Helt plötsligt stutat sova middag...
_0401 Januaribarn
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Helt plötsligt stutat sova middag...

    Och vad gör man... jag kan ju inte gärna tvinga henne för det går ju inte heller... En fördel är ju att hon somnar snällt på kvällen men nackdelen är ju att hon går i perioder på dagen och är jättetjurig. Och ingenting hjälper. Kan det vara så att det är slutsovit nu på dagen? Herregud hon är ju inte ens två än... :S
  2. 1
    Helt plötsligt stutat sova middag... Och vad gör man... jag kan ju inte gärna tvinga henne för det går ju inte heller... En fördel är ju att hon somnar snällt på kvällen men nackdelen är ju att hon går i perioder på dagen och är jättetjurig. Och ingenting hjälper. Kan det vara så att det är slutsovit nu på dagen? Herregud hon är ju inte ens två än... :S
  3. NenNa m E-04, C-00, A-98
    #2

    Ella...

    ...sover bara middag hos dagmamman - nästan aldrig hemma. Resultatet blir en liten tjej som blir lite extra känslig mellan kl 18 och kl 19 och som sedan somnar utan problem redan kl 21. Hon sover också hela natten dessa dagar till skillnad mot vardagarna då hon oftast vaknar på småtimmarna... Jag försöker att inte styra åt någondera hållet, utan vill hon sova får hon det och vill hon inte så försöker jag göra något lite lugnt ett tag - som att sitta och mysa med en film i tv:soffan - så att hon vilar lite i alla fall.
  4. 2
    Ella... ...sover bara middag hos dagmamman - nästan aldrig hemma. Resultatet blir en liten tjej som blir lite extra känslig mellan kl 18 och kl 19 och som sedan somnar utan problem redan kl 21. Hon sover också hela natten dessa dagar till skillnad mot vardagarna då hon oftast vaknar på småtimmarna... Jag försöker att inte styra åt någondera hållet, utan vill hon sova får hon det och vill hon inte så försöker jag göra något lite lugnt ett tag - som att sitta och mysa med en film i tv:soffan - så att hon vilar lite i alla fall.
  5. Medlem sedan
    May 2003
    #3

    Tänk att jag har undrat över det här.......

    Casper sover fortfarande middag... och han somnar väldigt sent på kvällarna...för att sedan vakna tidigt. Tanken har slagit mig att han inte ska få sova middag...just för att han ska sova hela nätter... som imorse vaknade han fyra... !! Efter att ha gnällt av i till i ett par timmar.

    Kanske vore bättre om han inte sov middag då.. så att han får sova hela nätter.

  6. 3
    Tänk att jag har undrat över det här....... Casper sover fortfarande middag... och han somnar väldigt sent på kvällarna...för att sedan vakna tidigt. Tanken har slagit mig att han inte ska få sova middag...just för att han ska sova hela nätter... som imorse vaknade han fyra... !! Efter att ha gnällt av i till i ett par timmar.

    Kanske vore bättre om han inte sov middag då.. så att han får sova hela nätter.

  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Lukas

    Har inte sovit middag på några månader och det funkar jättebra.
    Tycker också att han är lite liten, men han behöver helt enkelt inte sova middag längre.
  8. 4
    Lukas Har inte sovit middag på några månader och det funkar jättebra.
    Tycker också att han är lite liten, men han behöver helt enkelt inte sova middag längre.
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Parentes

    Han slocknar kl 19 och sover hela natten till ca 7 nu när han inte sover middag.
  10. 5
    Parentes Han slocknar kl 19 och sover hela natten till ca 7 nu när han inte sover middag.
  11. Medlem sedan
    Feb 2002
    #6

    Kan vara så..

    Måns har börjat strula med dagssömnen för någon vecka sedan. Han orkar inte riktigt med det ännu, så de dagar han inte sover så är det väldigt hängigt (plus att man får vara med så att han inte somnar på kvällen innan läggdags).

    Liam var likadan.. men sedan började han sova middag igen en period.. för att sedan börja avveckla det igen.

    Tror att det kan gå i perioder, innan de helt klarar av att inte sova på dagarna.
  12. 6
    Kan vara så.. Måns har börjat strula med dagssömnen för någon vecka sedan. Han orkar inte riktigt med det ännu, så de dagar han inte sover så är det väldigt hängigt (plus att man får vara med så att han inte somnar på kvällen innan läggdags).

    Liam var likadan.. men sedan började han sova middag igen en period.. för att sedan börja avveckla det igen.

    Tror att det kan gå i perioder, innan de helt klarar av att inte sova på dagarna.

Liknande trådar

  1. Helt plötsligt
    By ~ullebulle~ in forum Ordet är fritt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 19:18
  2. Sova middag eller sova tidigt?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2011-03-13, 15:48
  3. Helt plötsligt...
    By Skrållan med Elsa in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-08-17, 21:12
  4. Oj, då har jag helt plötsligt
    By Smilla... in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2007-04-26, 13:01
  5. Helt plötsligt...
    By plupp72 in forum _0604 Aprilbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-02-03, 10:07
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar