igen och igen. Är så trött (ny här)
Allvarligt sjuka
  1. 75:an
    #1

    igen och igen. Är så trött (ny här)

    Det är fjärde gången min mamma har Canser.
    Först vid 40år en bula i ena bröstet. 50år bröstcanser igen men cellgifter och strålning. friskförklarad däremellan. Ny vända vid 55år lymfkörteln och nu vid 60år har hon fått tre tumörer i huvudet. ( beskedet kom i Juni) Hon har strålats 9 ggr så nu gör dom inget mer. Hon får bromsmedecin men hon kommer inte att bli frisk.
    För en vecka sedan fick hon ett \"epileptiskt\" anfall och hon är fortfarande inskriven på kirurgen. nu har dom ökat dosseringen på kortisonet så hon kan gå med rulator igen. Dom har inte röntgat henne sedan strålningen i Juli så egentligen vet vi inte mycket om läget just nu. jag vet inte om det kommer att ta några veckor eller år.Det känns så konstigt att se min mor som ser ut som 90år fast hon egentligen borde vara arbetsför fortfarande.
    Vill inte, vill inte, vill inte... Min far har redan gott bort för 16år sedan så hon är den enda förälder jag har kvar.

    Jag är så trött på att alltid ha hjärtklappning så fort telefonen ringer....
  2. 1
    igen och igen. Är så trött (ny här) Det är fjärde gången min mamma har Canser.
    Först vid 40år en bula i ena bröstet. 50år bröstcanser igen men cellgifter och strålning. friskförklarad däremellan. Ny vända vid 55år lymfkörteln och nu vid 60år har hon fått tre tumörer i huvudet. ( beskedet kom i Juni) Hon har strålats 9 ggr så nu gör dom inget mer. Hon får bromsmedecin men hon kommer inte att bli frisk.
    För en vecka sedan fick hon ett \"epileptiskt\" anfall och hon är fortfarande inskriven på kirurgen. nu har dom ökat dosseringen på kortisonet så hon kan gå med rulator igen. Dom har inte röntgat henne sedan strålningen i Juli så egentligen vet vi inte mycket om läget just nu. jag vet inte om det kommer att ta några veckor eller år.Det känns så konstigt att se min mor som ser ut som 90år fast hon egentligen borde vara arbetsför fortfarande.
    Vill inte, vill inte, vill inte... Min far har redan gott bort för 16år sedan så hon är den enda förälder jag har kvar.

    Jag är så trött på att alltid ha hjärtklappning så fort telefonen ringer....
  3. Anna m. Smilla, Nellie och Amanda
    #2

    tänker på dig

    Fy vad jobbigt. Väntar själv idag på svar om mamma har cancer i levern. HAr gjort skiktröntgen vid 13.00 idag. Dessutom dog min mans farfar idag så det är ingen höjdardag idag om man säger så. Jag sitter som på nålar och väntar på att telefonen ska ringa. Jag vill ha svar men samtidigt vill jag inte veta för då kan jag iallafall fortfarande hoppas att allt är bra.
    Kram till dig
  4. 2
    tänker på dig Fy vad jobbigt. Väntar själv idag på svar om mamma har cancer i levern. HAr gjort skiktröntgen vid 13.00 idag. Dessutom dog min mans farfar idag så det är ingen höjdardag idag om man säger så. Jag sitter som på nålar och väntar på att telefonen ska ringa. Jag vill ha svar men samtidigt vill jag inte veta för då kan jag iallafall fortfarande hoppas att allt är bra.
    Kram till dig
  5. Medlem sedan
    Feb 2004
    #3

    Vet precis

    Jag vet precis hur du känner dej.
    Sitter i ungefär samma situation som du...fast min mamma hade en godartad hjärtumör som togs bort men det gickpå tok under operationen. Jag har skrivit mycket här och i min dagbok i fll du vill läsa.
    Min mamma är bara 67 år men i dag kanhon inte ens vända sig själv i sängen inte heller äta eller prata.
    Försök att tänka på dej själv lite jag bröt i hop för någon månads sedan för jag hade lagt all energi på mamma. Känner i gen det du skrev om telefonen..jaghar mobilen med dej över allt till och med brevid sängen Har inte slagit av den sedan den dagen mamma operarade sig.
    Tänker på dej!!!!!!
  6. 3
    Vet precis Jag vet precis hur du känner dej.
    Sitter i ungefär samma situation som du...fast min mamma hade en godartad hjärtumör som togs bort men det gickpå tok under operationen. Jag har skrivit mycket här och i min dagbok i fll du vill läsa.
    Min mamma är bara 67 år men i dag kanhon inte ens vända sig själv i sängen inte heller äta eller prata.
    Försök att tänka på dej själv lite jag bröt i hop för någon månads sedan för jag hade lagt all energi på mamma. Känner i gen det du skrev om telefonen..jaghar mobilen med dej över allt till och med brevid sängen Har inte slagit av den sedan den dagen mamma operarade sig.
    Tänker på dej!!!!!!
  7. 75:an
    #4

    Tack! Anna och 71:an

    Ja visst springer jag också omkring med mobilen och skulle jag glömma den ett tag så blir jag alldeles kallsvettig. Förra veckan när mamma fick sitt anfall så hadde jag så klart glömt mobilen hemma när jag åkte iväg ett par timmar. väl hemma var flera samtal missade från min styvfar som ring från lasarettet.

    ja jag vill gärna gå in och läsa din dagbok 71:an jag kanske skickar dig en hälsning.

    75:an
  8. 4
    Tack! Anna och 71:an Ja visst springer jag också omkring med mobilen och skulle jag glömma den ett tag så blir jag alldeles kallsvettig. Förra veckan när mamma fick sitt anfall så hadde jag så klart glömt mobilen hemma när jag åkte iväg ett par timmar. väl hemma var flera samtal missade från min styvfar som ring från lasarettet.

    ja jag vill gärna gå in och läsa din dagbok 71:an jag kanske skickar dig en hälsning.

    75:an

Liknande trådar

  1. Trött igen!
    By tuva06 in forum 1202 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-11-28, 10:31
  2. Är trött igen
    By *Es mamma* in forum Ordet är fritt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 15:16
  3. Trött igen
    By Petra-p3a in forum _0807 Julibarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-05-16, 09:17
  4. Nu är jag trött igen
    By -Maria N- in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-27, 22:52
  5. Trött igen...
    By ÅJ67 m 3 kidz in forum Vikt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-12-03, 08:35
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar