hjälp, bruna flytningar
_0604 Aprilbarn
  1. tua85
    #1

    hjälp, bruna flytningar

    Upptäckte precis när jag var på toa att det var en brunaktig flytning i trosorna, inte mycket men det var där. Har även känt liksom en diffus mensvärk i magen under dagen, är i vecka 14+6 (har ej gjort ul, så jag är nog inte så långt gången). Bör jag vara orolig, eller är det normalt någon som vet? Har ju inga smärtor så det känns lite löjligt att behöva ringa akuten eftersom det är sent på kvällen.
  2. 1
    hjälp, bruna flytningar Upptäckte precis när jag var på toa att det var en brunaktig flytning i trosorna, inte mycket men det var där. Har även känt liksom en diffus mensvärk i magen under dagen, är i vecka 14+6 (har ej gjort ul, så jag är nog inte så långt gången). Bör jag vara orolig, eller är det normalt någon som vet? Har ju inga smärtor så det känns lite löjligt att behöva ringa akuten eftersom det är sent på kvällen.
  3. mikue v 15+0
    #2

    Det har inte hänt mig, men...

    jag har läst om många som har haft både bruna flytningar och rent blod utan att det varit någon fara. Men om jag var du så skulle jag ta kontakt barnmorska eller gynakuten imorgon för att kolla så allt är ok. Det är inte så kul att gå runt och vara orolig!
    KRAM
  4. 2
    Det har inte hänt mig, men... jag har läst om många som har haft både bruna flytningar och rent blod utan att det varit någon fara. Men om jag var du så skulle jag ta kontakt barnmorska eller gynakuten imorgon för att kolla så allt är ok. Det är inte så kul att gå runt och vara orolig!
    KRAM
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    Min barnmorska brukar säga

    att en brun flytning inte är något problem, det är om det kommer en rejäl mängd klarrött blod som man kan börja oroa sig. Men ring din bm, om inte annat så för att lugna nerverna. Och du, den sk mensvärken hör ju till när man är gravid och kan vara helt normal!
  6. 3
    Min barnmorska brukar säga att en brun flytning inte är något problem, det är om det kommer en rejäl mängd klarrött blod som man kan börja oroa sig. Men ring din bm, om inte annat så för att lugna nerverna. Och du, den sk mensvärken hör ju till när man är gravid och kan vara helt normal!
  7. Medlem sedan
    Oct 2003
    #4

    Ja du

    Bruna flytningar har jag jämt... och ingen kan väl ha missat att det även har kommit färskt blod på mig också, samma sak med bebissugen, hon fick vara med om det för några dagar sedan.

    Det händer att man blöder under graviditeten, dock är det inte särskilt vanligt, men det sägs att 50% av alla riktiga blödningar är INTE missfall, så det får man ju hänga sig fast vid. Förstår att du är orolig, och jag tycker att du ska ta kontakt med en privat gynekolog för att få göra ett ultraljud. Alltid bättre att få vetskap än att gå och vara orolig.

    Min BM sade också till mig att så länge jag har brunt blod så är det ingen fara men att jag ska åka till akuten så fort det kommer färskt blod igen... Dock har de ju redan kontaterat att jag blöder och man inte vet varför och att allt såg bra ut.

    Men som sagt var tror inte det är någon fara men alltid bättre att kolla upp en gång för mycket en för lite...

    Kram Jennie
  8. 4
    Ja du Bruna flytningar har jag jämt... och ingen kan väl ha missat att det även har kommit färskt blod på mig också, samma sak med bebissugen, hon fick vara med om det för några dagar sedan.

    Det händer att man blöder under graviditeten, dock är det inte särskilt vanligt, men det sägs att 50% av alla riktiga blödningar är INTE missfall, så det får man ju hänga sig fast vid. Förstår att du är orolig, och jag tycker att du ska ta kontakt med en privat gynekolog för att få göra ett ultraljud. Alltid bättre att få vetskap än att gå och vara orolig.

    Min BM sade också till mig att så länge jag har brunt blod så är det ingen fara men att jag ska åka till akuten så fort det kommer färskt blod igen... Dock har de ju redan kontaterat att jag blöder och man inte vet varför och att allt såg bra ut.

    Men som sagt var tror inte det är någon fara men alltid bättre att kolla upp en gång för mycket en för lite...

    Kram Jennie
  9. Medlem sedan
    Jan 2002
    #5

    Håller med...

    de övriga.. Brunt blod är ju gammalt blod.. Det är ju färsk blod man ska vara vaksam över!!
    Men som de andra säger kontakta din BM, lr ring o få komma in för att göra en ul...så du blir lugn sen...

    Många Kramar, Nicki
  10. 5
    Håller med... de övriga.. Brunt blod är ju gammalt blod.. Det är ju färsk blod man ska vara vaksam över!!
    Men som de andra säger kontakta din BM, lr ring o få komma in för att göra en ul...så du blir lugn sen...

    Många Kramar, Nicki
  11. Maia m H & bf 9/4
    #6

    Hatar bruna flytningar...

    Som flera andra redan skrivit så är blödningar under graviditet vanligt och det är långt ifrån alla som slutar med missfall, kanske inte ens hälften! Jag tycker att du ska försöka att få ett ultraljud om du är orolig. Faktum är att jag vid min första graviditet gick runt med bruna flytningar från v 8 och frammåt. Jag blev hela tiden lugnad av min bm och folk runt omkring mig som sa att så länge det inte var färskt rött blod så var det ingen fara. Jag kan säga att jag kände mig grundlurad när mitt MA upptäcktes i v 13 efter veckor av lätt brunaktiga flytningar och inte minsta antydan till \"mensvärk\" eller färskt blod! Min andra graviditet hade jag bruna flytningar från v 6-7 till v 11 och jag blödde färskt blod flera gånger under den tiden. Den här gången betydde blödningarna ingenting mer än att jag var konstant orolig fram till ultraljudet v17, jag födde senare fram en frisk liten pojke!:-) Den här graviditeten (min tredje) har jag bara gått och väntat på att de bruna flytningarna ska komma, men inte... jag har varit helt befriad denna gång... SKÖNT! Vad jag vill säga är bara att dessa blödningar som kommer under graviditeter är lömska och man kan aldrig säga att rött blod är farligt eller bruna flytningar är helt ofarliga. Det enda sättet att få veta är att göra ett UL. Jag tycker att din oro får avgöra hur du går vidare. Om flytningarna avtar tror jag inte att du behöver oroa dig. Slemhinnorna är mycket känsligare under graviditet, t.ex kan samlag eller toalettbesök resultera i små blödnigar som ger bruna flytningar... men som sagt är du orolig, kontakta bm eller kk för ultraljud! Kram
  12. 6
    Hatar bruna flytningar... Som flera andra redan skrivit så är blödningar under graviditet vanligt och det är långt ifrån alla som slutar med missfall, kanske inte ens hälften! Jag tycker att du ska försöka att få ett ultraljud om du är orolig. Faktum är att jag vid min första graviditet gick runt med bruna flytningar från v 8 och frammåt. Jag blev hela tiden lugnad av min bm och folk runt omkring mig som sa att så länge det inte var färskt rött blod så var det ingen fara. Jag kan säga att jag kände mig grundlurad när mitt MA upptäcktes i v 13 efter veckor av lätt brunaktiga flytningar och inte minsta antydan till \"mensvärk\" eller färskt blod! Min andra graviditet hade jag bruna flytningar från v 6-7 till v 11 och jag blödde färskt blod flera gånger under den tiden. Den här gången betydde blödningarna ingenting mer än att jag var konstant orolig fram till ultraljudet v17, jag födde senare fram en frisk liten pojke!:-) Den här graviditeten (min tredje) har jag bara gått och väntat på att de bruna flytningarna ska komma, men inte... jag har varit helt befriad denna gång... SKÖNT! Vad jag vill säga är bara att dessa blödningar som kommer under graviditeter är lömska och man kan aldrig säga att rött blod är farligt eller bruna flytningar är helt ofarliga. Det enda sättet att få veta är att göra ett UL. Jag tycker att din oro får avgöra hur du går vidare. Om flytningarna avtar tror jag inte att du behöver oroa dig. Slemhinnorna är mycket känsligare under graviditet, t.ex kan samlag eller toalettbesök resultera i små blödnigar som ger bruna flytningar... men som sagt är du orolig, kontakta bm eller kk för ultraljud! Kram
  13. Medlem sedan
    Sep 2005
    #7

    flytningarna har försvunnit,

    var tydligen bara ytterst lite som kom igår och idag ingenting, eftersom jag egentligen inte är en som oroar mig speciellt mycket så låter jag det var så länge, resonerar som så att om det vore nåt fel så borde jag få ont om inte annat finns det inget jag kan göra åt saken ändå så jag väntar nog tålmodigt in ultraljudet den 15/11. Tack för alla lugnande kommentarer.
  14. 7
    flytningarna har försvunnit, var tydligen bara ytterst lite som kom igår och idag ingenting, eftersom jag egentligen inte är en som oroar mig speciellt mycket så låter jag det var så länge, resonerar som så att om det vore nåt fel så borde jag få ont om inte annat finns det inget jag kan göra åt saken ändå så jag väntar nog tålmodigt in ultraljudet den 15/11. Tack för alla lugnande kommentarer.

Liknande trådar

  1. Bruna flytningar hjälp..
    By Trelleborgstjej in forum Försöker bli med barn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-04-03, 03:06
  2. Bruna flytningar..
    By Hoppas på svar in forum Kropp & hälsa
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-11-22, 21:28
  3. Bruna flytningar
    By kardemumma in forum Kropp & hälsa
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-28, 18:48
  4. bruna flytningar HJÄLP
    By clara in forum Gravidsnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-12-08, 20:47
  5. HJÄLP bruna flytningar
    By clara in forum Gravidsnack
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2005-12-03, 10:13
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar