..nu har jag ansökt om ensam vårdnad efter att min son och jag blivit misshandlade utav pappans sambo. Nu har även han ansökt om ensam vårdnad - även intermistiskt, i andra hand varannan vecka - även intermistiskt. Min son pratar om strupgrepp, soc inleder ingen utredning i och med att dom anser att jag har vidtagit alla åtgärder och att han är trygg hos mej. Oron finns hos pappan, där han blir slagen, utsatt på balkongen, strupgrepp m m. Soc har även övertalat mej att polisanmäla pappan vilket jag gjort, i och med att han också har slagit sonen. Jag har ansökt om umgänge med kontaktperson... Dessutom så påstår pappan att jag har förvägrat att träffa hans son sedan i mitten av september. Jag har aldrig nekat han till att träffa sin son, han har hela tiden vetat var jag är någonstans. Hela tiden har jag varit i kontakt med Familjerätten och rådfrågat dom. Pappan har ringt hit några gånger och frågat vem som har hand om det på Familjerätten, inte sagt att han vill träffa sonen. Jag ska inte behöva inbjuda till träffar, och jag får inte neka. Jag ska skydda min son, vilket jag har gjort. När pappan har ringt och jag inte varit hemma - har jag SMS:at till han att ringa upp igen så har han fått prata med sin son, jag har träffat han en gång inne i stan efter att han sa till mej att han ville träffa sin son. Han har inte frågat hur han mår.
Hjälp!! Vi ska inte var i Tingsrätten förräns i december.