Vet ni vilket framsteg! Om barnomsorg
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2003
    #1

    Vet ni vilket framsteg! Om barnomsorg

    Jag hör till dem som inte gillar tanken på dagis utan vill ha mina barn hemma så länge det går. och det är ju lite tungt ekonomiskt... MEN! Nu läste jag under \"hemmaföräldrar\" på AFF att i Nacka kommun (stockholm) så gick förslaget igen att man själv får välja vart \"barnomsorgschecken\" ska ta vägen! Så om man då som Nackabo vill vara hemma ist så får man en viss summa typ 3000:- /mån (beroende på barnets ålder osv)... HELT otroligt att det går åt rätt håll! Självklart ska alla familjer få en chans att välja om de ist vill vara hemma med barnen!
    Nu bor ju då inte jag i Nacka, men om Nacka får igenom det kanske Stockholm Kommun kan haka på? Eller så får vi flytta till Nacka ;)
    Jiiipppiiee säger jag bara!
  2. 1
    Vet ni vilket framsteg! Om barnomsorg Jag hör till dem som inte gillar tanken på dagis utan vill ha mina barn hemma så länge det går. och det är ju lite tungt ekonomiskt... MEN! Nu läste jag under \"hemmaföräldrar\" på AFF att i Nacka kommun (stockholm) så gick förslaget igen att man själv får välja vart \"barnomsorgschecken\" ska ta vägen! Så om man då som Nackabo vill vara hemma ist så får man en viss summa typ 3000:- /mån (beroende på barnets ålder osv)... HELT otroligt att det går åt rätt håll! Självklart ska alla familjer få en chans att välja om de ist vill vara hemma med barnen!
    Nu bor ju då inte jag i Nacka, men om Nacka får igenom det kanske Stockholm Kommun kan haka på? Eller så får vi flytta till Nacka ;)
    Jiiipppiiee säger jag bara!
  3. Astrid med pojkarna -27 dagar
    #2

    SÅ bra!

    Läste om att det hade gått igenom i Nacka jag med, helt otroligt bra ju!
    Man kan tycka att det är en självklarhet att man som förälder ska kunna välja själva, men tydligen sitter det hårt inne hos dagens regering... (vill inte trampa någon på de politiska tårna, men S, V och MP regeringen ÄR emot allt som inte är dagis och min åsikt i detta går åt ett heeelt annat håll...)

    HOPPAS att detta är något som kan sprida sig och bli standard i landet! =)
  4. 2
    SÅ bra! Läste om att det hade gått igenom i Nacka jag med, helt otroligt bra ju!
    Man kan tycka att det är en självklarhet att man som förälder ska kunna välja själva, men tydligen sitter det hårt inne hos dagens regering... (vill inte trampa någon på de politiska tårna, men S, V och MP regeringen ÄR emot allt som inte är dagis och min åsikt i detta går åt ett heeelt annat håll...)

    HOPPAS att detta är något som kan sprida sig och bli standard i landet! =)
  5. lotta
    #3

    jättebra

    men vem kan leva på den summan?
  6. 3
    jättebra men vem kan leva på den summan?
  7. Medlem sedan
    Jul 2003
    #4

    ja, som enstamstående så funkar det ju inte

    Men i vårt fall skulle det funka. Iaf när det är dagisålder på nästa barn. Då blir det ju gånger två, och troligtvis blir det en trea också- så det skulle funka.. Man blir ingen miljonär men vi prioriterar att vara hemma med barnen ist för massa \"lyxsaker\" så.
  8. 4
    ja, som enstamstående så funkar det ju inte Men i vårt fall skulle det funka. Iaf när det är dagisålder på nästa barn. Då blir det ju gånger två, och troligtvis blir det en trea också- så det skulle funka.. Man blir ingen miljonär men vi prioriterar att vara hemma med barnen ist för massa \"lyxsaker\" så.

Liknande trådar

  1. Framsteg här!
    By AnnaMalva in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-11-10, 08:00
  2. Wow vilket framsteg!
    By tårtmamman in forum Autismspektrum
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2006-08-08, 09:22
  3. Framsteg framsteg
    By Lisa in forum Föräldraskap
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-07-29, 11:25
  4. Framsteg?
    By ErikaB in forum _0506 Junibarn
    Svar: 24
    Senaste inlägg: 2005-12-13, 09:57
  5. wow! Vilket framsteg i samhället!
    By Klickann in forum _0512 Decemberbarn
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2005-10-26, 15:18
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar