Fixerad i v.33+4? (även på Förlossning)
Gravidsnack
  1. Jennifer m. Thea, bf 7/12
    #1

    Fixerad i v.33+4? (även på Förlossning)

    Väntar nu vårt andra barn och har hört av många att barnet vanligtvis inte fixerar sig förrän i själva sluttampen av graviditeten, men igår när jag var hos MVC så konstaterade BM att barnet redan nu i v33+4 ligger med huvudet fixerat neråt. H*n har sjunkit ner också så att sf-måttet från att ha legat mellan nedre & normal kurva, nu ligger på nedre. Känner igen tendensen från första barnet som fixerade sig i v.36+6 och sedan föddes 41+1 (3530gr & 51 cm).

    Är det något att oroa sig för? Att barnet är fixerat redan nu? Någon som vet om det kan påverka när barnet föds?
  2. 1
    Fixerad i v.33+4? (även på Förlossning) Väntar nu vårt andra barn och har hört av många att barnet vanligtvis inte fixerar sig förrän i själva sluttampen av graviditeten, men igår när jag var hos MVC så konstaterade BM att barnet redan nu i v33+4 ligger med huvudet fixerat neråt. H*n har sjunkit ner också så att sf-måttet från att ha legat mellan nedre & normal kurva, nu ligger på nedre. Känner igen tendensen från första barnet som fixerade sig i v.36+6 och sedan föddes 41+1 (3530gr & 51 cm).

    Är det något att oroa sig för? Att barnet är fixerat redan nu? Någon som vet om det kan påverka när barnet föds?
  3. Tokaungen
    #2

    Nej, barnet

    kan vara fixerat väldigt länge innan förlossningen så det är inget att lägga så stor vikt vid. Du behöver inte oroa dig och det säger inget heller om när du ska föda.
  4. 2
    Nej, barnet kan vara fixerat väldigt länge innan förlossningen så det är inget att lägga så stor vikt vid. Du behöver inte oroa dig och det säger inget heller om när du ska föda.
  5. Medlem sedan
    Mar 2005
    #3

    NOPP!

    Mina båda barn låg fixerade innan v.35
  6. 3
    NOPP! Mina båda barn låg fixerade innan v.35
  7. Jennifer m. Thea, bf 7/12
    #4

    skönt...

    ..då behöver jag inte oro mig i onödan.
  8. 4
    skönt... ..då behöver jag inte oro mig i onödan.
  9. Jennifer m. Thea, bf 7/12
    #5

    Ok!

    Då slutar det säker med att jag plussar denna gången också. Skönt att slippa oroa sig i alla fall :-)
  10. 5
    Ok! Då slutar det säker med att jag plussar denna gången också. Skönt att slippa oroa sig i alla fall :-)
  11. anonym
    #6

    oj

    mitt barn var fixerat nånstans runt v 25 redan.
    och stackarn blev sen plockad med kejsarsnitt..
  12. 6
    oj mitt barn var fixerat nånstans runt v 25 redan.
    och stackarn blev sen plockad med kejsarsnitt..

Liknande trådar

  1. Fixerad!
    By Maddeluttan in forum _1101 Januaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2010-11-15, 19:17
  2. talar om även även här inne...
    By Gullan m 3 prinsar in forum _0608 Augustibarn
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2009-03-15, 22:11
  3. fixerad!
    By girli in forum _0708 Augustibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-08-07, 10:09
  4. Även jag fixerad v 34+2...
    By Älsklingsfrö in forum _0703 Marsbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-02-21, 13:03
  5. igångsättning (även under förlossning)
    By klickann m.Teo &bf 27/12 in forum Förlossning
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-12-16, 21:56
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar