Måste man skrapas?
Missfall
  1. Modesty med tre
    #1

    Måste man skrapas?

    Jag har igår fått reda på att jag har ett dött foster i magen, vilket jag visste skulle inträffa.
    Men jag är i vecka 10, men fostret dog i vecka 8.
    Jag frågade läkaren om jag fick \"ta hand om det själv\" men hon sa att jag skulle skrapas.
    Jag vill VERKLIGEN inte det då jag fått missfall förut och skrapades då. Det var inte en kul känsla så jag gör det hellre själv.
    Jag fick tre tabletter som jag skulle ta ett par timmar innan skrapningen (har ej fått en tid ännu)
    Men jag ser att fler här inne inte behöver göra en skrapning.
    Nå´n som vet något?
  2. 1
    Måste man skrapas? Jag har igår fått reda på att jag har ett dött foster i magen, vilket jag visste skulle inträffa.
    Men jag är i vecka 10, men fostret dog i vecka 8.
    Jag frågade läkaren om jag fick \"ta hand om det själv\" men hon sa att jag skulle skrapas.
    Jag vill VERKLIGEN inte det då jag fått missfall förut och skrapades då. Det var inte en kul känsla så jag gör det hellre själv.
    Jag fick tre tabletter som jag skulle ta ett par timmar innan skrapningen (har ej fått en tid ännu)
    Men jag ser att fler här inne inte behöver göra en skrapning.
    Nå´n som vet något?
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2

    Hej vännen.

    Sååå ledsen för din skull... Har du kommit hem nu? såg att du varit på semester. Kan tyvärr inte ge dig något svar på hur det är med skrapningen men jag misstänker att det finns kunskap om det här på sidan. Hoppas att du kan få det som känns bäst för dig.

    *massa kramar*
  4. 2
    Hej vännen. Sååå ledsen för din skull... Har du kommit hem nu? såg att du varit på semester. Kan tyvärr inte ge dig något svar på hur det är med skrapningen men jag misstänker att det finns kunskap om det här på sidan. Hoppas att du kan få det som känns bäst för dig.

    *massa kramar*
  5. J
    #3

    Hej!

    Jag vet inte varför du inte får alternativ. Jag fick ma i v 11 och fostret var dött sen v 7. Jag fick alternativen skrapas, ta 2 piller som hjälper kroppen på vägen eller åka hem och låta kroppen ta det i sin takt. Jag ville som du inte heller bli skrapad utan tog pillerna. Jag var då inlagd hela tiden och så var det klart mindre än ett dygn senare.
    Lycka till!
  6. 3
    Hej! Jag vet inte varför du inte får alternativ. Jag fick ma i v 11 och fostret var dött sen v 7. Jag fick alternativen skrapas, ta 2 piller som hjälper kroppen på vägen eller åka hem och låta kroppen ta det i sin takt. Jag ville som du inte heller bli skrapad utan tog pillerna. Jag var då inlagd hela tiden och så var det klart mindre än ett dygn senare.
    Lycka till!
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    Konstigt att det verkar vara så olika

    Jag fick vänta ca 1 v. efter mitt MA och fick då komma på återbesök, de frågade då om jag ville skrapas eller vänta ut det själv. De ville väl helst att kroppen skulle ta hand om det själv.

    Sa du inte att du helst inte ville skrapas, eller ville de inte lyssna? (det lät kanske lite hårt men det var ej meningen!)
    Skickar många kramar till dig!
  8. 4
    Konstigt att det verkar vara så olika Jag fick vänta ca 1 v. efter mitt MA och fick då komma på återbesök, de frågade då om jag ville skrapas eller vänta ut det själv. De ville väl helst att kroppen skulle ta hand om det själv.

    Sa du inte att du helst inte ville skrapas, eller ville de inte lyssna? (det lät kanske lite hårt men det var ej meningen!)
    Skickar många kramar till dig!

Liknande trådar

  1. Måste måste måste måste jobba
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-06-02, 21:37
  2. Skrapas nästa vecka.. *gråter*
    By Catrine m.I+C+T in forum _0808 Augustibarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2008-02-05, 12:13
  3. Jag ska skrapas!
    By Majjen in forum Efter Svårt att bli gravid/IVF
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2006-05-18, 09:26
  4. Fick skrapas :-((
    By Gabbi - eländig in forum Missfall
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-04-26, 11:43
  5. Ska skrapas i morgon
    By Bridz in forum Missfall
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2006-01-19, 08:06
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar