Julklapps DVD?
_0307 Julibarn
  1. Medlem sedan
    Feb 2003
    #1

    Julklapps DVD?

    Någon som kan tipsa om en rolig DVD film till en liten TV/DVD-novis? Har tänkt köpa en till Elvira i julklapp.
  2. 1
    Julklapps DVD? Någon som kan tipsa om en rolig DVD film till en liten TV/DVD-novis? Har tänkt köpa en till Elvira i julklapp.
  3. Medlem sedan
    Oct 2002
    #2

    Mejas tips:

    Pingu
    Bamse
    Byggare Bob
    Nalle har ett stort blått hus
    Jordgubbslisa (gillas dock inte av mamman)
    Anki och Pytte
    Alfons Åberg
  4. 2
    Mejas tips: Pingu
    Bamse
    Byggare Bob
    Nalle har ett stort blått hus
    Jordgubbslisa (gillas dock inte av mamman)
    Anki och Pytte
    Alfons Åberg
  5. Medlem sedan
    Jan 2002
    #3

    Nils kommer få

    Thomas Tåget som jag vet nu.

    Och så har Åhléns en drive med några som vi funderar på att köpa till båda barnen, typ alla Saltkråkan-avsnitt, Fem myror är fler än fyra elefanter osv.
  6. 3
    Nils kommer få Thomas Tåget som jag vet nu.

    Och så har Åhléns en drive med några som vi funderar på att köpa till båda barnen, typ alla Saltkråkan-avsnitt, Fem myror är fler än fyra elefanter osv.
  7. Medlem sedan
    Feb 2003
    #4

    Anki

    Inte Anki och Pytte, ett par lite större barn frågade mig vad jag heter och när jag svarade Anki så hade de jätteroligt åt det en lång stund. Vill inte förvirra Elvira med det ännu.

    Men Bamse kan kanske vara nått, hon gillar sin Bamse tidning.
  8. 4
    Anki Inte Anki och Pytte, ett par lite större barn frågade mig vad jag heter och när jag svarade Anki så hade de jätteroligt åt det en lång stund. Vill inte förvirra Elvira med det ännu.

    Men Bamse kan kanske vara nått, hon gillar sin Bamse tidning.
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Här...

    blir det nog Fem myror del två och tre (har redan ettan).

    Annars älskar Carl:
    Lilla röda traktorn (finns två filmer) - den är helt okej att se om och om igen, även för föräldrar, faktiskt...
    Teletubbies (fortfarande favvis)
    Byggare Bob
    Bamse

    och en högoddsare...

    Mulle Meck (den är egentligen rätt så sävlig och långsam, men Carl gillar den för att det ju är samma som favoritböckerna \"Mulle Mecks första bok - Bilar\" och \"Mulle Mecks första bok - Flygplan\")
  10. 5
    Här... blir det nog Fem myror del två och tre (har redan ettan).

    Annars älskar Carl:
    Lilla röda traktorn (finns två filmer) - den är helt okej att se om och om igen, även för föräldrar, faktiskt...
    Teletubbies (fortfarande favvis)
    Byggare Bob
    Bamse

    och en högoddsare...

    Mulle Meck (den är egentligen rätt så sävlig och långsam, men Carl gillar den för att det ju är samma som favoritböckerna \"Mulle Mecks första bok - Bilar\" och \"Mulle Mecks första bok - Flygplan\")
  11. Medlem sedan
    Aug 2003
    #6

    Noel älskar

    alla Nalle Puh-filmer, Peter Pan, Lady och Lufsen (dom andra disneyfilmerna är nästan för våldsamma).
  12. 6
    Noel älskar alla Nalle Puh-filmer, Peter Pan, Lady och Lufsen (dom andra disneyfilmerna är nästan för våldsamma).
  13. magnolia
    #7

    Har Åhléns den driven nu?

    Eller kommer den till jul? Klart ungarna ska ha Saltkråkan! De MÅSTE se Saltkråkan, för det vill mamma se! ; )
  14. 7
    Har Åhléns den driven nu? Eller kommer den till jul? Klart ungarna ska ha Saltkråkan! De MÅSTE se Saltkråkan, för det vill mamma se! ; )
  15. magnolia
    #8

    Bamse är nästan hyptoniserande

    i sitt trista tempo. Lille Skutt blir rädd och öronen viftar exakt likadant i en halvminut samtidigt som han pekar upprepade gånger på det han blir rädd för. Garanterat inga speedade ungar av Bamse.

    Anki tycker jag är genialisk! Inte blir hon förvirrad av namnen! ; ) Anki är jättebra (tycker jag)!
  16. 8
    Bamse är nästan hyptoniserande i sitt trista tempo. Lille Skutt blir rädd och öronen viftar exakt likadant i en halvminut samtidigt som han pekar upprepade gånger på det han blir rädd för. Garanterat inga speedade ungar av Bamse.

    Anki tycker jag är genialisk! Inte blir hon förvirrad av namnen! ; ) Anki är jättebra (tycker jag)!
  17. Therese m. Tilde å Albin
    #9

    Bullerbyn!

    Tilde äääälskar den filmen
  18. 9
    Bullerbyn! Tilde äääälskar den filmen
  19. Medlem sedan
    Nov 2002
    #10

    Noahs favvo...

    ..... är alla Phu filmer
    Idag ska jag köpa Heffaklumpen åt honom!!
    Nalle har ett stort Blått hus är också en favorit

    I somras tittade han på Den lilla röda traktorn också.
  20. 10
    Noahs favvo... ..... är alla Phu filmer
    Idag ska jag köpa Heffaklumpen åt honom!!
    Nalle har ett stort Blått hus är också en favorit

    I somras tittade han på Den lilla röda traktorn också.
  21. Medlem sedan
    Sep 2001
    #11

    Elliot älskar

    \"Nalle har ett stort blått hus\". Ett gammalt barnprogram från 98, men Elliot tycker jättemycket om det. Och lagomt långa filmer, ca 25 minuter.
  22. 11
    Elliot älskar \"Nalle har ett stort blått hus\". Ett gammalt barnprogram från 98, men Elliot tycker jättemycket om det. Och lagomt långa filmer, ca 25 minuter.
  23. Medlem sedan
    Nov 1999
    #12

    Jag vill inte se Heffaklumpen...

    är så stockkonservativ att jag tycker att Heffaklumpen ska vara varje barns fantasi av en heffaklump och inte en riktig figur ;-))
  24. 12
    Jag vill inte se Heffaklumpen... är så stockkonservativ att jag tycker att Heffaklumpen ska vara varje barns fantasi av en heffaklump och inte en riktig figur ;-))
  25. Medlem sedan
    Feb 2003
    #13

    Maddes favvo

    just nu är Jordgubbslisa.
    Sedan är Bamse och Pippi kul oxå.
  26. 13
    Maddes favvo just nu är Jordgubbslisa.
    Sedan är Bamse och Pippi kul oxå.
  27. Medlem sedan
    Jan 2002
    #14

    Dom har den nu!!

    Jättemkt bra och roliga boxar fanns det! :-D
  28. 14
    Dom har den nu!! Jättemkt bra och roliga boxar fanns det! :-D
  29. Cecilia m Jacob
    #15

    Finns det några kvar?

    Här är allt slut, både Fem myror och Saltkråkan. Jacob älskar Magnus&Brasse så jag ska fortsätta leta.
  30. 15
    Finns det några kvar? Här är allt slut, både Fem myror och Saltkråkan. Jacob älskar Magnus&Brasse så jag ska fortsätta leta.
  31. Medlem sedan
    Oct 2002
    #16

    Molly mus

    Har samtliga ungar gillat. Konsekvensen med Molly är att man får den där låten på hjärnan\" Molly, molly mus\". Annars gillar Hedvig Pippi (eller snarare älskar hon Pippi). Fem myror tittar hon halvhjärtat på men uppskattas av de äldre döttrarna. Alfons funkar också bra. Lite som det Maria skriver om, lugnt tempo, tydliga bilder, inget fladder, det går hem hos Lilla H.
  32. 16
    Molly mus Har samtliga ungar gillat. Konsekvensen med Molly är att man får den där låten på hjärnan\" Molly, molly mus\". Annars gillar Hedvig Pippi (eller snarare älskar hon Pippi). Fem myror tittar hon halvhjärtat på men uppskattas av de äldre döttrarna. Alfons funkar också bra. Lite som det Maria skriver om, lugnt tempo, tydliga bilder, inget fladder, det går hem hos Lilla H.
  33. Medlem sedan
    Nov 1999
    #17

    Vad var det för pris?

    Magnus och Brasse kan ju jag fixa annars *ler*
  34. 17
    Vad var det för pris? Magnus och Brasse kan ju jag fixa annars *ler*
  35. Medlem sedan
    Jan 2002
    #18

    Oh minns inte...

    och nu blev jag alldeles kall när Cecilia skrev att de var slut... vi ville vänta till lön. Det kanske var dumt då..? :-(

    På vilket sätt kan du fixa Magnus & Brasse?
  36. 18
    Oh minns inte... och nu blev jag alldeles kall när Cecilia skrev att de var slut... vi ville vänta till lön. Det kanske var dumt då..? :-(

    På vilket sätt kan du fixa Magnus & Brasse?
  37. Medlem sedan
    Nov 1999
    #19

    Jobbar på Ginza...

    och vi har ju några boxar på det panget också ;-)
  38. 19
    Jobbar på Ginza... och vi har ju några boxar på det panget också ;-)
  39. Medlem sedan
    Jan 2002
    #20

    Hö hö

    jo det är klart!

    Kan meddela alla intresserade att det fanns både Saltkråkan och Fem myror.. kvar på Åhléns i city. Däremot blev det bara Fem myror för mig då maken ringde och berättade att vi fått parkeringsböter här utanför vårt hus idag.. :-( Fyra meter för nära övergångsstället som ingen använder (korsar gatan snett över istället gör alla)...
  40. 20
    Hö hö jo det är klart!

    Kan meddela alla intresserade att det fanns både Saltkråkan och Fem myror.. kvar på Åhléns i city. Däremot blev det bara Fem myror för mig då maken ringde och berättade att vi fått parkeringsböter här utanför vårt hus idag.. :-( Fyra meter för nära övergångsstället som ingen använder (korsar gatan snett över istället gör alla)...

Liknande trådar

  1. Julklapps lek.....
    By jojje22 in forum Ordet är fritt
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-12, 12:24
  2. Hjälp, julklapps-lek?
    By lannagirl in forum Ordet är fritt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-11-17, 21:26
  3. Julklapps-TRUBBEL !
    By towa1 in forum Hem & fritid
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 05:07
  4. Mer julklapps råd...
    By Dame in forum Ordet är fritt
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2007-12-18, 11:42
  5. Julklapps
    By Terese A in forum Tonåringar
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2005-12-14, 14:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar