Rätt eller fel?
Barn som yrke
  1. fsklärare
    #1

    Rätt eller fel?

    Jobbar som fsklärare och träffade mötte igår en av mammorna som halvt gråtande berättade att hon bara inte har råd att köpa kläder + vinteroverall och allt annat till sin ettåring. Alla hans kläder är uppenbarligen för små, och skorna två storlekar för små. Jag känner dem inte alls, de har precis börjat. Nu har jag en pojke som precis växt ut sina kläder + vinterskor, dessa är i rätt storlek för den andra pojken. Kläderna är nästintill oanvända, en del nya. Tycker ni det är oproffisionellt att ge kläderna till mamman, inte göra en stor sak av det utan mer att jag är så glad att bli av med dem? Min kollega hävdar det. Jag tycker tvärtom, och är bara glad om någon får användning för dem.
  2. 1
    Rätt eller fel? Jobbar som fsklärare och träffade mötte igår en av mammorna som halvt gråtande berättade att hon bara inte har råd att köpa kläder + vinteroverall och allt annat till sin ettåring. Alla hans kläder är uppenbarligen för små, och skorna två storlekar för små. Jag känner dem inte alls, de har precis börjat. Nu har jag en pojke som precis växt ut sina kläder + vinterskor, dessa är i rätt storlek för den andra pojken. Kläderna är nästintill oanvända, en del nya. Tycker ni det är oproffisionellt att ge kläderna till mamman, inte göra en stor sak av det utan mer att jag är så glad att bli av med dem? Min kollega hävdar det. Jag tycker tvärtom, och är bara glad om någon får användning för dem.
  3. spinucklan
    #2

    nej

    Det tycker jag absolut inte, att det är oprofessionellt alltså. Det är väl bara att visa lite medmänsklighet. Ska ett barn behöva frysa när du har kläder som du ändå vill bli av med. Jag blir bara så nyfiken på hur kollegan tänker, har hon sagt på vilket sätt det är oprofessionellt?
  4. 2