När håller ni era barn hemma från dagis?
_0407 Julibarn
  1. Anonym
    #1

    När håller ni era barn hemma från dagis?

    Min yngsta har varit snorig i stort sätt sedan h*n föddes. Har allergier och är ofta täppt alternativt snorig.

    Jag får ofta känslan att dagispersonalen inte tycker att jag ska lämna X för att X är sjuk. Men jag kanske är nojjig? Hur gör ni andra, stannar ni hemma för lättare förkylningar? Jag har faktiskt bara barnen hemma ifall de är sjuka på riktigt, en förkylning eller snoriga barn ser jag inte som sjuka.

    Men jag kanske ska tänka om?
  2. 1
    När håller ni era barn hemma från dagis? Min yngsta har varit snorig i stort sätt sedan h*n föddes. Har allergier och är ofta täppt alternativt snorig.

    Jag får ofta känslan att dagispersonalen inte tycker att jag ska lämna X för att X är sjuk. Men jag kanske är nojjig? Hur gör ni andra, stannar ni hemma för lättare förkylningar? Jag har faktiskt bara barnen hemma ifall de är sjuka på riktigt, en förkylning eller snoriga barn ser jag inte som sjuka.

    Men jag kanske ska tänka om?
  3. Medlem sedan
    Aug 1998
    #2

    Om barnen orkar vara med....

    alltså inte är hängiga eller så, får de gå till dagis.Inte om de har feber heller såklart. Jag resonerar lite så att basillerna kommer från dagis, så de finns där redan. Om inte mina snoriga barn är där, är alltid någon annans snoriga barn där ändå. Jag tycker det är stor skillnad mellan att ha förkylda barn och sjuka barn!
  4. 2
    Om barnen orkar vara med.... alltså inte är hängiga eller så, får de gå till dagis.Inte om de har feber heller såklart. Jag resonerar lite så att basillerna kommer från dagis, så de finns där redan. Om inte mina snoriga barn är där, är alltid någon annans snoriga barn där ändå. Jag tycker det är stor skillnad mellan att ha förkylda barn och sjuka barn!
  5. Medlem sedan
    May 2005
    #3

    lite snoriga

    brukar jag lämna barnen, men inte om det är grönt snor och de är hängiga. I igår och i natt har Jonatan hostat mycket, då vill jag inte heller lämna. Alltså jag stannar inte hemma för lättare förkylningar. Antar att det var för mitt inlägg ang Jonatan nedan som gjorde att du började fundera.
  6. 3
    lite snoriga brukar jag lämna barnen, men inte om det är grönt snor och de är hängiga. I igår och i natt har Jonatan hostat mycket, då vill jag inte heller lämna. Alltså jag stannar inte hemma för lättare förkylningar. Antar att det var för mitt inlägg ang Jonatan nedan som gjorde att du började fundera.
  7. Medlem sedan
    Sep 2000
    #4

    Lämnar

    så länge de inte har feber och mår bra och är pigga. Lite rinn får personalen räkna med. man får ju cokså göra en bedömning beroende på hur snoret ser ut, benomskilnligt eller grön tjock seg historia. Vid det senare är det hemma som gäller för mig.
  8. 4
    Lämnar så länge de inte har feber och mår bra och är pigga. Lite rinn får personalen räkna med. man får ju cokså göra en bedömning beroende på hur snoret ser ut, benomskilnligt eller grön tjock seg historia. Vid det senare är det hemma som gäller för mig.
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    Leon får..

    stanna hemma då han har, kräkts, feber eller natten har varit jobbig så jag bedömer att han behöver lite extra vila under dagen. Han får gå om han är lite snorig..
    Vi har pratat med dagispersonalen om detta och de är helt med på vår linje. Kanske kunde fråga ni också?? *kram*
  10. 5
    Leon får.. stanna hemma då han har, kräkts, feber eller natten har varit jobbig så jag bedömer att han behöver lite extra vila under dagen. Han får gå om han är lite snorig..
    Vi har pratat med dagispersonalen om detta och de är helt med på vår linje. Kanske kunde fråga ni också?? *kram*

Liknande trådar

  1. Magsjuka och hemma från dagis
    By kerstimärta in forum Ordet är fritt
    Svar: 30
    Senaste inlägg: 2011-05-10, 14:34
  2. ha-barn-hemma-från-dagis-bidr.
    By kreativmom in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-01-15, 16:00
  3. Hemma från dagis! *ot*
    By Jossan m Neo & Jonah in forum _0607 Julibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-11-30, 17:37
  4. Hemma från dagis
    By Åza in forum Småbarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 09:53
  5. Hemma från dagis
    By Marie m Hanna & Lina in forum _0209 Septemberbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2005-12-22, 20:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar