2 timmar bort, men kom gladerligen.

    Det skadar ju inte att fråga.

    Hoppas ni får ett mysigt dop hur som helst.

    Kram
  15. Medlem sedan
    May 2005
    #8

    samma robelm

    hade vi, men vi beslöt att bjuda alla så har man gjort det en gång för alla och det gick faktiskt väldigt bra!!
    Dopbilder på
    tindrakarlsson.blogg.se
  16. 8
    samma robelm hade vi, men vi beslöt att bjuda alla så har man gjort det en gång för alla och det gick faktiskt väldigt bra!!
    Dopbilder på
    tindrakarlsson.blogg.se
  17. Kallinka
    #9

    vi har haft den \"stora\"varianten

    av dop men denna gång nr.4 bjöd vi enbart våra föräldrar och syskon. Vi var 18 pers. och ideen med detta var att vi alla skulle få plats runt dop funten. Trångt men det gick. Vårat bästa dop hitills.
  18. 9
    vi har haft den \"stora\"varianten av dop men denna gång nr.4 bjöd vi enbart våra föräldrar och syskon. Vi var 18 pers. och ideen med detta var att vi alla skulle få plats runt dop funten. Trångt men det gick. Vårat bästa dop hitills.

Liknande trådar

  1. Äntligen fredag äntligen.. ♥
    By justEmmie in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2010-12-17, 11:20
  2. Äntligen äntligen frammåt!!
    By -LillaMy- in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-08-16, 09:02
  3. Äntligen äntligen funkar det...!
    By Libra in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-05-16, 21:12
  4. Äntligen glad, äntligen positivt!
    By hannsi in forum _0607 Julibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-03-15, 22:22
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar