Hur överlever man ruvningen?!
Provrörsbefruktning - IVF
  1. Medlem sedan
    Apr 2005
    #1

    Hur överlever man ruvningen?!

    Springer in och ut på toa hela tiden .... får inget arbete gjort överhuvudtaget! Har hunnit med en knapp 1/10-del av det jag borde hunnit med idag *suck* Hur sjutton ska jag klara av ytterliggare 9 dagars väntan? Om inte tanten dyker upp innan dess! Det sticker i sidorna och så molvärken, känns som tanten kommer när som helst!

    Vet att jag klagar och ältar ... trodde inte det var möjligt att jag kunde bli så här nojjig, men så är det .... bläh
  2. 1
    Hur överlever man ruvningen?! Springer in och ut på toa hela tiden .... får inget arbete gjort överhuvudtaget! Har hunnit med en knapp 1/10-del av det jag borde hunnit med idag *suck* Hur sjutton ska jag klara av ytterliggare 9 dagars väntan? Om inte tanten dyker upp innan dess! Det sticker i sidorna och så molvärken, känns som tanten kommer när som helst!

    Vet att jag klagar och ältar ... trodde inte det var möjligt att jag kunde bli så här nojjig, men så är det .... bläh
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Hang in there!

    Jag vet att tiden går sakta, men snart så är det testdag, jag lovar! Molvärken kan vara positiv, jag har haft det hela tiden från och till. Mest på kvällarna dock.

    Kram
  4. 2
    Hang in there! Jag vet att tiden går sakta, men snart så är det testdag, jag lovar! Molvärken kan vara positiv, jag har haft det hela tiden från och till. Mest på kvällarna dock.

    Kram
  5. Medlem sedan
    Mar 2000
    #3

    så är det...

    man är helt nojjig och vågar knappt andas när man är och kissar.

    Jag trodde också jag skulle vara ko lugn, men jag blir helt knäpp ju längre och närmare man kommer.

    jag håller tummarna för dig och vet att det är svårt men försök tänk på annat...
  6. 3
    så är det... man är helt nojjig och vågar knappt andas när man är och kissar.

    Jag trodde också jag skulle vara ko lugn, men jag blir helt knäpp ju längre och närmare man kommer.

    jag håller tummarna för dig och vet att det är svårt men försök tänk på annat...
  7. Medlem sedan
    Sep 2001
    #4

    Kramar

    Det är jobbigt det är en pärs.. Och just när man kommit halvvägs så känns det som man bara vill krya ner i sängen och sova bort resten av tiden.

    Tror att man aldrig lär sig att hantera denna vänta. Det är bara att hålla ut.

    Kram
  8. 4
    Kramar Det är jobbigt det är en pärs.. Och just när man kommit halvvägs så känns det som man bara vill krya ner i sängen och sova bort resten av tiden.

    Tror att man aldrig lär sig att hantera denna vänta. Det är bara att hålla ut.

    Kram
  9. Medlem sedan
    Apr 2005
    #5

    Tack

    Jo, den kan ju vara positiv precis som den kan vara negativ - det är ovissheten som gör en så stressad! Men jag försöker hålla hoppet uppe genom att påminna mig själv om att jag ju inte brukar få mensvärk i samband med mens överhuvudtaget!
  10. 5
    Tack Jo, den kan ju vara positiv precis som den kan vara negativ - det är ovissheten som gör en så stressad! Men jag försöker hålla hoppet uppe genom att påminna mig själv om att jag ju inte brukar få mensvärk i samband med mens överhuvudtaget!
  11. Medlem sedan
    Apr 2005
    #6

    Tack för tummar!

    Det är precis som du säger, man sitter och nästan håller igen när man sitter på toa! Och analyserar varenda droppe för att vara säker på att det inte är något spår av blod ;)

    Försöker tänka på annat, men det är ju såå svårt!
  12. 6
    Tack för tummar! Det är precis som du säger, man sitter och nästan håller igen när man sitter på toa! Och analyserar varenda droppe för att vara säker på att det inte är något spår av blod ;)

    Försöker tänka på annat, men det är ju såå svårt!
  13. Medlem sedan
    Apr 2005
    #7

    Tack för kram!

    Visst är det en riktig pärs! Vet inte hur jag ska klara av den, men dagarna går ju trots allt fram, även fast de går i snigelfart!
    Spenderar mesta tiden med att dels be ärtan om att stanna kvar och dels be till högre makter om att ärtan ska stanna kvar! ;)
  14. 7
    Tack för kram! Visst är det en riktig pärs! Vet inte hur jag ska klara av den, men dagarna går ju trots allt fram, även fast de går i snigelfart!
    Spenderar mesta tiden med att dels be ärtan om att stanna kvar och dels be till högre makter om att ärtan ska stanna kvar! ;)
  15. Tinselflickan
    #8

    Har inget bra recept

    Men hoppas på något sätt att du kan hitta något som håller tankarna på något annat.

    Lycka till!
    Kram
  16. 8
    Har inget bra recept Men hoppas på något sätt att du kan hitta något som håller tankarna på något annat.

    Lycka till!
    Kram
  17. Medlem sedan
    Apr 2005
    #9

    Tack :)

    Att sitta på möte verkar ta bort det mesta av tankarna iaf ... kanske ska se till att boka in hela veckan med möten ;)
  18. 9
    Tack :) Att sitta på möte verkar ta bort det mesta av tankarna iaf ... kanske ska se till att boka in hela veckan med möten ;)
  19. Elle
    #10

    Du är snart där!!!!

    Det går så fort.... jag lovar!
  20. 10
    Du är snart där!!!! Det går så fort.... jag lovar!
  21. Medlem sedan
    Jun 2004
    #11

    Visst är

    andra veckan den värsta i hela behandlingen?

    Säg till om du behöver lite sysselsättning. Det finns många saker att leka med för att få tiden att gå. Själv är jag inne i en Mahjong-period.
  22. 11
    Visst är andra veckan den värsta i hela behandlingen?

    Säg till om du behöver lite sysselsättning. Det finns många saker att leka med för att få tiden att gå. Själv är jag inne i en Mahjong-period.
  23. Medlem sedan
    Jul 2003
    #12

    Ruvningen är jobbig.

    Skitjobbig rent ut sagt. Man går där och försöker att _inte_ analysera sina känningar, men hur lätt är det på en skala? :) Nej, ruvningen är helt klart den jobbigaste av alla procedurer inom en IVF-behandling.

    Men du, snart är du där! Inte långt kvar nu ju! :) Spännande!! Håller tummarna för dig.

    Kram
  24. 12
    Ruvningen är jobbig. Skitjobbig rent ut sagt. Man går där och försöker att _inte_ analysera sina känningar, men hur lätt är det på en skala? :) Nej, ruvningen är helt klart den jobbigaste av alla procedurer inom en IVF-behandling.

    Men du, snart är du där! Inte långt kvar nu ju! :) Spännande!! Håller tummarna för dig.

    Kram
  25. Medlem sedan
    Apr 2005
    #13

    Hahaha

    Mahjong - det var längesen för min del! Men kanske dags att återuppta hobbyn! ;)

    Det är pest och pina nu! Lite bättre idag än i helgen och igår, i alla fall än så länge efter bara 2 vakna timmar ;) Just nu känns det inte som mensen kommer när som helst, men det kan ju förvärras under dagen.

    Anstränger mig för att inte känna efter, men vet att jag inte har inbillat mig några symptom än. Det enda out-of-the-ordinary hittills är molvärken och att min mage är uppsvälld så byxorna (som normalt är alldeles för stora i midjan) knappt går att knäppa och jag rapar mer än normalt trots att jag inte druckit något kolsyrat.

    Just nu hoppas jag bara att jag inte får någon blödning och att jag får + på söndag! Vill inget annat, ber inte om något annat! Bara om det lilla! ;)
  26. 13
    Hahaha Mahjong - det var längesen för min del! Men kanske dags att återuppta hobbyn! ;)

    Det är pest och pina nu! Lite bättre idag än i helgen och igår, i alla fall än så länge efter bara 2 vakna timmar ;) Just nu känns det inte som mensen kommer när som helst, men det kan ju förvärras under dagen.

    Anstränger mig för att inte känna efter, men vet att jag inte har inbillat mig några symptom än. Det enda out-of-the-ordinary hittills är molvärken och att min mage är uppsvälld så byxorna (som normalt är alldeles för stora i midjan) knappt går att knäppa och jag rapar mer än normalt trots att jag inte druckit något kolsyrat.

    Just nu hoppas jag bara att jag inte får någon blödning och att jag får + på söndag! Vill inget annat, ber inte om något annat! Bara om det lilla! ;)
  27. Medlem sedan
    Sep 2002
    #14

    Nagra tips! ;-)

    Har har du nagra forslag pa vad du kan sysselsatta dej med for att fa tiden att ga:

    http://bellybelly.com.au/articles/conception/two-week-wait-activity-list

    Haller fortfarande tummarna!

  28. 14
    Nagra tips! ;-) Har har du nagra forslag pa vad du kan sysselsatta dej med for att fa tiden att ga:

    http://bellybelly.com.au/articles/conception/two-week-wait-activity-list

    Haller fortfarande tummarna!

  29. Medlem sedan
    Apr 2005
    #15

    Tack!

    Ska kolla in länken!
    Märkligt, kändes inte lika nervöst idag. Men så känner jag mig också lite sänkt idag. Tack för tummarna! Du får fortsätta hålla dem ett litet tag till!
  30. 15
    Tack! Ska kolla in länken!
    Märkligt, kändes inte lika nervöst idag. Men så känner jag mig också lite sänkt idag. Tack för tummarna! Du får fortsätta hålla dem ett litet tag till!

Liknande trådar

  1. ruvningen fortsätter
    By NYC-Maria in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-12-07, 11:37
  2. Ruvningen...
    By mammatillm in forum Provrörsbefruktning - IVF
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2008-06-12, 07:43
  3. Man överlever..
    By Norrlands-mamma in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-03-10, 15:55
  4. Hur överlever man?
    By toktroll in forum Småbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2008-01-11, 21:04
  5. Hur överlever man?
    By anonymt namn in forum Separation
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-15, 12:04
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar