Lite frågor
Hjärtfel - barn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    Lite frågor

    Ungefär hur länge efter op brukar man vara hemma med barnet? Hur är det om dom tex ramlar eller slår sig mot bröstet,det tar ju ett tag innan bröstbenet är läkt?
    Det är mycket som snurrar i huvudet just nu o jag vet att vi får svar på alla frågor i Lund,men vill ändå höra lite med som har erfarenhet.

    Min förkylning har inte blivit bättre än,fast peppar,peppar,sebastian har klarat sig än...
    Vi försöker vara ute när vädret tillåter. I dag har vi varit i skogen o letat dingianer(indianer)man får ju inte roligare än man gör sig.
    Sen kan jag berätta att det har faktiskt snöat lite här i dag,Sebastian bara skrek när han såg snöflingorna,men när vi kom ut hade det redan slutat.

    Lena
  2. 1
    Lite frågor Ungefär hur länge efter op brukar man vara hemma med barnet? Hur är det om dom tex ramlar eller slår sig mot bröstet,det tar ju ett tag innan bröstbenet är läkt?
    Det är mycket som snurrar i huvudet just nu o jag vet att vi får svar på alla frågor i Lund,men vill ändå höra lite med som har erfarenhet.

    Min förkylning har inte blivit bättre än,fast peppar,peppar,sebastian har klarat sig än...
    Vi försöker vara ute när vädret tillåter. I dag har vi varit i skogen o letat dingianer(indianer)man får ju inte roligare än man gör sig.
    Sen kan jag berätta att det har faktiskt snöat lite här i dag,Sebastian bara skrek när han såg snöflingorna,men när vi kom ut hade det redan slutat.

    Lena
  3. Medlem sedan
    Jul 2002
    #2

    Hej Lena!

    Hoppas ni kan hålla förkylningen borta ändå fram till op :O)

    Det ta ca 8 veckor innan bröstbenet är läkt och vad jag kommer ihåg så blir man sjuksriven/vab så länge, sen är det säkert lite individuellt hur vild unge har om det passar att börja på dagis......

    Antagligen ska han väl äta waran efteråt och då är det bra om dom har lite koll på dagis så att han kanske inte klättrar högst och är med i dom allra vildaste lekarna eftersom man ska undvika att få slag och stötar mot mage och huvud pga blödningsrisken.

    Vad jag fattade är det ingen fara om dom ramlar när dom springer utan det är från höjd man ska undvika detta.

    Kram och Lycka Till/ Lotta
  4. 2
    Hej Lena! Hoppas ni kan hålla förkylningen borta ändå fram till op :O)

    Det ta ca 8 veckor innan bröstbenet är läkt och vad jag kommer ihåg så blir man sjuksriven/vab så länge, sen är det säkert lite individuellt hur vild unge har om det passar att börja på dagis......

    Antagligen ska han väl äta waran efteråt och då är det bra om dom har lite koll på dagis så att han kanske inte klättrar högst och är med i dom allra vildaste lekarna eftersom man ska undvika att få slag och stötar mot mage och huvud pga blödningsrisken.

    Vad jag fattade är det ingen fara om dom ramlar när dom springer utan det är från höjd man ska undvika detta.

    Kram och Lycka Till/ Lotta
  5. Medlem sedan
    Mar 2004
    #3

    Varför..

    ska han äta waran efteråt,minns inte att han gjorde det efter förra op. Är det rutin att dom gör det efter en hjärtop?
    Kram Lena
  6. 3
    Varför.. ska han äta waran efteråt,minns inte att han gjorde det efter förra op. Är det rutin att dom gör det efter en hjärtop?
    Kram Lena
  7. Helen & Andreas
    #4

    Hej

    För vår del var det ca 6 veckor de sa att bröstbenet behövde för att läka. Vi har nu varit hemma i 4 veckor (efter hemkomst, 8v sen op)och IMORGON återgår vi till den vanliga, eller för tillfället ovanliga, vardagen med förskola och jobb.

    Vår läkare på SÄS sa att Andreas inte har så speciellt hög blödningsrisk trots att han äter Waran så det skulle vara ok med förskolan, både vi och personalen är väl förståss extra försiktiga såhär i början.

    Lycka till med op, sjukhusvistelse syskon mm.

    Helen
  8. 4
    Hej För vår del var det ca 6 veckor de sa att bröstbenet behövde för att läka. Vi har nu varit hemma i 4 veckor (efter hemkomst, 8v sen op)och IMORGON återgår vi till den vanliga, eller för tillfället ovanliga, vardagen med förskola och jobb.

    Vår läkare på SÄS sa att Andreas inte har så speciellt hög blödningsrisk trots att han äter Waran så det skulle vara ok med förskolan, både vi och personalen är väl förståss extra försiktiga såhär i början.

    Lycka till med op, sjukhusvistelse syskon mm.

    Helen
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Tack så mycket..

    Ja,det blir nog en konstig känsla att komma tillbaka till jobbet efter så lång tid hemma. Hoppas allt går bra och att Andreas mår bra!
    Kram Lena
  10. 5
    Tack så mycket.. Ja,det blir nog en konstig känsla att komma tillbaka till jobbet efter så lång tid hemma. Hoppas allt går bra och att Andreas mår bra!
    Kram Lena
  11. Medlem sedan
    Apr 2001
    #6

    Det beror nog på hjärtfelet

    Mimi har aldrig ätit waran eller trombyl. HOn har fått vätskedrivande ett tag efter varje operation, men nu har hon inga mediciner alls.
  12. 6
    Det beror nog på hjärtfelet Mimi har aldrig ätit waran eller trombyl. HOn har fått vätskedrivande ett tag efter varje operation, men nu har hon inga mediciner alls.
  13. Annelie
    #7

    Om han får en ...

    mekanisk klaff tex, kommer han att behöva äta waran. Nu vet jag inte om det var aktuellt i det här fallet.
  14. 7
    Om han får en ... mekanisk klaff tex, kommer han att behöva äta waran. Nu vet jag inte om det var aktuellt i det här fallet.

Liknande trådar

  1. Lite frågor
    By Ebba in forum Separation
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 19:51
  2. Lite nervös... lite frågor också...
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-06-22, 22:30
  3. ny här med lite frågor
    By mia11 in forum Försöker bli med barn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-07-11, 07:38
  4. Jag har lite frågor..
    By Anna in forum Bebissnack
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-21, 09:26
  5. Ny här, lite frågor
    By Zazza in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-07, 19:21
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar