Nu har Hanna också fått sina glasögon
_01 Vårbarn
  1. Medlem sedan
    Nov 1999
    #1

    Nu har Hanna också fått sina glasögon

    Efter att vi så äntligen tagit oss till optikern och lyckats välja bågar, så har det varit lååång leveranstid, men idag gick Hanna till dagis med nya fina glasögon!

    Lite blyg var hon, och ville först inte ha dem på sig när vi väl kom fram, men efter lite lirkande och en lång stund ute i köket så vågade vi oss in i lekrummet. Då tog hon snabbt och diskret av dem och höll dem bakom ryggen... men sen tog hon stolt på sig dem och det var ju mest fröknarna som sa något, barnen verkade inte ens lägga märke till det, särskilt inte killarna ;-)!!

    Hoppas nu det går bra för henne idag, jag sa att hon kunde ha dem kortare stunder till att börja med, och inomhus när de pysslade eller så. Hon fick dem ju i fredags och har inte hunnit vänja sig ännu. Ska bli spännande att höra hur det gått för henne idag när jag hämtar!

    Det var en liten rapport från en av de tre (!?) brillisarna bland vårbarnen :-)!
  2. 1
    Nu har Hanna också fått sina glasögon Efter att vi så äntligen tagit oss till optikern och lyckats välja bågar, så har det varit lååång leveranstid, men idag gick Hanna till dagis med nya fina glasögon!

    Lite blyg var hon, och ville först inte ha dem på sig när vi väl kom fram, men efter lite lirkande och en lång stund ute i köket så vågade vi oss in i lekrummet. Då tog hon snabbt och diskret av dem och höll dem bakom ryggen... men sen tog hon stolt på sig dem och det var ju mest fröknarna som sa något, barnen verkade inte ens lägga märke till det, särskilt inte killarna ;-)!!

    Hoppas nu det går bra för henne idag, jag sa att hon kunde ha dem kortare stunder till att börja med, och inomhus när de pysslade eller så. Hon fick dem ju i fredags och har inte hunnit vänja sig ännu. Ska bli spännande att höra hur det gått för henne idag när jag hämtar!

    Det var en liten rapport från en av de tre (!?) brillisarna bland vårbarnen :-)!
  3. Anja m Samuel och Tove
    #2

    Hej på dig,

    det verkar som om de mindre barnen inte retas som äldre barn kan göra. Har inte märkt av något, och alla fröknar försöker göra det som något positivt. Hoppas det går bra med Hanna, Samuel har på sig dem ganska mycket nu, han tar av sig dem bara ibland.
  4. 2
    Hej på dig, det verkar som om de mindre barnen inte retas som äldre barn kan göra. Har inte märkt av något, och alla fröknar försöker göra det som något positivt. Hoppas det går bra med Hanna, Samuel har på sig dem ganska mycket nu, han tar av sig dem bara ibland.

Liknande trådar

  1. Fått glasögon
    By Afrodite in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 18:38
  2. Min son har fått glasögon..
    By Anna in forum Barn som yrke
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-04-08, 14:26
  3. Idag fick Carolina sina glasögon!
    By Cesse m.4 in forum Synskador & nedsatt syn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-03-21, 19:08
  4. Hanna har fått en Ida
    By pyret_12 in forum _0601 Januaribarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-02-01, 17:59
  5. Nu har Moa haft sina glasögon i
    By Annika m Moa + 3 till in forum _01 Höstbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-17, 18:46
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar