Ny här...
_0209 Septemberbarn
  1. malapala
    #1

    Ny här...

    Hej på er! Jag hittade nyss hit och tänkte att ankomst 2002/09 stämmer bra på min son, så jag kikade in. Antar att alla här har barn som är födda då, eller? Vore roligt att ha kontakt med andra som har \"jämnåriga\" barn... För vår del var det vår förstfödde som kom då. Nästa är beräknad till januari 06, så den gruppen har jag redan \"gått med i\".
    Men jag ville väl mest säga hej och presentera mig lite...
  2. 1
    Ny här... Hej på er! Jag hittade nyss hit och tänkte att ankomst 2002/09 stämmer bra på min son, så jag kikade in. Antar att alla här har barn som är födda då, eller? Vore roligt att ha kontakt med andra som har \"jämnåriga\" barn... För vår del var det vår förstfödde som kom då. Nästa är beräknad till januari 06, så den gruppen har jag redan \"gått med i\".
    Men jag ville väl mest säga hej och presentera mig lite...
  3. Medlem sedan
    Jun 2002
    #2

    Hej o välkommen!

    Ja det stämmer! Här är vi mammor som iaf var beräknade 02/09 men en del fick tidigare och en del senare:)
    Vi är ett glatt gäng mammor som nu i snart 4 år delat både glädje och sorger.

    (fattar ni eller,4 ÅR!!!)
  4. 2
    Hej o välkommen! Ja det stämmer! Här är vi mammor som iaf var beräknade 02/09 men en del fick tidigare och en del senare:)
    Vi är ett glatt gäng mammor som nu i snart 4 år delat både glädje och sorger.

    (fattar ni eller,4 ÅR!!!)
  5. Medlem sedan
    Dec 2001
    #3

    Hej, hej!!

    Välkommen hit! Jag är väldigt anonym här, men jag läser regelbundet.
    Edvin var beräknad till 28/8, men jag gick lite över tiden... =/ Edvin har en storasyster som är född -96.

    Än en gång, välkommen!
  6. 3
    Hej, hej!! Välkommen hit! Jag är väldigt anonym här, men jag läser regelbundet.
    Edvin var beräknad till 28/8, men jag gick lite över tiden... =/ Edvin har en storasyster som är född -96.

    Än en gång, välkommen!
  7. Medlem sedan
    Jan 2002
    #4

    Åhh...

    vad roligt att det dyker upp nytt folk här. Dom flesta har hängt med ända sen början, mycket välkommen! = )
  8. 4
    Åhh... vad roligt att det dyker upp nytt folk här. Dom flesta har hängt med ända sen början, mycket välkommen! = )
  9. Lotta Li med E&E
    #5

    Välkommen!

    Det är bra med lite nytt fräscht blod som kan hjälpa till att få igång aktiviteten lite :)

    Jag heter Lotta och bor i Stockholm och är 35 år. Är just nu hemma med Ella som snart blir ett år. Det är Edvin som hör till denna grupp, han är född i september 02. Jag har hängt här sedan jag blev gravid med Edvin.
  10. 5
    Välkommen! Det är bra med lite nytt fräscht blod som kan hjälpa till att få igång aktiviteten lite :)

    Jag heter Lotta och bor i Stockholm och är 35 år. Är just nu hemma med Ella som snart blir ett år. Det är Edvin som hör till denna grupp, han är född i september 02. Jag har hängt här sedan jag blev gravid med Edvin.
  11. Medlem sedan
    Jan 2004
    #6

    Tack snälla!

    Hej igen! Tack för ert varma välkomnande. Förstår inte att jag inte hittat hit tidigare :) Verkligen kul att ni hängt ihop så länge! Verkar ju jättebra att ha några som har barn i samma ålder att diskutera lite med kring allt och inget...
    Jag har alltså en liten (eller egentligen ganska stor:) Benjamin som är född 11/9 2002, så det var ju treårskalas i år. Inte klokt...
    Nu väntar vi med spänning på nästa, som beräknas komma 10 januari. Får väl se hur det blir med det, men jag hoppas ändå att det dröjer till januari, för december känns ändå så fullt av högtider och så.
    Ja, det var lite om mig... Vi hörs!
  12. 6
    Tack snälla! Hej igen! Tack för ert varma välkomnande. Förstår inte att jag inte hittat hit tidigare :) Verkligen kul att ni hängt ihop så länge! Verkar ju jättebra att ha några som har barn i samma ålder att diskutera lite med kring allt och inget...
    Jag har alltså en liten (eller egentligen ganska stor:) Benjamin som är född 11/9 2002, så det var ju treårskalas i år. Inte klokt...
    Nu väntar vi med spänning på nästa, som beräknas komma 10 januari. Får väl se hur det blir med det, men jag hoppas ändå att det dröjer till januari, för december känns ändå så fullt av högtider och så.
    Ja, det var lite om mig... Vi hörs!
  13. Medlem sedan
    Nov 2001
    #7

    Hej!

    Kul med en nying! Jag heter Marie och har Hanna född 17/9-02 och Lina som är född i sept-04. Jag är hemma med Lina till och med februari nästa år. Ser fram emot att höra mer från dig här.
  14. 7
    Hej! Kul med en nying! Jag heter Marie och har Hanna född 17/9-02 och Lina som är född i sept-04. Jag är hemma med Lina till och med februari nästa år. Ser fram emot att höra mer från dig här.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    Tack!

    Tack så mycket, jag lär kika in med jämna mellanrum nu när jag väl hittat hit!
  16. 8
    Tack! Tack så mycket, jag lär kika in med jämna mellanrum nu när jag väl hittat hit!
  17. Medlem sedan
    Dec 2001
    #9

    Benjamin och Edvin är födda samma dag.. =)

    Och som jag hoppades att det inte skulle bli just den dagen. Men tji fick jag.. =)
    Hur lång och hur mycket väger Benjamin? Är han större än genomsnittet? (eftersom du skriver ganska stor menar jag.. =)
  18. 9
    Benjamin och Edvin är födda samma dag.. =) Och som jag hoppades att det inte skulle bli just den dagen. Men tji fick jag.. =)
    Hur lång och hur mycket väger Benjamin? Är han större än genomsnittet? (eftersom du skriver ganska stor menar jag.. =)
  19. Medlem sedan
    Jan 2004
    #10

    Vad trevligt med en låtsastvilling :-)

    Det var inte illa, jag kände hittills inte till någon annan som var född samma dag som vår gosse. Det var kanske inte den roligaste dagen att födas på. Men det året var det ju ingen tragedi iaf :) Fast ettårsdagen blev ju inte så kul... Nåja, det var skönt att han kom ut då ändå, för jag hade havandeskapsförgiftning mot slutet och längtade efter att bli av med den, som man ju blir i och med att bebisen föds...
    Jo, han är nog lite större än genomsnittet, han har varit ganska stor hela tiden och är nu ca 105 cm lång och väger 22 kg... Hans jämngamla kompisar är betydligt mindre. Hur stor är Edvin? (och alla andra sötisar:)
  20. 10
    Vad trevligt med en låtsastvilling :-) Det var inte illa, jag kände hittills inte till någon annan som var född samma dag som vår gosse. Det var kanske inte den roligaste dagen att födas på. Men det året var det ju ingen tragedi iaf :) Fast ettårsdagen blev ju inte så kul... Nåja, det var skönt att han kom ut då ändå, för jag hade havandeskapsförgiftning mot slutet och längtade efter att bli av med den, som man ju blir i och med att bebisen föds...
    Jo, han är nog lite större än genomsnittet, han har varit ganska stor hela tiden och är nu ca 105 cm lång och väger 22 kg... Hans jämngamla kompisar är betydligt mindre. Hur stor är Edvin? (och alla andra sötisar:)
  21. Medlem sedan
    Jan 2002
    #11

    Välkommen!

    Kul att du hittade hit.
    Gunilla heter jag och är mamma till Wilma som är född 6/9-02. Har även en liten änglason vid namn William, f/d i December 97.
    Vi har som sagt delat glädje och bekymmer med varandra på den här sidan i snart 4 år (!) och kommer nog att fortsätta tills vi blir utkastade.
    Ibland blir det lite dött här, men vi försöker skärpa oss ibland och då skrivs det en hel del.
    Hoppas du ska trivas!
  22. 11
    Välkommen! Kul att du hittade hit.
    Gunilla heter jag och är mamma till Wilma som är född 6/9-02. Har även en liten änglason vid namn William, f/d i December 97.
    Vi har som sagt delat glädje och bekymmer med varandra på den här sidan i snart 4 år (!) och kommer nog att fortsätta tills vi blir utkastade.
    Ibland blir det lite dött här, men vi försöker skärpa oss ibland och då skrivs det en hel del.
    Hoppas du ska trivas!
  23. Medlem sedan
    Dec 2001
    #12

    Nej, ettårsdagen var ingen höjdare...

    Tur att det inte har upprepats iaf.. =/
    Jo, Edvin är stor han oxå. Vid senaste mätning vägde han 20 kg och var 105 cm lång.. =D Vad häftigt det här var! Samma födelsedag och stora båda två... =)

    Undrar vad de mer har gemensamt.. =)
  24. 12
    Nej, ettårsdagen var ingen höjdare... Tur att det inte har upprepats iaf.. =/
    Jo, Edvin är stor han oxå. Vid senaste mätning vägde han 20 kg och var 105 cm lång.. =D Vad häftigt det här var! Samma födelsedag och stora båda två... =)

    Undrar vad de mer har gemensamt.. =)
  25. Medlem sedan
    Jan 2004
    #13

    Spännande!

    Ja, det var inte illa att de har så pass mycket gemensamt :-) Skönt att höra om en till stor liten kille... Det känns lite konstigt att vår gosse är så mycket större än sina kompisar. Har de sagt nåt på BVC till er? Här har de inte kommenterat hans storlek en enda gång. Tycker att de borde säga till om man ska köra med nån diet eller nåt :-) Vi försöker ju ge honom en allsidig kost osv. Förstår inte hur han kunnat bli så pass stor, men det jämnar kanske ut sig med åren.
  26. 13
    Spännande! Ja, det var inte illa att de har så pass mycket gemensamt :-) Skönt att höra om en till stor liten kille... Det känns lite konstigt att vår gosse är så mycket större än sina kompisar. Har de sagt nåt på BVC till er? Här har de inte kommenterat hans storlek en enda gång. Tycker att de borde säga till om man ska köra med nån diet eller nåt :-) Vi försöker ju ge honom en allsidig kost osv. Förstår inte hur han kunnat bli så pass stor, men det jämnar kanske ut sig med åren.
  27. Medlem sedan
    Jan 2004
    #14

    Tack igen!

    Känner mig verkligen varmt omhändertagen här och trivs redan mycket bra :-)
    Ha det gott!
  28. 14
    Tack igen! Känner mig verkligen varmt omhändertagen här och trivs redan mycket bra :-)
    Ha det gott!
  29. Medlem sedan
    Dec 2001
    #15

    Nej, BVC har inte sagt nåt..

    Å andra sidan är han rätt smal. Han har sjunkit ner ett snäpp från sin kurva och Edvin är ju född stor.. =)Hur mycket vägde Benjamin när han föddes? Edvin vägde 5400 g och var 55 cm lång, och BVC säger ju inget så länge de ligger i \"sin\" kurva. Va rörigt det blev.. =) Får skylla på att det är morgon...
  30. 15
    Nej, BVC har inte sagt nåt.. Å andra sidan är han rätt smal. Han har sjunkit ner ett snäpp från sin kurva och Edvin är ju född stor.. =)Hur mycket vägde Benjamin när han föddes? Edvin vägde 5400 g och var 55 cm lång, och BVC säger ju inget så länge de ligger i \"sin\" kurva. Va rörigt det blev.. =) Får skylla på att det är morgon...
  31. Medlem sedan
    Jan 2004
    #16

    Och jag tyckte Ben var stor när han föddes :-)

    Men han vägde \"bara\" 4140 g och var 53,5 cm lång. Han har nog ökat lite på viktkurvan, men längden följer han väl ganska bra. Jag undrar hur det hade blivit om jag hade gått tiden ut eller t.o.m. gått över, för han föddes ju 10 dagar innan bf. Nåja, det är skönt att de växer och verkar må bra, tycker jag! Hur går det för Edvin utan tänderna? Tur att barn är så mycket mer flexibla än vad vi är. Men vad märkligt att det blev så illa att de inte ville sitta kvar, för det gör ju Benjamins tänder iaf :-) Lustigt att de har även det gemensamt, att ha slagit i framtänderna... Fast det kanske är relativt vanligt iofs.
  32. 16
    Och jag tyckte Ben var stor när han föddes :-) Men han vägde \"bara\" 4140 g och var 53,5 cm lång. Han har nog ökat lite på viktkurvan, men längden följer han väl ganska bra. Jag undrar hur det hade blivit om jag hade gått tiden ut eller t.o.m. gått över, för han föddes ju 10 dagar innan bf. Nåja, det är skönt att de växer och verkar må bra, tycker jag! Hur går det för Edvin utan tänderna? Tur att barn är så mycket mer flexibla än vad vi är. Men vad märkligt att det blev så illa att de inte ville sitta kvar, för det gör ju Benjamins tänder iaf :-) Lustigt att de har även det gemensamt, att ha slagit i framtänderna... Fast det kanske är relativt vanligt iofs.
  33. Medlem sedan
    Dec 2001
    #17

    Jag gick två veckor över tiden med Edvin..

    Kanske därför han är så pass stor som han är, men jag var iof sig stor hela tiden med honom.

    Det går jättebra för honom utan tänderna. Han äter och tuggar som vanligt. Antagligen smällde han exakt klockrent på tänderna så de lossnade. Hade näsan tagit en del av smällen kanske de bara hade blivit lösa eller så hade de gått av istället.
  34. 17
    Jag gick två veckor över tiden med Edvin.. Kanske därför han är så pass stor som han är, men jag var iof sig stor hela tiden med honom.

    Det går jättebra för honom utan tänderna. Han äter och tuggar som vanligt. Antagligen smällde han exakt klockrent på tänderna så de lossnade. Hade näsan tagit en del av smällen kanske de bara hade blivit lösa eller så hade de gått av istället.
  35. Medlem sedan
    Jan 2004
    #18

    Vilken liten hjälte!

    Så skönt att det går bra utan tänderna! De är verkligen mycket mer anpassningsbara än vad vi är, våra små... Skönt det!
  36. 18
    Vilken liten hjälte! Så skönt att det går bra utan tänderna! De är verkligen mycket mer anpassningsbara än vad vi är, våra små... Skönt det!
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar