Apropå födelsedagslistan...
_0112 Decemberbarn
  1. Medlem sedan
    Oct 2001
    #1

    Apropå födelsedagslistan...

    När hade ni BF (kommer ni ihåg *s*) och när kom så era decemberbarn?

    Antoine var planerad till den 21:a och kom den 27:e, 6 dagar över tiden.
  2. 1
    Apropå födelsedagslistan... När hade ni BF (kommer ni ihåg *s*) och när kom så era decemberbarn?

    Antoine var planerad till den 21:a och kom den 27:e, 6 dagar över tiden.
  3. Jossan m Neo & Jonah
    #2

    Låååångdragen historia! :)

    Neo var beräknad till 3:e december, men efter sent UL tyckte läkaren att han var så liten så jag blev framflyttad till 13:e.
    I vilket fall, föddes han först den 26:e så det blev en låååång väntan! :D
  4. 2
    Låååångdragen historia! :) Neo var beräknad till 3:e december, men efter sent UL tyckte läkaren att han var så liten så jag blev framflyttad till 13:e.
    I vilket fall, föddes han först den 26:e så det blev en låååång väntan! :D
  5. Medlem sedan
    Oct 2001
    #3

    Ja jisses *skrattar*

    Är inte DET att gå över tiden så vet jag inte vad.....*s*!
  6. 3
    Ja jisses *skrattar* Är inte DET att gå över tiden så vet jag inte vad.....*s*!
  7. Medlem sedan
    Oct 2001
    #4

    Jaaaa...

    12/1 var Sacharias beräknad till... och kom 18/12 i v. 36+2.
  8. 4
    Jaaaa... 12/1 var Sacharias beräknad till... och kom 18/12 i v. 36+2.
  9. Medlem sedan
    May 2003
    #5

    nästan i tid...

    Hade bf 18/12 och han kom den 17:e.

    Kallade mej ju för Nina bf 18/12 på den tiden *long time ago* hehe!
  10. 5
    nästan i tid... Hade bf 18/12 och han kom den 17:e.

    Kallade mej ju för Nina bf 18/12 på den tiden *long time ago* hehe!
  11. Medlem sedan
    May 2003
    #6

    ujuj!

    ja det var länge!

    By the way, ska svara på ditt mess, snaaart ;)
  12. 6
    ujuj! ja det var länge!

    By the way, ska svara på ditt mess, snaaart ;)
  13. malin2
    #7

    japp bf den och född den 21e dec. imt

    ,,,
  14. 7
    japp bf den och född den 21e dec. imt ,,,
  15. Jossan m Neo & Jonah
    #8

    Aha!

    Det är luuugnt! :) Kommer nog inte göra ett skvatt ikväll ändå... Har ett aerobicspass att sätta ihop... *suckar*
  16. 8
    Aha! Det är luuugnt! :) Kommer nog inte göra ett skvatt ikväll ändå... Har ett aerobicspass att sätta ihop... *suckar*
  17. Jossan m Neo & Jonah
    #9

    Gissa om man var less...?!?

    Dessutom var mitt absolut första bf 26 november, men blev framflyttad efter första UL:et... ;)
  18. 9
    Gissa om man var less...?!? Dessutom var mitt absolut första bf 26 november, men blev framflyttad efter första UL:et... ;)
  19. Medlem sedan
    Oct 2001
    #10

    Ja ditt bf...

    ...är ett av de BF från oss decembermammor jag minns än idag :-)!
  20. 10
    Ja ditt bf... ...är ett av de BF från oss decembermammor jag minns än idag :-)!
  21. Medlem sedan
    Oct 2001
    #11

    BF den......? När var det nu då *s*

    Föll det bort i din text eller är jag mer trög än vanligt *s*?
  22. 11
    BF den......? När var det nu då *s* Föll det bort i din text eller är jag mer trög än vanligt *s*?
  23. Medlem sedan
    May 2003
    #12

    trög gissar jag på ;)

    Närå men jag fattar det som att bf var den dan Ebba föddes!?!
  24. 12
    trög gissar jag på ;) Närå men jag fattar det som att bf var den dan Ebba föddes!?!
  25. Medlem sedan
    Oct 2001
    #13

    Jahaaaa *ler*

    Ja jag får skylla på att hela jag (inkl. min hjärna) är helt saturerad med snor *trött på att vara förkyld* :-)!

    Skulle jag bara få_vara_ifred ett par dagar så skulle den säkert läka ut, men det är ju svårt nu när jag jobbar 75% (kan inte med att \"bara\" vara hemma för att vila liksom:-).
  26. 13
    Jahaaaa *ler* Ja jag får skylla på att hela jag (inkl. min hjärna) är helt saturerad med snor *trött på att vara förkyld* :-)!

    Skulle jag bara få_vara_ifred ett par dagar så skulle den säkert läka ut, men det är ju svårt nu när jag jobbar 75% (kan inte med att \"bara\" vara hemma för att vila liksom:-).
  27. Medlem sedan
    Nov 1999
    #14

    Ellen skulle komma på julafton

    och kom på nyårsdagen, alltså +8 med henne. Gjorde ju iofs inget med tanke på \"först alternativt sist på året\". Vi var inskrivna med värkar kl 08 på nyårsaftons morgon...så ja, vi var tacksamma att hon kom dagen efter! :o) Fick ju även 30 xtra dagar till pappan, trädde i kraft 020101 - tack för den! *L*
    Minns med fasa hennes första födelsedag förresten. Vi firade nyår \"som sig bör\" med fest och så. Dagen efter frågade jag R flera ggr varför vi inte kunde valt en bättre dag till vår dotter! *S* De följande f-dagarna har firats med krya och pigga föräldrar! ;o)
  28. 14
    Ellen skulle komma på julafton och kom på nyårsdagen, alltså +8 med henne. Gjorde ju iofs inget med tanke på \"först alternativt sist på året\". Vi var inskrivna med värkar kl 08 på nyårsaftons morgon...så ja, vi var tacksamma att hon kom dagen efter! :o) Fick ju även 30 xtra dagar till pappan, trädde i kraft 020101 - tack för den! *L*
    Minns med fasa hennes första födelsedag förresten. Vi firade nyår \"som sig bör\" med fest och så. Dagen efter frågade jag R flera ggr varför vi inte kunde valt en bättre dag till vår dotter! *S* De följande f-dagarna har firats med krya och pigga föräldrar! ;o)
  29. Medlem sedan
    Jun 2001
    #15

    5 januari...

    var Jeanna beräkad till enligt ul, 28 december enligt sista mens. Ja, den 26 december föddes hon. Så hon är född 38+3 enligt ul.
    Kanske skall tillägga att hon skulle fötts med planerat snitt men ville ut tidigare så det var hon som bestämde dag.
  30. 15
    5 januari... var Jeanna beräkad till enligt ul, 28 december enligt sista mens. Ja, den 26 december föddes hon. Så hon är född 38+3 enligt ul.
    Kanske skall tillägga att hon skulle fötts med planerat snitt men ville ut tidigare så det var hon som bestämde dag.
  31. Medlem sedan
    Jul 2001
    #16

    Visst kommer jag ihåg!

    Linus var beräknad till 12/12 både med SM och UL, men han kom 28/11.
    Alva var beräknad till 5/12 på UL, blev flyttad 13 dagar bakåt från typ 23/11 eller något sådant! Sedan kom hon 10/11, så det där med beräknat datum ger jag inte mycket för... *ler*
  32. 16
    Visst kommer jag ihåg! Linus var beräknad till 12/12 både med SM och UL, men han kom 28/11.
    Alva var beräknad till 5/12 på UL, blev flyttad 13 dagar bakåt från typ 23/11 eller något sådant! Sedan kom hon 10/11, så det där med beräknat datum ger jag inte mycket för... *ler*
  33. malin2
    #17

    samma dag... imt

    mmmm
  34. 17
    samma dag... imt mmmm
  35. Medlem sedan
    Aug 2000
    #18

    Casper var tidig

    bf 10/12 (vi väntade på en stjärngosse). Vi överraskades av en liten röd gosse på 46 cm 2550 gr den 27/10.

    Vaknade kl 04 på morgonen och kl 07.20 är han ute (!)
    Tur att vi åkte in i tid.
  36. 18
    Casper var tidig bf 10/12 (vi väntade på en stjärngosse). Vi överraskades av en liten röd gosse på 46 cm 2550 gr den 27/10.

    Vaknade kl 04 på morgonen och kl 07.20 är han ute (!)
    Tur att vi åkte in i tid.
  37. Carina med Linda0112 och Kim 0503
    #19

    Planerad ....

    den 11 december och föddes som sagt på lucia.
  38. 19
    Planerad .... den 11 december och föddes som sagt på lucia.
  39. - Miko -
    #20

    Bf. var julafton enligt UL, 21/12 enligt SM och

    han dröjde till året efter, nyårsdagen är han född :)
  40. 20
    Bf. var julafton enligt UL, 21/12 enligt SM och han dröjde till året efter, nyårsdagen är han född :)
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. Födelsedagslistan
    By MariaKingsley in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-11-27, 08:24
  2. FÖDELSEDAGSLISTAN
    By anki72 in forum _0812 Decemberbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-11-19, 19:41
  3. FÖDELSEDAGSLISTAN
    By monopol in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-05, 09:55
  4. Födelsedagslistan!
    By Linda med Jonathan in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-02-17, 10:17
  5. FÖDELSEDAGSLISTAN!!!
    By Tweety2012 in forum _0603 Marsbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-02-13, 20:51
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar