Fru Marmelad
Tonåringar
  1. m00n
    #1

    Fru Marmelad

    Hur mycket pengar får din dotter utöver hyran för boendet?

    Jag har tänkt så här, om jag nu bestämmer mig för att låta honom bo själv, att han dels får underhållet från pappa och barnbidraget, förhoppningsvis inackbidrag också. HAn kan äta middag på skolan till billig penning, likaså frukost de flesta dagar. Han kommer att kunna gå till skolan, men behöver busspengar hem förståss... Räcker detta tror du, eller hur mycket får man beräkna??
  2. 1
    Fru Marmelad Hur mycket pengar får din dotter utöver hyran för boendet?

    Jag har tänkt så här, om jag nu bestämmer mig för att låta honom bo själv, att han dels får underhållet från pappa och barnbidraget, förhoppningsvis inackbidrag också. HAn kan äta middag på skolan till billig penning, likaså frukost de flesta dagar. Han kommer att kunna gå till skolan, men behöver busspengar hem förståss... Räcker detta tror du, eller hur mycket får man beräkna??
  3. Fru Marmelad
    #2

    Hon får...

    ...500 kr i veckan som ska räcka till mat, hygien, påfyllning av telefon osv. Hon bor på en jätteliten ort så det finns inte så mycket att lägga pengarna på :-). Tillkommer förstås hemresor och lite kläder och sånt. Vissa fritidsgrejer betalar vi också, 500 kr per termin som ska gå till sånt fritidsledarna ordnar (typ åka och fiska, bada bassäng mm) + liftkort. Hon kommer bara hem på loven så pengarna räcker alltså för hela veckan inte bara må-fre.
  4. 2
    Hon får... ...500 kr i veckan som ska räcka till mat, hygien, påfyllning av telefon osv. Hon bor på en jätteliten ort så det finns inte så mycket att lägga pengarna på :-). Tillkommer förstås hemresor och lite kläder och sånt. Vissa fritidsgrejer betalar vi också, 500 kr per termin som ska gå till sånt fritidsledarna ordnar (typ åka och fiska, bada bassäng mm) + liftkort. Hon kommer bara hem på loven så pengarna räcker alltså för hela veckan inte bara må-fre.
  5. m00n
    #3

    Det verkar ju rimligt

    och verkar bli ungifär den summa som jag räknat på själv...
    Jag har även tänkt handla lite mat när jag storhandlar, går man kockutbildning så vill man laga mat själv ibland gissar jag... Denna mat kan han ta med på söndag när han åker tillbaka...
  6. 3
    Det verkar ju rimligt och verkar bli ungifär den summa som jag räknat på själv...
    Jag har även tänkt handla lite mat när jag storhandlar, går man kockutbildning så vill man laga mat själv ibland gissar jag... Denna mat kan han ta med på söndag när han åker tillbaka...
  7. m00n
    #4

    inacckbidraget

    är på 1300 kr ungifär, uträknas från basbeloppet gällande nästa år.
  8. 4
    inacckbidraget är på 1300 kr ungifär, uträknas från basbeloppet gällande nästa år.
  9. Fru Marmelad
    #5

    Ja...

    ..min dotter går hotell- och restaurang också, och de är jätteduktiga på att laga mat! När de varit i köket hela dagen blir det väl rätt ofta mackor iofs (två dagar i veckan), men de andra dagarna fixar de bra mat nästan alltid! Det är ju onekligen ganska skönt :-)
  10. 5
    Ja... ..min dotter går hotell- och restaurang också, och de är jätteduktiga på att laga mat! När de varit i köket hela dagen blir det väl rätt ofta mackor iofs (två dagar i veckan), men de andra dagarna fixar de bra mat nästan alltid! Det är ju onekligen ganska skönt :-)
  11. m00n
    #6

    Vad kul!

    Vilken skola går hon, om du vill berätta förståss...
    Eftersom hon behövde liftkort så känns det som att jämtland är en bra gissning??
  12. 6
    Vad kul! Vilken skola går hon, om du vill berätta förståss...
    Eftersom hon behövde liftkort så känns det som att jämtland är en bra gissning??
  13. Fru Marmelad
    #7

    Ja...

    ...det stämmer, hon går i skolan i Åre!
  14. 7
    Ja... ...det stämmer, hon går i skolan i Åre!
  15. m00n
    #8

    Härligt ställe

    Min bästakompis bror gick den skolan, blev kär i sin franska lärarinna och bor kvar ännu:)
    Nu jobbar han på nån restaurang tror jag... eller är han kocklärare?? Jag blir osäker....
  16. 8
    Härligt ställe Min bästakompis bror gick den skolan, blev kär i sin franska lärarinna och bor kvar ännu:)
    Nu jobbar han på nån restaurang tror jag... eller är han kocklärare?? Jag blir osäker....
  17. Fru Marmelad
    #9

    Det är nog många...

    ...som flyttat dit och aldrig flyttar hem igen :-). Dottern säger redan att hon aaaaaldrig ska lämna Jämtland ;-).
  18. 9
    Det är nog många... ...som flyttat dit och aldrig flyttar hem igen :-). Dottern säger redan att hon aaaaaldrig ska lämna Jämtland ;-).
  19. m00n
    #10

    Just Åre

    är så speciellt också... Väldigt trendigt, mest ungt folk, ett rikt uteliv, rikt friluftsliv. JAg gillar hösten och våren i Åre - då är lugnt där på ett helt fantastikt sätt.
  20. 10
    Just Åre är så speciellt också... Väldigt trendigt, mest ungt folk, ett rikt uteliv, rikt friluftsliv. JAg gillar hösten och våren i Åre - då är lugnt där på ett helt fantastikt sätt.
  21. Fru Marmelad
    #11

    Ja...

    ..det är fint året om, men nästan finare när det är lugnt som du skriver. Idag snöade det tydligen ordentligt, dottern ringde och jublade :-).
  22. 11
    Ja... ..det är fint året om, men nästan finare när det är lugnt som du skriver. Idag snöade det tydligen ordentligt, dottern ringde och jublade :-).

Liknande trådar

  1. Marmelad!
    By Medelålders in forum Ordet är fritt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 14:41
  2. Var är Marmelad?
    By Alli-Mac in forum _0610 Oktoberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-09-17, 08:49
  3. Marmelad
    By skanetjej in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-13, 16:32
  4. Marmelad
    By rubinen in forum Ordet är fritt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-09-12, 20:52
  5. Marmelad
    By lillaEgo in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2007-03-12, 21:01
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar