Foglossning o bäckenbottenuppluckring!
_0605 Majbarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2005
    #1

    Foglossning o bäckenbottenuppluckring!

    Kanske en dum fråga, men är det olika namn på samma sak?

    Jag har smärtor över blygdbenet, det bränner till/hugger när jag t ex vänder mig i sängen. Är det bäckenbottenuppluckring eller foglossning? Eller det spelar ingen roll vilket jag säger för det är samma grej? *Undrar* :)
  2. 1
    Foglossning o bäckenbottenuppluckring! Kanske en dum fråga, men är det olika namn på samma sak?

    Jag har smärtor över blygdbenet, det bränner till/hugger när jag t ex vänder mig i sängen. Är det bäckenbottenuppluckring eller foglossning? Eller det spelar ingen roll vilket jag säger för det är samma grej? *Undrar* :)
  3. Marie 74 v.12
    #2

    samma sak

    De menar på att foglossning är en felaktig benämmning. Det är inget som lossnar utan det är ligamenten som blir mer rörliga.
  4. 2
    samma sak De menar på att foglossning är en felaktig benämmning. Det är inget som lossnar utan det är ligamenten som blir mer rörliga.
  5. Medlem sedan
    Sep 2002
    #3

    Jobbigt

    nar det dyker upp sa tidigt... Hade sjalv hoppats pa att skulle slippa det denna gangen men icke... Vi var ute pa en liten minisemester i helgen, akte upp till Great Smokey Mountains National Park i North Carolina. Det blev en och annan promenad uppe i bergen och aj, aj, aj... Slutade med att jag fick vagga fram som en hoggravid kvinna - jag med min lilla kula... *s* Dags att borja ta det lugnt i alla fall!
  6. 3
    Jobbigt nar det dyker upp sa tidigt... Hade sjalv hoppats pa att skulle slippa det denna gangen men icke... Vi var ute pa en liten minisemester i helgen, akte upp till Great Smokey Mountains National Park i North Carolina. Det blev en och annan promenad uppe i bergen och aj, aj, aj... Slutade med att jag fick vagga fram som en hoggravid kvinna - jag med min lilla kula... *s* Dags att borja ta det lugnt i alla fall!
  7. Myboo
    #4

    Samma sak.....

    Min läkare berättade att de använder ordet bäckenbottenuppluckring när de skriver sjukintyg till försäkringskassan, för de godkänner inte ordet foglossning... Lite fult kanske, men har man ont så...
  8. 4
    Samma sak..... Min läkare berättade att de använder ordet bäckenbottenuppluckring när de skriver sjukintyg till försäkringskassan, för de godkänner inte ordet foglossning... Lite fult kanske, men har man ont så...
  9. Myboo
    #5

    Men jag snurrfia....

    Jo lilla mjau, det låter väldigt bekant, denna brännande smärta som du beskriver i blygdbenen.
    Hoppas det inte blir värre.

    Kram.
  10. 5
    Men jag snurrfia.... Jo lilla mjau, det låter väldigt bekant, denna brännande smärta som du beskriver i blygdbenen.
    Hoppas det inte blir värre.

    Kram.
  11. marre m blåbär v10
    #6

    bäckenuppluckring

    Hej! Foglossning används som sagt helst inte eftersom inget \"lossnar\". Men vad jag vet så heter det bäckenuppluckring. Det är ligament och ledersom mjukas upp i hela bäckenet. Väldigt vanligt att få halsbränna, svullna fötter också då hela den glatta muskelaturen påverkas.

    Men kanske hör du till dem som har tur och att det försvinner efter första tiden och du blir mer stabil igen. Låt oss hoppas på det:-)

    Själs vå hade jag jättemycket foglossning förra gången och haft massa problem efteråt. Men nu har jag tillgång till en superbra sjukgymnast och har massa bra kunskap om min kropp och muskler och bra övningar. Så denna gången ska jag nog klara mig bättre :-) Lycka till!
  12. 6
    bäckenuppluckring Hej! Foglossning används som sagt helst inte eftersom inget \"lossnar\". Men vad jag vet så heter det bäckenuppluckring. Det är ligament och ledersom mjukas upp i hela bäckenet. Väldigt vanligt att få halsbränna, svullna fötter också då hela den glatta muskelaturen påverkas.

    Men kanske hör du till dem som har tur och att det försvinner efter första tiden och du blir mer stabil igen. Låt oss hoppas på det:-)

    Själs vå hade jag jättemycket foglossning förra gången och haft massa problem efteråt. Men nu har jag tillgång till en superbra sjukgymnast och har massa bra kunskap om min kropp och muskler och bra övningar. Så denna gången ska jag nog klara mig bättre :-) Lycka till!
  13. Medlem sedan
    Feb 2005
    #7

    Samma här!

    Känner det framför allt när jag vänder mig i sängen och går i trappor :(
  14. 7
    Samma här! Känner det framför allt när jag vänder mig i sängen och går i trappor :(
  15. Medlem sedan
    Feb 2005
    #8

    Hoppas jag inte blir så mycket värre då!

    Förra gången började det ungefär i mitten av graviditeten och höll sig på en konstant, ganska lugn nivå. Den här gången hoppas jag att det blir samma sak så det inte acclererar :O)

    Tack för alla svar allihop!
  16. 8
    Hoppas jag inte blir så mycket värre då! Förra gången började det ungefär i mitten av graviditeten och höll sig på en konstant, ganska lugn nivå. Den här gången hoppas jag att det blir samma sak så det inte acclererar :O)

    Tack för alla svar allihop!

Liknande trådar

  1. Bäckenbottenuppluckring?
    By Lorpan in forum 1201 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-26, 13:04
  2. Är det de här som är foglossning?
    By Sanna m. M & L in forum _0910 Oktoberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-05-22, 21:12
  3. Foglossning!
    By felove_ in forum _0706 Junibarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-01-31, 11:12
  4. Foglossning, NEJ
    By happy83 in forum _0707 Julibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-01-29, 10:53
  5. Foglossning
    By TTUK in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-01-26, 21:03
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar