bönehinder?
Föräldraskap - kristen
  1. Råttan
    #1

    bönehinder?

    Jag bad för ett tag sedan om förbön pga bla min foglossning, min mans nya provanställning 12 mil bort och flytt direkt efter förlossning osv... (vi har verkligen tasslat till mycket samtidigt...)
    Vill gärna be er fortsätta be för min situation och även lägga till i bön att den helige ande uppenbarar för oss om det är något bönehinder eller så... om ni förstår vad jag menar, är inte så bra på att formulera sådant här...

    Hur ser ni förresten på detta med ev bönehinder? Gud kan ju göra under i alla situationer...(även om man själv trasslar till det i oförnuft) och hans kärlek är ju av nåd osv...
    Jag har alldeles för mycket tid att fundera över saker nuförtiden... då jag mest ligger ned om dagarna.
  2. 1
    bönehinder? Jag bad för ett tag sedan om förbön pga bla min foglossning, min mans nya provanställning 12 mil bort och flytt direkt efter förlossning osv... (vi har verkligen tasslat till mycket samtidigt...)
    Vill gärna be er fortsätta be för min situation och även lägga till i bön att den helige ande uppenbarar för oss om det är något bönehinder eller så... om ni förstår vad jag menar, är inte så bra på att formulera sådant här...

    Hur ser ni förresten på detta med ev bönehinder? Gud kan ju göra under i alla situationer...(även om man själv trasslar till det i oförnuft) och hans kärlek är ju av nåd osv...
    Jag har alldeles för mycket tid att fundera över saker nuförtiden... då jag mest ligger ned om dagarna.
  3. Medlem sedan
    Jul 2005
    #2

    Gud vet att vi

    är människor och vi vet att vi behöver honom. Jag tror inte att han straffar oss genom att inte svara för att vi skulle ha trasslat till det. Han finns till för sina barn, sen vet vi ju att barn kan trassla till det, och vi som har barn vet ju att vi som föräldrar ändå älskar dom och vill deras bästa.
    Jag ber för er!
    Kramar
  4. 2
    Gud vet att vi är människor och vi vet att vi behöver honom. Jag tror inte att han straffar oss genom att inte svara för att vi skulle ha trasslat till det. Han finns till för sina barn, sen vet vi ju att barn kan trassla till det, och vi som har barn vet ju att vi som föräldrar ändå älskar dom och vill deras bästa.
    Jag ber för er!
    Kramar
  5. Katah
    #3

    jag funderar det ofta

    för livet är såå konstigt ständigt...
    Var finns Gud i detta, när han inte svara, inte löser situationen inte underlättar något utan skruvar lite till?
    Jag tror på honom ,men förstår väldigt sällan nuförtiden...
    tyvärr, inget tröstande svar...
    kramar
  6. 3
    jag funderar det ofta för livet är såå konstigt ständigt...
    Var finns Gud i detta, när han inte svara, inte löser situationen inte underlättar något utan skruvar lite till?
    Jag tror på honom ,men förstår väldigt sällan nuförtiden...
    tyvärr, inget tröstande svar...
    kramar
  7. Elsa B
    #4

    En ska som jag känner kan hjälpa mig

    när allt är så där \"men vad håller han på med\" är hur länge många av bibelns gestalter fick vänta på sina bönesvar/löftesuppfyllanden. Tänker på Abraham och på Simeon som väntade på Jesus i templet. Men de kom ju...
  8. 4
    En ska som jag känner kan hjälpa mig när allt är så där \"men vad håller han på med\" är hur länge många av bibelns gestalter fick vänta på sina bönesvar/löftesuppfyllanden. Tänker på Abraham och på Simeon som väntade på Jesus i templet. Men de kom ju...
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar