blödningar -Petra Petronella eller någon
Gravidsnack
  1. besviken
    #1

    blödningar -Petra Petronella eller någon

    Hej!
    Såg längre ned att någon frågat om blödningar i tidig graviditet. Jag är i ca vecka 6 (tror jag). Har beräknad mens 17-20 i månaden. Testade positivt den 17:e men fick igår kväll en blödning som fortsatt med mensvärk ( i natt ganska mycket) och som nu fortsatt. Hade jag inte testat positivt så hade jag aldrig testat utan trott att det var den försenade mensen. Är nu orolig att jag fått missfall. Besviken.... var så glad över att vara gravid. Detta skulle bli mitt tredje barn.... har aldrig haft blödningar i de tidigare graviditeterna. Är det missfall eller vad ?!
  2. 1
    blödningar -Petra Petronella eller någon Hej!
    Såg längre ned att någon frågat om blödningar i tidig graviditet. Jag är i ca vecka 6 (tror jag). Har beräknad mens 17-20 i månaden. Testade positivt den 17:e men fick igår kväll en blödning som fortsatt med mensvärk ( i natt ganska mycket) och som nu fortsatt. Hade jag inte testat positivt så hade jag aldrig testat utan trott att det var den försenade mensen. Är nu orolig att jag fått missfall. Besviken.... var så glad över att vara gravid. Detta skulle bli mitt tredje barn.... har aldrig haft blödningar i de tidigare graviditeterna. Är det missfall eller vad ?!
  3. Medlem sedan
    Nov 2001
    #2

    Hej Hej!

    Usch vad jobbigt det låter!
    Tyvärr så är det går det inte att svara på om det är ett missfall eller inte, det är ju så olika:(

    För mig var det _inte_ det. Det du kan göra är ju att vänta ett par dagar och sedan göra ett nytt test. Hcg-värdena sjunker ju ganska snabbt om man får missfall i tidigt graviditet. Om du inte kan vänta så kan du alltid åka till gynakuten och be om vaginalt UL, det gjorde jag! Bra tider att åka är _tidigt_ på morgonen, då brukar det inte vara så långa köer.

    Jag håller tummarna!
    Lycka till och kram!
  4. 2
    Hej Hej! Usch vad jobbigt det låter!
    Tyvärr så är det går det inte att svara på om det är ett missfall eller inte, det är ju så olika:(

    För mig var det _inte_ det. Det du kan göra är ju att vänta ett par dagar och sedan göra ett nytt test. Hcg-värdena sjunker ju ganska snabbt om man får missfall i tidigt graviditet. Om du inte kan vänta så kan du alltid åka till gynakuten och be om vaginalt UL, det gjorde jag! Bra tider att åka är _tidigt_ på morgonen, då brukar det inte vara så långa köer.

    Jag håller tummarna!
    Lycka till och kram!
  5. Karenina m. Saga 051018
    #3

    För mig var det inte heller missfall,

    jag har blött kanske 15 ggr under min graviditet och mycket just i början.

    Men som ovanstående skriver går det ju inte att veta, utan be du om att få ett VUL.

    När jag var inne på gyn sa de till mig att de kunde ta upp till ett par-tre veckor innan hormonnivåerna gått tillbaks till normalläge så att testa igen kan vara missvisande.

    Jag hoppas det går bra för dig!
  6. 3
    För mig var det inte heller missfall, jag har blött kanske 15 ggr under min graviditet och mycket just i början.

    Men som ovanstående skriver går det ju inte att veta, utan be du om att få ett VUL.

    När jag var inne på gyn sa de till mig att de kunde ta upp till ett par-tre veckor innan hormonnivåerna gått tillbaks till normalläge så att testa igen kan vara missvisande.

    Jag hoppas det går bra för dig!
  7. PilleJokus
    #4

    För mig...

    ...berodde blödningarna jag hade så tidigt på att det ursprungligen var en tvillinggraviditet men att ett embryo aldrig blev något så det \"gav sig av\". Jag blödde (mest bruna flytningar efter ett tag) i 2½ månad.
    Se till att dom kollar noga med VUL så att dom ser allt som är i livmodern. På mitt första akuta VUL så såg doktorn bara den tomma fostersäcken, men sa tack och lov inget om det.
    Nu har jag en normal enlinggraviditet.
    Hoppas att det slutar blöda och att du får en tid för VUL. Söker man akut i v 6 så bör dom se till att man får komma in direkt, risken för utomkveds finns ju och det tar dom på allvar =du får VUL.
    Kramar
  8. 4
    För mig... ...berodde blödningarna jag hade så tidigt på att det ursprungligen var en tvillinggraviditet men att ett embryo aldrig blev något så det \"gav sig av\". Jag blödde (mest bruna flytningar efter ett tag) i 2½ månad.
    Se till att dom kollar noga med VUL så att dom ser allt som är i livmodern. På mitt första akuta VUL så såg doktorn bara den tomma fostersäcken, men sa tack och lov inget om det.
    Nu har jag en normal enlinggraviditet.
    Hoppas att det slutar blöda och att du får en tid för VUL. Söker man akut i v 6 så bör dom se till att man får komma in direkt, risken för utomkveds finns ju och det tar dom på allvar =du får VUL.
    Kramar
  9. besviken
    #5

    barnmorskan

    sa bara att jag skulle avvakta när jag ringde. Om det fortsätter blöda och eventuellt kraftigare så skulle jag ta kontakt igen. Kunde även göra ett nytt test senare sa hon. Inget om att jag skulle komma in alltså. Jag har blött ganska mycket igår med mycket blodklumpar och blöder fortfarande ganska mycket idag. Vet inte om jag ska avvakta eller .... ?
  10. 5
    barnmorskan sa bara att jag skulle avvakta när jag ringde. Om det fortsätter blöda och eventuellt kraftigare så skulle jag ta kontakt igen. Kunde även göra ett nytt test senare sa hon. Inget om att jag skulle komma in alltså. Jag har blött ganska mycket igår med mycket blodklumpar och blöder fortfarande ganska mycket idag. Vet inte om jag ska avvakta eller .... ?
  11. PilleJokus
    #6

    Kanske lite sent?

    Nu har du kanske redan gjort något åt saken, men annars kan du väl åka till närmsta Akutmottagning och säga att du är orolig för utomkveds. Om det nu är det enda dom lyssnar på så utnyttja det!

    Kram på dig!!
  12. 6
    Kanske lite sent? Nu har du kanske redan gjort något åt saken, men annars kan du väl åka till närmsta Akutmottagning och säga att du är orolig för utomkveds. Om det nu är det enda dom lyssnar på så utnyttja det!

    Kram på dig!!

Liknande trådar

  1. någon mer med blödningar?
    By sunnis in forum Komplikationer
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-04-05, 20:08
  2. Petronella...
    By Mollsan in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 10:53
  3. Någon som haft blödningar?
    By Maria-Elliot in forum _0705 Majbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-09-10, 19:44
  4. Hjälp: Någon som haft blödningar?
    By Missfall IGEN? in forum Missfall
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-04-22, 08:37
  5. Vad tycker ni om Petronella?
    By Johanna in forum Namn, dop & namngivning
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-03-04, 07:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar