Måste jag skriva här?
Abort
  1. Olycklig
    #1

    Måste jag skriva här?

    Har just fått veta att jag blivit oplanerat gravid. Har två barn sen tidigare och maken är inte säker på att han vill ha/orkar med fler barn just nu... Han tycker att vi varken har tid, råd eller ork!

    Själv förstår jag precis hur han tänker, men att betsämma sig för att ta bort ett barn är svårt! Jag tror att det ordnar sig! Kan inte för mitt liv förstå hur jag ska kunna genomföra en abort! Att bestämma sig för det är en sak, men att genomföra det... :(

    Jag vet inte vad jag ska göra nu! Sitter här och gråter och vill bara att han ska komma hem! Han säger att jag får bestämma och kan jag inte så kan jag inte, men hur kul känns det att bestämma sig för att behålla ett barn som han inte vill ha?! Som han inte tror att han kommer att ha tid och ork med?

    Vad gör man?
  2. 1
    Måste jag skriva här? Har just fått veta att jag blivit oplanerat gravid. Har två barn sen tidigare och maken är inte säker på att han vill ha/orkar med fler barn just nu... Han tycker att vi varken har tid, råd eller ork!

    Själv förstår jag precis hur han tänker, men att betsämma sig för att ta bort ett barn är svårt! Jag tror att det ordnar sig! Kan inte för mitt liv förstå hur jag ska kunna genomföra en abort! Att bestämma sig för det är en sak, men att genomföra det... :(

    Jag vet inte vad jag ska göra nu! Sitter här och gråter och vill bara att han ska komma hem! Han säger att jag får bestämma och kan jag inte så kan jag inte, men hur kul känns det att bestämma sig för att behålla ett barn som han inte vill ha?! Som han inte tror att han kommer att ha tid och ork med?

    Vad gör man?
  3. här med!
    #2

    liknande sits

    vi har separerat, har två barn och nu är jag gravid igen. allt de praktiska säger att det är inte läge för ett till barn nu. men mitt hjärta säger något helt annat. jag vet inte hur jag ska göra. jag ska till sjukhuset och prata på onsdag. men som det känns nu kan jag inte men det svänger hela tiden och min man som jag har flyttat ifrån säger att han vill att jag gör en abort, men det är jag som bestämmer.
    det är inte lätt... det är det inte
  4. 2
    liknande sits vi har separerat, har två barn och nu är jag gravid igen. allt de praktiska säger att det är inte läge för ett till barn nu. men mitt hjärta säger något helt annat. jag vet inte hur jag ska göra. jag ska till sjukhuset och prata på onsdag. men som det känns nu kan jag inte men det svänger hela tiden och min man som jag har flyttat ifrån säger att han vill att jag gör en abort, men det är jag som bestämmer.
    det är inte lätt... det är det inte
  5. nyfiken gul
    #3

    Man ...

    ska aldrig göra en abort för någon annans skull. Känner du att du vill och orkar, så tveka inte. Din man är givetvis choickad. Om det bara är det som det hänger på, ge honom lite tid.

    Ring abortkliniken och be att få prata med en kurator.

    Kram!
  6. 3
    Man ... ska aldrig göra en abort för någon annans skull. Känner du att du vill och orkar, så tveka inte. Din man är givetvis choickad. Om det bara är det som det hänger på, ge honom lite tid.

    Ring abortkliniken och be att få prata med en kurator.

    Kram!
  7. Medlem sedan
    Apr 2001
    #4

    Ni är två om saken.

    Hej!

    Det är lätt för honom att säga att det är upp till dig i samma mening som han säger att HAN inte har ork för en till! :-O
    Ni har båda försatt er (eller blivit försatta) i denna situation. Det är ju verkligen en tuff sits- det jag försöker säga är väl eg. att han inte har någon \"rätt\" att svära sig fri från ansvar som det verkar som att han gör i och med att han säger att det är upp till dig, men att han samtidigt inte är beredd att ta hand om barnet...eller?! Hoppas du förstår vad jag menar...det blev lite krångligt skrivet. Kram och hoppas du tar ett beslut som du kan glädjas åt i slutändan.
  8. 4
    Ni är två om saken. Hej!

    Det är lätt för honom att säga att det är upp till dig i samma mening som han säger att HAN inte har ork för en till! :-O
    Ni har båda försatt er (eller blivit försatta) i denna situation. Det är ju verkligen en tuff sits- det jag försöker säga är väl eg. att han inte har någon \"rätt\" att svära sig fri från ansvar som det verkar som att han gör i och med att han säger att det är upp till dig, men att han samtidigt inte är beredd att ta hand om barnet...eller?! Hoppas du förstår vad jag menar...det blev lite krångligt skrivet. Kram och hoppas du tar ett beslut som du kan glädjas åt i slutändan.
  9. Linda
    #5

    Precis samma här...

    Jag är i precis samma situation´och min sambo säger att det inte finns något annat alternativ än abort, men jag känner att jag inte kan... Fast jag förstår argumenten. Känns så tungt!
  10. 5
    Precis samma här... Jag är i precis samma situation´och min sambo säger att det inte finns något annat alternativ än abort, men jag känner att jag inte kan... Fast jag förstår argumenten. Känns så tungt!
  11. Manonym
    #6

    Har du pratat med kurator?

    Jag är själv mitt uppe i en abort nu, en tvåstegs som ska göras nästa vecka. Men jag är själv 100% säker på mitt beslut och hade inte gjort det om jag hade det minsta tvivel.

    Att prata med en kurator kändes bra, för där fick man frågeställningar man inte hade ställt sig själv t ex, och de är ju enbart där för att stödja.

    Din sambo kan inte bestämma åt dig, och sedan är ju sitsen olika mot att bära en graviditet eller inte, han har bara den mentala känslan av er graviditet inte den fysiska som du har.

    Så ta ett prat med en kurator, det är dessutom gratis första gången så det är bara att ringa och beställa en tid!
  12. 6
    Har du pratat med kurator? Jag är själv mitt uppe i en abort nu, en tvåstegs som ska göras nästa vecka. Men jag är själv 100% säker på mitt beslut och hade inte gjort det om jag hade det minsta tvivel.

    Att prata med en kurator kändes bra, för där fick man frågeställningar man inte hade ställt sig själv t ex, och de är ju enbart där för att stödja.

    Din sambo kan inte bestämma åt dig, och sedan är ju sitsen olika mot att bära en graviditet eller inte, han har bara den mentala känslan av er graviditet inte den fysiska som du har.

    Så ta ett prat med en kurator, det är dessutom gratis första gången så det är bara att ringa och beställa en tid!
  13. Ojan
    #7

    samma

    Samma för oss. Känns inte som han har övertalat mig utan att jag vill detta för \"vår familjs skull\", men jag känner precis som du. Det är en sak att bestämma sig, en annan att göra det.
  14. 7
    samma Samma för oss. Känns inte som han har övertalat mig utan att jag vill detta för \"vår familjs skull\", men jag känner precis som du. Det är en sak att bestämma sig, en annan att göra det.

Liknande trådar

  1. Måste skriva av mig!
    By Anonym in forum _1204 Aprilbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-08-05, 23:14
  2. Måste skriva...
    By viktors mamma in forum Vikt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-01-14, 13:37
  3. Måste skriva av mig.......
    By anonymt namn in forum _0802 Februaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2008-07-03, 17:21
  4. Måste skriva nåt!
    By Ikwood in forum Vikt
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2008-05-24, 11:07
  5. Måste skriva av mig
    By Anina & Steffen in forum Ordet är fritt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2007-11-21, 20:49
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar