Huvudform
Downs Syndrom
  1. Medlem sedan
    Sep 2005
    #1

    Huvudform

    Hej! Är det vanligt att personer med Downs har en udda huvudform? Jag satt och tittade på min Anton härom dagen och kom på att det är väldigt knöligt, platt lite här och var och på det hela ganska asymetriskt! Ingen på BVC eller läkarmottagningen har kommenterat det, men man undrar ju om det ska vara så?
  2. 1
    Huvudform Hej! Är det vanligt att personer med Downs har en udda huvudform? Jag satt och tittade på min Anton härom dagen och kom på att det är väldigt knöligt, platt lite här och var och på det hela ganska asymetriskt! Ingen på BVC eller läkarmottagningen har kommenterat det, men man undrar ju om det ska vara så?
  3. Medlem sedan
    May 2005
    #2

    Hej Malin!

    Barn med DS har oftast platt bakhuvud, men inte alla. Att de har små huvuden är också vanligt.
    My har lite plattare bakhuvud än vad ajg kan minnas mina andra barn hade när de var små.
    Tror som sagt att det är jättolika från barn till barn även med DS.
    /Tina
  4. 2
    Hej Malin! Barn med DS har oftast platt bakhuvud, men inte alla. Att de har små huvuden är också vanligt.
    My har lite plattare bakhuvud än vad ajg kan minnas mina andra barn hade när de var små.
    Tror som sagt att det är jättolika från barn till barn även med DS.
    /Tina
  5. Annica
    #3

    har också funderat

    på det. Vilmas huvud är lite plattare bak också är det lite knöligt... nu är hon ju inte så gammal än.
  6. 3
    har också funderat på det. Vilmas huvud är lite plattare bak också är det lite knöligt... nu är hon ju inte så gammal än.
  7. Wivica
    #4

    Min tjej också

    Min Olivia (11 mån) har också lite plattare bakhuvud.Vanligt vid DS har jag informerat mig om.
  8. 4
    Min tjej också Min Olivia (11 mån) har också lite plattare bakhuvud.Vanligt vid DS har jag informerat mig om.
  9. Medlem sedan
    Feb 2005
    #5

    Tja, vet inte det

    Jag tycker nog inte det; inte på Gyril i alla fall.
    Fast å andra sidan har hon ju sovit på mage och inte bättrat på det heller, så att säga.
    Många barn idag är platta i bakhuvudet, just för att de sover på rygg. Så det känns som det lika gärna kan bero på det.
  10. 5
    Tja, vet inte det Jag tycker nog inte det; inte på Gyril i alla fall.
    Fast å andra sidan har hon ju sovit på mage och inte bättrat på det heller, så att säga.
    Många barn idag är platta i bakhuvudet, just för att de sover på rygg. Så det känns som det lika gärna kan bero på det.

Liknande trådar

  1. Huvudform?
    By LuEEiMars in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-10-18, 20:22
  2. tips- huvudform
    By Myratt in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-08-28, 10:58
  3. Ojämn huvudform
    By anonymt namn in forum Kropp & hälsa
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-02-18, 21:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar