Edvin är tandlös!!
_0209 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Dec 2001
    #1

    Edvin är tandlös!!

    Idag när jag kom för att hämta Edvin på dagis satt han gråtandes i soffan... Han hade precis ramlat och slagit munnen i golvet så båda framtänderna ramlade ut. Tur i oturen så var det hela och fina rötter så han slipper operation iaf. Dock så får han gå utan framtänder tills de permanenta växer fram.. Han var jätteduktig vid tandläkaren och lät dem kolla och så.. Sen slocknade han helt utmattad i soffan efter kvällsmaten...

    Jo, en rejäl fläskläpp blev det oxå men som tur var så sprack den inte.. Hu..
  2. 1
    Edvin är tandlös!! Idag när jag kom för att hämta Edvin på dagis satt han gråtandes i soffan... Han hade precis ramlat och slagit munnen i golvet så båda framtänderna ramlade ut. Tur i oturen så var det hela och fina rötter så han slipper operation iaf. Dock så får han gå utan framtänder tills de permanenta växer fram.. Han var jätteduktig vid tandläkaren och lät dem kolla och så.. Sen slocknade han helt utmattad i soffan efter kvällsmaten...

    Jo, en rejäl fläskläpp blev det oxå men som tur var så sprack den inte.. Hu..
  3. Medlem sedan
    Jan 2004
    #2

    Stackarn!

    Nej, vilken otur! Vår lille goding ramlade ur vagnen hos dagmamman i ett kort obevakat ögonblick. Det var i maj förra året. Hans framtänder trycktes bakåt, men tandläkaren kunde dra fram dem igen, och i dag ser man inga spår efter olyckan. Men vilken fläskläpp han fick då, det var knappt man trodde att den skulle lägga sig igen...
    Hoppas er lille snart blir av med fläskläppen och att han klarar sig bra utan tänderna. Synd att de ramlade ut helt. Men barn är ju otroligt anpassningsbara, så det är väl vi vuxna som oroar oss i onödan oftast.
  4. 2
    Stackarn! Nej, vilken otur! Vår lille goding ramlade ur vagnen hos dagmamman i ett kort obevakat ögonblick. Det var i maj förra året. Hans framtänder trycktes bakåt, men tandläkaren kunde dra fram dem igen, och i dag ser man inga spår efter olyckan. Men vilken fläskläpp han fick då, det var knappt man trodde att den skulle lägga sig igen...
    Hoppas er lille snart blir av med fläskläppen och att han klarar sig bra utan tänderna. Synd att de ramlade ut helt. Men barn är ju otroligt anpassningsbara, så det är väl vi vuxna som oroar oss i onödan oftast.
  5. Medlem sedan
    Jun 2002
    #3

    Men oj!

    Fy stackars lille Edvin!
    Det är ju min stora skräck att tappa framtänerna (både mina o Jojjes)
    Min systers stora kille ramlade i badhuset och tryckte in sina....iiiii!*ryser*
    Tänk vad tappra dom är de små:)
  6. 3
    Men oj! Fy stackars lille Edvin!
    Det är ju min stora skräck att tappa framtänerna (både mina o Jojjes)
    Min systers stora kille ramlade i badhuset och tryckte in sina....iiiii!*ryser*
    Tänk vad tappra dom är de små:)
  7. Medlem sedan
    Dec 2001
    #4

    Tänk så fort en olycka händer...

    Vad skönt det hade vart om man kunde skydda de små liven från allt..

    Jo, det är helt klart jag som oroar mig mest. Edvin han äter som om inget har hänt... =) Jag tänker mest på hur hans leende ska bli!! *skakar på huvet* Men jag är väldigt glad att det inte blev värre...
  8. 4
    Tänk så fort en olycka händer... Vad skönt det hade vart om man kunde skydda de små liven från allt..

    Jo, det är helt klart jag som oroar mig mest. Edvin han äter som om inget har hänt... =) Jag tänker mest på hur hans leende ska bli!! *skakar på huvet* Men jag är väldigt glad att det inte blev värre...
  9. Medlem sedan
    Dec 2001
    #5

    Ja, hu..

    Det ilar i hela kroppen när jag ser såren... Hade det vart de permanenta tänderna hade de ju satt fast dem igen, men inte nu..
  10. 5
    Ja, hu.. Det ilar i hela kroppen när jag ser såren... Hade det vart de permanenta tänderna hade de ju satt fast dem igen, men inte nu..
  11. Lotta Li med E&E
    #6

    Men hua!

    Stackarn! Låter inte kul. Tur att det är mjölktänderna och att det kommer nya så småningom.
  12. 6
    Men hua! Stackarn! Låter inte kul. Tur att det är mjölktänderna och att det kommer nya så småningom.
  13. Medlem sedan
    Dec 2001
    #7

    Jo, han ser ut som en liten 6-åring nu..

    Läppen börjar se normal ut så nu ser han stor ut.. =) Men han kan redan äta utan problem så det är nog ingen fara.. =)
  14. 7
    Jo, han ser ut som en liten 6-åring nu.. Läppen börjar se normal ut så nu ser han stor ut.. =) Men han kan redan äta utan problem så det är nog ingen fara.. =)
  15. Marie med Hanna och Lina
    #8

    Aaoooch!

    Usch, vad läskigt och vad ont det måste ha gjort.
  16. 8
    Aaoooch! Usch, vad läskigt och vad ont det måste ha gjort.
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9

    Jo, läskigt var det..

    Men jag undrar om det verkligen gjorde så ont på honom. Hans läpp tog nog den värsta smärtan och sånt brukar ju gå över relativt snabbt. Smärtan när tänderna ramlade ut var nog rätt snabbt övergående, för när tänderna väl är ute är det ju inget som sitter och gör ont.. =/
  18. 9
    Jo, läskigt var det.. Men jag undrar om det verkligen gjorde så ont på honom. Hans läpp tog nog den värsta smärtan och sånt brukar ju gå över relativt snabbt. Smärtan när tänderna ramlade ut var nog rätt snabbt övergående, för när tänderna väl är ute är det ju inget som sitter och gör ont.. =/

Liknande trådar

  1. Tandlös
    By Melinskan in forum _05 Vårbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-12, 20:02
  2. Tandlös!
    By ~Trixie~ in forum _0309 Septemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-02-18, 08:05
  3. Ej tandlös! :)
    By Kristin med 8 barn in forum _0803 Marsbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-12-17, 13:17
  4. Tandlös
    By Carro m 4 in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-03-17, 09:12
  5. Tandlös
    By -Mian- in forum _0511 Novemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-22, 08:42
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar