Att vänta missfall bekräftades....
Missfall
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Att vänta missfall bekräftades....

    Var på VUL igen idag... och... nej, han satt bara och skakade på huvudet, det ser ut som att fostret slutade växa för några dagar sen, hade växt, men var 8+0, borde vara 9+0, inga rörelser syntes, inget hjärta vilket borde synas tydligt nu...
    Läkaren insåg dock att vi inte orkar längre så vi skulle få komma tillbaka redan imorgon för en 2:a åsikt (tyvärr med den \"otrevligare läkaren\") Antagligen blir det så att jag får komma in på torsdag för medicin som stöter ut fostret. -Ni som har varit med om det, vad ska jag förvänta mig? Störtblödning, ont?
    Läkaren tyckte också att det verkar som vi har blivit dåligt bemötta vid våra tidigare missfall så han skulle prata ordentligt med alla som skulle ha hand om oss i veckan...
  2. 1
    Att vänta missfall bekräftades.... Var på VUL igen idag... och... nej, han satt bara och skakade på huvudet, det ser ut som att fostret slutade växa för några dagar sen, hade växt, men var 8+0, borde vara 9+0, inga rörelser syntes, inget hjärta vilket borde synas tydligt nu...
    Läkaren insåg dock att vi inte orkar längre så vi skulle få komma tillbaka redan imorgon för en 2:a åsikt (tyvärr med den \"otrevligare läkaren\") Antagligen blir det så att jag får komma in på torsdag för medicin som stöter ut fostret. -Ni som har varit med om det, vad ska jag förvänta mig? Störtblödning, ont?
    Läkaren tyckte också att det verkar som vi har blivit dåligt bemötta vid våra tidigare missfall så han skulle prata ordentligt med alla som skulle ha hand om oss i veckan...
  3. Medlem sedan
    Feb 2005
    #2

    stackare

    vet precis vad du går igenom och önskar inte någon att behöva gå igenom det. När jag fick MA så var jag i v. 11 men fostret i v.8. Jag fick några tabletter att svälja på fredagen och på söndagen fick jag komma tillbaka och få fler tabletter vaginalt. Jag fick ligga ner i 1 timme och sen gå upp på toaletten några gånger, då kontrollerar dom även att allt kommit ut. Det gör ont det gör det, känns som värkar och kraftiga menssmärtor men man får smärtstillande så att man klarar det utan problem. När man känner sig piggare så får man åka hem. Jag blödde mkt inne på sjukhuset och när jag kom hem i några dagar sen avtog det och det blev mer som en vanlig mens (höll nog på ca. 1,5 veckor) Sen väntade jag på min riktiga mens som tog ca 40-50 dagar innan den dök upp, även den var kraftig. Nu har jag iaf lyckats bli gravid igen och hoppas att den lill* ska stanna, känner mig orolig varje dag...
    Hoppas allt går bra för dig webbee, tänker på dig
    många kramar
    gabriella
  4. 2
    stackare vet precis vad du går igenom och önskar inte någon att behöva gå igenom det. När jag fick MA så var jag i v. 11 men fostret i v.8. Jag fick några tabletter att svälja på fredagen och på söndagen fick jag komma tillbaka och få fler tabletter vaginalt. Jag fick ligga ner i 1 timme och sen gå upp på toaletten några gånger, då kontrollerar dom även att allt kommit ut. Det gör ont det gör det, känns som värkar och kraftiga menssmärtor men man får smärtstillande så att man klarar det utan problem. När man känner sig piggare så får man åka hem. Jag blödde mkt inne på sjukhuset och när jag kom hem i några dagar sen avtog det och det blev mer som en vanlig mens (höll nog på ca. 1,5 veckor) Sen väntade jag på min riktiga mens som tog ca 40-50 dagar innan den dök upp, även den var kraftig. Nu har jag iaf lyckats bli gravid igen och hoppas att den lill* ska stanna, känner mig orolig varje dag...
    Hoppas allt går bra för dig webbee, tänker på dig
    många kramar
    gabriella
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Nej...

    Usch... fy vad jobbigt.
    Kunde de inte hämta en annan läkare direkt? så ni slapp vänta ännu längre. Skönt att ni fick träffa åtminstone en bra läkare synd bara att ni måste träffa den jobbiga också.
    Sa de inte hur det kommer gå till? kanske får ni reda på det i morgon?.
    Kan nog inte berätta så mycket om hur det kommer bli för dig, jag hade mitt i v15+2 (enl. UL, 17+2 enl. sista mens) så jag fick ligga inne på sjukan hela dagen, från första tabletterna tills allt var över. Har förstått att när det händer tidigare kan man få tabletter och bli hemskickad så som Gabriella skrev ovan.

    *Kramar om*, tänker på er.
    Hittar inte riktigt orden för vad jag skulle vilja säga dig, får bara fram ett tafatt *lessen*
  6. 3
    Nej... Usch... fy vad jobbigt.
    Kunde de inte hämta en annan läkare direkt? så ni slapp vänta ännu längre. Skönt att ni fick träffa åtminstone en bra läkare synd bara att ni måste träffa den jobbiga också.
    Sa de inte hur det kommer gå till? kanske får ni reda på det i morgon?.
    Kan nog inte berätta så mycket om hur det kommer bli för dig, jag hade mitt i v15+2 (enl. UL, 17+2 enl. sista mens) så jag fick ligga inne på sjukan hela dagen, från första tabletterna tills allt var över. Har förstått att när det händer tidigare kan man få tabletter och bli hemskickad så som Gabriella skrev ovan.

    *Kramar om*, tänker på er.
    Hittar inte riktigt orden för vad jag skulle vilja säga dig, får bara fram ett tafatt *lessen*
  7. Medlem sedan
    Nov 1999
    #4

    Jag fick också medicin...

    men i två omgångar. Först en tablett på onsdagen och sedan tabletter som skulle framkalla blödning på fredagen. Störtblödning var precis vad det var - hade fått rådet att ta med extra underkläder och byxor, men hade glömt att ta med extra strumpor och de blev också nedblodade (ursäkta detaljrikedomen) när jag skulle gå på toaletten. Jag var väldigt tacksam över att jag fick vara på sjukhuset hela tiden fram tills störtblödningarna hade avtagit. Jag tog tabletten vid 8:20, började blöda rejält vid 10 och fick gå hem vid 14-snåret.

    Hoppas att du får ett bra bemötande!
  8. 4
    Jag fick också medicin... men i två omgångar. Först en tablett på onsdagen och sedan tabletter som skulle framkalla blödning på fredagen. Störtblödning var precis vad det var - hade fått rådet att ta med extra underkläder och byxor, men hade glömt att ta med extra strumpor och de blev också nedblodade (ursäkta detaljrikedomen) när jag skulle gå på toaletten. Jag var väldigt tacksam över att jag fick vara på sjukhuset hela tiden fram tills störtblödningarna hade avtagit. Jag tog tabletten vid 8:20, började blöda rejält vid 10 och fick gå hem vid 14-snåret.

    Hoppas att du får ett bra bemötande!
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Skickar många kramar till dig!

    Hoppas att ni blir bra bemötta imorgon! Skönt att ni fick komma tillbaka så snabbt.
    Tänker på dig!
    Många kramar
  10. 5
    Skickar många kramar till dig! Hoppas att ni blir bra bemötta imorgon! Skönt att ni fick komma tillbaka så snabbt.
    Tänker på dig!
    Många kramar
  11. Medlem sedan
    Jan 2003
    #6

    hej...

    Hej, tack för era svar.
    jo det är skönt att vi får komma tillbaka så snart och få det gjort, först nämnde han en tid nästa vecka men jag blev så förtvivlad då så han gick och ordnade alla tider den här veckan. Läkaren sa att han skulle prata med alla, även läkaren vi ska ha idag, jag hoppas han har gjort det.
    Jag grät floder igår och drömde jättekonstiga, hemska drömmar inatt, flera gånger snyftade antingen jag eller maken till i sömnen och kramade varandra, hoppas vi kan ta oss igenom det här och förhoppningsvis orka försöka igen till våren. Vill vänta tills vi har fått utredningen också, känns som tur i oturen att vi fick träffa just den läkaren som vill ta tag i det, han är även överläkare på kliniken, så han kommer nog att prata med dom andra, var som jag skrev tidigare förvånad över hur dåligt bemötta vi blivit tidigare...
  12. 6
    hej... Hej, tack för era svar.
    jo det är skönt att vi får komma tillbaka så snart och få det gjort, först nämnde han en tid nästa vecka men jag blev så förtvivlad då så han gick och ordnade alla tider den här veckan. Läkaren sa att han skulle prata med alla, även läkaren vi ska ha idag, jag hoppas han har gjort det.
    Jag grät floder igår och drömde jättekonstiga, hemska drömmar inatt, flera gånger snyftade antingen jag eller maken till i sömnen och kramade varandra, hoppas vi kan ta oss igenom det här och förhoppningsvis orka försöka igen till våren. Vill vänta tills vi har fått utredningen också, känns som tur i oturen att vi fick träffa just den läkaren som vill ta tag i det, han är även överläkare på kliniken, så han kommer nog att prata med dom andra, var som jag skrev tidigare förvånad över hur dåligt bemötta vi blivit tidigare...
  13. Gosemamma
    #7

    kramar

    har skrivit till dig på GEM oxå, men tänkte kommentera din fråga om hur medicinen verkar. De gånger jag fått sådan medicin så har det varit olika. I vecka 13 så var det jättejobbigt, som en miniförlossning med verkar och kräkningar. I vecka 8 så kändes det som en svår menstruation, men man får ju smärtstillande om man behöver, och så blödde det ganska mycket. Låg i sängen och när jag gick upp så kom det mycket levrat blod men tyvärr så kom inte fostret ut utan det blev skrapning som gick bra. Lycka till Webbee! Vi tänker på dig!
  14. 7
    kramar har skrivit till dig på GEM oxå, men tänkte kommentera din fråga om hur medicinen verkar. De gånger jag fått sådan medicin så har det varit olika. I vecka 13 så var det jättejobbigt, som en miniförlossning med verkar och kräkningar. I vecka 8 så kändes det som en svår menstruation, men man får ju smärtstillande om man behöver, och så blödde det ganska mycket. Låg i sängen och när jag gick upp så kom det mycket levrat blod men tyvärr så kom inte fostret ut utan det blev skrapning som gick bra. Lycka till Webbee! Vi tänker på dig!

Liknande trådar

  1. Vänta barn/ Vänta missfall
    By Zulu Flower in forum _1011 Novemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2010-03-14, 21:08
  2. Ska man vänta efter missfall??
    By CarolineW in forum Missfall
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 20:02
  3. Vänta efter missfall?
    By Vänta eller inte in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-10-01, 22:18
  4. Att vänta missfall...
    By webbee in forum Missfall
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-10-23, 20:15
  5. Att vänta missfall...
    By webbee in forum Missfall
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-10-22, 11:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar