Jacob har feber igen :-(
_0401 Januaribarn
  1. Fanny m Jacob
    #1

    Jacob har feber igen :-(

    Bläää, stackare, idag efter dagis ville Jacob bara ligga i vår säng alldeles stilla och titta på TV. Efter maten (han åt inte så bra) gick styvdottern och jag på bio. Nu när vi kom hem berättade maken att Jacob har 39,4 i feber!!!! Får nog gå till doktorn igen, tror han har nåt eländes bakterieaktigt... Suck. Stackars liten.
  2. 1
    Jacob har feber igen :-( Bläää, stackare, idag efter dagis ville Jacob bara ligga i vår säng alldeles stilla och titta på TV. Efter maten (han åt inte så bra) gick styvdottern och jag på bio. Nu när vi kom hem berättade maken att Jacob har 39,4 i feber!!!! Får nog gå till doktorn igen, tror han har nåt eländes bakterieaktigt... Suck. Stackars liten.
  3. Medlem sedan
    Apr 2003
    #2

    Stackars Jacob

    Fy vad tråkigt att ha feber igen. Krya på dig Jacob!

    *kram*
  4. 2
    Stackars Jacob Fy vad tråkigt att ha feber igen. Krya på dig Jacob!

    *kram*
  5. Medlem sedan
    May 2004
    #3

    Konstig läkare...

    Var hos läkaren med Jacob idag. Hon sa ungefär att vi hade kommit dit för tidigt... :-(. Men Jacob var ju sjuk i över en vecka förut, och nu har han fått feber igen - hur länge ska man vänta då? Dom tog sänka, och nu var den något förhöjd, 30, men det var gränsfall så han fick inget penicillin, vilket jag i och för sig tycker är bra, det är bara det att nu måste vi gå dit en gång till om han inte blir bra, det är inte skoj för honom att gå till doktorn så många gånger...

    Sen ville hon inte titta i öronen för hon trodde inte det skulle gå. Jag sa att nu tittar vi i öronen när vi ändå är här, men hon kunde inte se nånting fel... men visst är det lite slött att läkaren inte vill titta i öronen för att dom tror att det inte ska \"gå\"... På vår vårdcentral får man dessutom gå till labbet för att ta blodprov = ett jädrans spring och jättejobbigt för Jacob... suck.

    Läkaren ska ringa hem till oss imorgon halv tio och kolla hur han mår. Vi får väl se...
  6. 3
    Konstig läkare... Var hos läkaren med Jacob idag. Hon sa ungefär att vi hade kommit dit för tidigt... :-(. Men Jacob var ju sjuk i över en vecka förut, och nu har han fått feber igen - hur länge ska man vänta då? Dom tog sänka, och nu var den något förhöjd, 30, men det var gränsfall så han fick inget penicillin, vilket jag i och för sig tycker är bra, det är bara det att nu måste vi gå dit en gång till om han inte blir bra, det är inte skoj för honom att gå till doktorn så många gånger...

    Sen ville hon inte titta i öronen för hon trodde inte det skulle gå. Jag sa att nu tittar vi i öronen när vi ändå är här, men hon kunde inte se nånting fel... men visst är det lite slött att läkaren inte vill titta i öronen för att dom tror att det inte ska \"gå\"... På vår vårdcentral får man dessutom gå till labbet för att ta blodprov = ett jädrans spring och jättejobbigt för Jacob... suck.

    Läkaren ska ringa hem till oss imorgon halv tio och kolla hur han mår. Vi får väl se...
  7. Ylwa m Saga & Elina
    #4

    Fy...

    ..vilket bemötande. Jag skulle bli jätteirriterad.
    Det minsta man kan begära är ju att de visar förståelse för att man är orolig när barnen inte blir friska eller blir sjuka om å om igen.
    Man kan väl inte ge upp innan man har provat (att kolla öronen alltså).
    Även om hon inte kan göra nått, för att det är virus e.dyl, så vill man ju bli seriöst bemött.

    Hoppas att Jacob kryar på sig snart.
  8. 4
    Fy... ..vilket bemötande. Jag skulle bli jätteirriterad.
    Det minsta man kan begära är ju att de visar förståelse för att man är orolig när barnen inte blir friska eller blir sjuka om å om igen.
    Man kan väl inte ge upp innan man har provat (att kolla öronen alltså).
    Även om hon inte kan göra nått, för att det är virus e.dyl, så vill man ju bli seriöst bemött.

    Hoppas att Jacob kryar på sig snart.
  9. Ylwa m Saga & Elina
    #5

    Man får ju hoppas...

    ...att hon hade PMS eller nått, och han hon inte alltid är så där =)
  10. 5
    Man får ju hoppas... ...att hon hade PMS eller nått, och han hon inte alltid är så där =)
  11. Zahra med 2 busfrön + bf 7/3-06
    #6

    suck

    vad less jag blir på dessa nonchalanta läkare. Alltid måste man vara tigermamman som slåss för sitt barns bästa. Hoppas Jacob kryar på sig snart. Min Jakob har hostat i över en månad nu, fick ju penicillin mot öronen för två veckor sedan. Jag undrar när det tänker gå över.

    kram
  12. 6
    suck vad less jag blir på dessa nonchalanta läkare. Alltid måste man vara tigermamman som slåss för sitt barns bästa. Hoppas Jacob kryar på sig snart. Min Jakob har hostat i över en månad nu, fick ju penicillin mot öronen för två veckor sedan. Jag undrar när det tänker gå över.

    kram

Liknande trådar

  1. Feber igen....
    By marmeglad in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2011-03-06, 15:16
  2. Hög feber, låg feber, hög igen
    By heke4 in forum _0807 Julibarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-29, 21:33
  3. Jacob är sämre idag igen
    By Stellaris in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2006-05-29, 16:36
  4. Nu har hon feber igen...
    By Tanyas in forum _0412 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-01-10, 13:07
  5. Jacob är sjuk igen :-(
    By Fanny m Jacob in forum _0401 Januaribarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-11-16, 09:39
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar