4 år och lyssnar inte på oss
Föräldraskap
  1. Trött idag
    #1

    4 år och lyssnar inte på oss

    Det är som att tala för döva öron. Vår lille goding hör bara det han vill höra. Jag vill inte kalla det trotsighet direkt (det fick vi smaka på härom året). Vill absolut inte utpeka dagis som syndabock men kan det bero på att de har blivit en stor grupp med liten personal och killarna tycks få klara sig själva? Personalen sitter mest och trär pärlor med tjejerna.
  2. 1
    4 år och lyssnar inte på oss Det är som att tala för döva öron. Vår lille goding hör bara det han vill höra. Jag vill inte kalla det trotsighet direkt (det fick vi smaka på härom året). Vill absolut inte utpeka dagis som syndabock men kan det bero på att de har blivit en stor grupp med liten personal och killarna tycks få klara sig själva? Personalen sitter mest och trär pärlor med tjejerna.
  3. Medlem sedan
    Sep 2005
    #2

    Min -är/har också varit sådan

    i perioder.

    Vi har helt enkelt tagit in honom på hans rum om han inte hör vad vi säger. Det kanske låter hårt, men fungerat utmärkt, han förstår att vi menar allvar. Istället för att skrika och tjata, så direkt in på rummet, en kort stund, sen får han kmoma ut och i 9 fall av 10 uppför han sig och lyssnar!!
  4. 2
    Min -är/har också varit sådan i perioder.

    Vi har helt enkelt tagit in honom på hans rum om han inte hör vad vi säger. Det kanske låter hårt, men fungerat utmärkt, han förstår att vi menar allvar. Istället för att skrika och tjata, så direkt in på rummet, en kort stund, sen får han kmoma ut och i 9 fall av 10 uppför han sig och lyssnar!!

Liknande trådar

  1. Lyssnar inte!
    By anonymt namn in forum _03 Vårbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-04-15, 09:10
  2. Lyssnar inte!!
    By blackbitch in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-02-09, 12:34
  3. Lyssnar inte
    By Cissi med G och A in forum Melodifestivalen
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2007-02-03, 19:26
  4. Han lyssnar inte... :(
    By maria_80 in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-13, 21:40
  5. Lyssnar inte..
    By Ulrika in forum Småbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-06-08, 16:00
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar