Slår sig era barn?
  1. cachi
    #1

    Slår sig era barn?

    Jag menar om dom ramlar o gör sig illa ofta?
    Isac kan inte gå längre, han springer fram för att säkert hinna. Det resulterar i att han snubblar/halkar o slår i munnen, hakan o huvudet femtioelva ggr/dag. Han blöder ur munnen 1-2ggr/dag. Han har slagit hål i hakan o han har slagit en bit ur framtanden.
    Har honom under uppsikt mest hela tiden. Har lagt ner tripptrappen så han inte kommer sig upp på köksbordet. Puh,,,!
    Roligaste är väl att när han gjort sig illa så kommer han o vill att jag blåser o pussar på högar hand, oberoende _var_ han har slagit sig. :-)

    Hur är era junibarn?
    Vår dotter var inte alls så här, kan jag tillägga.
  2. 1
    Slår sig era barn? Jag menar om dom ramlar o gör sig illa ofta?
    Isac kan inte gå längre, han springer fram för att säkert hinna. Det resulterar i att han snubblar/halkar o slår i munnen, hakan o huvudet femtioelva ggr/dag. Han blöder ur munnen 1-2ggr/dag. Han har slagit hål i hakan o han har slagit en bit ur framtanden.
    Har honom under uppsikt mest hela tiden. Har lagt ner tripptrappen så han inte kommer sig upp på köksbordet. Puh,,,!
    Roligaste är väl att när han gjort sig illa så kommer han o vill att jag blåser o pussar på högar hand, oberoende _var_ han har slagit sig. :-)

    Hur är era junibarn?
    Vår dotter var inte alls så här, kan jag tillägga.
  3. Medlem sedan
    Jul 2001
    #2

    Ständigt!

    Elmer har ständigt blåmärken och bulor i pannan och huvudet. Klättrar och springer (fast han inte riktigt behärskar det) och så ramlar han pladask. Han blöder i munnen titt som tätt, och lite näsblod har det också blivit. Lite småjobbigt tycker jag - jag vänjer mig aldrig trots att storebror var exakt likadan.
  4. 2
    Ständigt! Elmer har ständigt blåmärken och bulor i pannan och huvudet. Klättrar och springer (fast han inte riktigt behärskar det) och så ramlar han pladask. Han blöder i munnen titt som tätt, och lite näsblod har det också blivit. Lite småjobbigt tycker jag - jag vänjer mig aldrig trots att storebror var exakt likadan.
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Ja jösses

    Fanny är ständigt blå i ansiktet. Just nu är pannan värst drabbad. Varenda vurpa lyckas träffa in precis på samma bula i pannan vilket gör att den ser värre ut för varje dag.
    *pust*, vi är inte heller vana vid det här, storasyster var betydligt försiktigare.
  6. 3
    Ja jösses Fanny är ständigt blå i ansiktet. Just nu är pannan värst drabbad. Varenda vurpa lyckas träffa in precis på samma bula i pannan vilket gör att den ser värre ut för varje dag.
    *pust*, vi är inte heller vana vid det här, storasyster var betydligt försiktigare.
  7. Zukits med Filip 04/06
    #4

    Sällan

    Oj, stackars Isak! Tur att de glömmer fort :-)

    Filip springer också runt, men det är sällan han ramlar och slår sig. Han är inte nån klättrare heller, så de bulor han har haft kan nog nästan räknas på handens fingrar.
  8. 4
    Sällan Oj, stackars Isak! Tur att de glömmer fort :-)

    Filip springer också runt, men det är sällan han ramlar och slår sig. Han är inte nån klättrare heller, så de bulor han har haft kan nog nästan räknas på handens fingrar.
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Nej

    Cornelia slår sig i princip aldrig. Men så är hon stadig och försiktig, även när hon klättrar och har sig. Blev också tvungen att tidigt utveckla bra balanssinne (två storebrorsor 16 mån äldre som springer förbi hejvilt, hon lärde sig tidigt att blunda och hålla balansen när vinddraget närmade sig ;))

    Äldste pojken däremot var också tidig och stabil, men han lyckades ramla lite titt som tätt, blev några akutbesök med honom minns jag (jack i bakhuvet, bulor etc etc).
  10. 5
    Nej Cornelia slår sig i princip aldrig. Men så är hon stadig och försiktig, även när hon klättrar och har sig. Blev också tvungen att tidigt utveckla bra balanssinne (två storebrorsor 16 mån äldre som springer förbi hejvilt, hon lärde sig tidigt att blunda och hålla balansen när vinddraget närmade sig ;))

    Äldste pojken däremot var också tidig och stabil, men han lyckades ramla lite titt som tätt, blev några akutbesök med honom minns jag (jack i bakhuvet, bulor etc etc).

Liknande trådar

  1. Barn som slår barn på förskolan
    By honhan in forum Småbarn
    Svar: 58
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 11:33
  2. Barn som slår andra barn
    By honhan in forum Barn som yrke
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-04-25, 17:24
  3. slår era barn andra barn?
    By tolovi in forum _03 Sommarbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-04-20, 11:44
  4. Barn som slår
    By malin2 in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2005-12-11, 20:53
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar