Datorspel?
_00/01 Vinterbarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Datorspel?

    Vad spelar era barn för spel på datorn? Vad är bra just med dem?

    Tova spelar gärna Anki och Pytte, Pippi, Myror i brallan, Nalle Puh m m - men det känns som om repertoaren är lite uttjatad, så jag skulle vilja ha lite tips på nya roliga och inte alltför svårmanövrerade spel. Lite kluriga får de dock gärna vara. Ex Björnbröder och Pettson och Findus har vi hemma, men de har hon inte riktigt fått kläm på på egen hand. Ska jag vara ärlig så gillar jag inte dem jag heller :-(.. Men men... Har ni några tips till mig?
  2. 1
    Datorspel? Vad spelar era barn för spel på datorn? Vad är bra just med dem?

    Tova spelar gärna Anki och Pytte, Pippi, Myror i brallan, Nalle Puh m m - men det känns som om repertoaren är lite uttjatad, så jag skulle vilja ha lite tips på nya roliga och inte alltför svårmanövrerade spel. Lite kluriga får de dock gärna vara. Ex Björnbröder och Pettson och Findus har vi hemma, men de har hon inte riktigt fått kläm på på egen hand. Ska jag vara ärlig så gillar jag inte dem jag heller :-(.. Men men... Har ni några tips till mig?
  3. Medlem sedan
    Jun 2000
    #2

    Tittar in här

    och måste ju svara dig! Thildes favoriter förutom de du nämner är Ludde och hans vänner, Gnottarna, Alfons Åberg, Kalas med Rut och Knut, alltså spel som man kan springa ifrån en stund :). Jag tycker också att de är bra spel som jag rekomenderar er att testa. Har köpt två spel till jul, Disneys Prinsessor-Hästshow och Disneys Askungen-De förtrollade slotten som jag hoppas hon kommer gilla.
  4. 2
    Tittar in här och måste ju svara dig! Thildes favoriter förutom de du nämner är Ludde och hans vänner, Gnottarna, Alfons Åberg, Kalas med Rut och Knut, alltså spel som man kan springa ifrån en stund :). Jag tycker också att de är bra spel som jag rekomenderar er att testa. Har köpt två spel till jul, Disneys Prinsessor-Hästshow och Disneys Askungen-De förtrollade slotten som jag hoppas hon kommer gilla.
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Aaah!

    Tack!!

    Det låter kanonbra alltihop! Ska genast skrivas upp och kollas!
  6. 3
    Aaah! Tack!!

    Det låter kanonbra alltihop! Ska genast skrivas upp och kollas!
  7. Medlem sedan
    Jul 2000
    #4

    Paulina älskar att spela

    Lekis, Första klass, Gnottarna, Alfons Åberg, My little pony, Pippi Långstrump, Anki & Pytte, Hitta Nemo (men där behöver hon hjälp), Nicke & Nilla, Mamma Mu, Byggare Bob bygger en park. Hon spelar även en del online, Barbie t ex.

    Kramisar
  8. 4
    Paulina älskar att spela Lekis, Första klass, Gnottarna, Alfons Åberg, My little pony, Pippi Långstrump, Anki & Pytte, Hitta Nemo (men där behöver hon hjälp), Nicke & Nilla, Mamma Mu, Byggare Bob bygger en park. Hon spelar även en del online, Barbie t ex.

    Kramisar
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Kalle Kunskap

    kör Lillan själv - både förskola och Engelska. Sen har vi ett pippispel som hon behärskar men som inte är överens med vår dator, så ljudfilerna hoppar och dubbleras hela tiden. Fem myror har vi två spel som hon klarar helt själv. Bamse Cirkus klarar hon. Vi köpte ett Castor Syr men det är helt obegripligt.

    Åhléns har multimediarea just nu och jag köpte ett Barbie Rapunzel-spel till julklapp till henne. Tror att hon fattar om man bara visar henne. Det har fått goda recensioner.

    Sen spelar vi The Sims tillsammans ibland. Hon älskar att bygga nya hus och skapa familjer med barn som kan leka med varandra. Då får jag spela lite också :)

    Tips: jag köpte en liten minimus till henne som passar hennes lilla hand bättre. Jag pratar också mycket om hur viktigt det är att man sitter rätt och har musen framför sig - inte långt ute åt sidan så man sitter med sträckt arm. Även om hon sitter max 1 timme åt gången och sällan varje dag, så är det rätt att nöta in goda ergonomiska vanor tänker jag.
  10. 5
    Kalle Kunskap kör Lillan själv - både förskola och Engelska. Sen har vi ett pippispel som hon behärskar men som inte är överens med vår dator, så ljudfilerna hoppar och dubbleras hela tiden. Fem myror har vi två spel som hon klarar helt själv. Bamse Cirkus klarar hon. Vi köpte ett Castor Syr men det är helt obegripligt.

    Åhléns har multimediarea just nu och jag köpte ett Barbie Rapunzel-spel till julklapp till henne. Tror att hon fattar om man bara visar henne. Det har fått goda recensioner.

    Sen spelar vi The Sims tillsammans ibland. Hon älskar att bygga nya hus och skapa familjer med barn som kan leka med varandra. Då får jag spela lite också :)

    Tips: jag köpte en liten minimus till henne som passar hennes lilla hand bättre. Jag pratar också mycket om hur viktigt det är att man sitter rätt och har musen framför sig - inte långt ute åt sidan så man sitter med sträckt arm. Även om hon sitter max 1 timme åt gången och sällan varje dag, så är det rätt att nöta in goda ergonomiska vanor tänker jag.
  11. Medlem sedan
    Sep 2005
    #6

    mamma mu

    är en favorit här.
    annars är det anki och pytte och pettson och findus som spelas här också
  12. 6
    mamma mu är en favorit här.
    annars är det anki och pytte och pettson och findus som spelas här också
  13. Medlem sedan
    Jun 2000
    #7

    Nyfiken

    på minimusen! Vart har ni köpt den? Ska precis köpa ny till Thilde och det låter som en bra investering.
  14. 7
    Nyfiken på minimusen! Vart har ni köpt den? Ska precis köpa ny till Thilde och det låter som en bra investering.
  15. Medlem sedan
    Sep 2002
    #8

    Chip up data

    köpte vi vår hos, men det finns nog i alla såna affärer, även Clas Ohlson och Kjell o Co o dyl. Den kostade ynka 49 kronor. Kolla bara att det är rätt sorts anslutning på sladden till er dator. Och jag fick rådet att ta en med sladd - annars vet man inte vart den tar vägen mellan varven *ler*
  16. 8
    Chip up data köpte vi vår hos, men det finns nog i alla såna affärer, även Clas Ohlson och Kjell o Co o dyl. Den kostade ynka 49 kronor. Kolla bara att det är rätt sorts anslutning på sladden till er dator. Och jag fick rådet att ta en med sladd - annars vet man inte vart den tar vägen mellan varven *ler*
  17. Kerstin med Martin-00 & Linus 050912
    #9

    Här är det...

    Tuffa jobb, Anki och Pytte, Pingu, Lek & lär - Husdjursakuten samt Halvan som spelas mest. Tuffa jobb är den absoluta favoriten för det spelet handlar om brandbilar, byggmaskiner och jordbruksmaskiner.
  18. 9
    Här är det... Tuffa jobb, Anki och Pytte, Pingu, Lek & lär - Husdjursakuten samt Halvan som spelas mest. Tuffa jobb är den absoluta favoriten för det spelet handlar om brandbilar, byggmaskiner och jordbruksmaskiner.
  19. Medlem sedan
    Oct 1999
    #10

    Albin...

    spelar mest Anki & Pytte, då sitter han o tokskrattar högt, trots att han har spelat d jättemkt o borde va van. :) Sen har han nå Förskolan-spel oxå. Har oxå letat efter fler bra spel, ska ta o kolla upp tipsen ja fått här. Tack så mkt. :)

  20. 10
    Albin... spelar mest Anki & Pytte, då sitter han o tokskrattar högt, trots att han har spelat d jättemkt o borde va van. :) Sen har han nå Förskolan-spel oxå. Har oxå letat efter fler bra spel, ska ta o kolla upp tipsen ja fått här. Tack så mkt. :)

  21. Medlem sedan
    Oct 1999
    #11

    Vars hittar man alla spel?

    Hade tänkt kanske skicka efter några? Vars e bäst att beställa ifrån?
  22. 11
    Vars hittar man alla spel? Hade tänkt kanske skicka efter några? Vars e bäst att beställa ifrån?
  23. Medlem sedan
    May 2000
    #12

    Hannah spelar.....

    * Kalle kunskaps olika spel. (har 3 st)
    * Pettsson och findus olika spel. (har 3 st)
    * Pippi.
    * Alfons.
    * Emil.
    * Nalle Puh (har 2 spel)
    * Barbie.
    * Div memory spel.
    * Björnes magasin.
    * fem myror.
    * Bolibompa.

    Fler spel står på hennes önskelista :-)
  24. 12
    Hannah spelar..... * Kalle kunskaps olika spel. (har 3 st)
    * Pettsson och findus olika spel. (har 3 st)
    * Pippi.
    * Alfons.
    * Emil.
    * Nalle Puh (har 2 spel)
    * Barbie.
    * Div memory spel.
    * Björnes magasin.
    * fem myror.
    * Bolibompa.

    Fler spel står på hennes önskelista :-)
  25. Medlem sedan
    Jun 2000
    #13

    Tack för alla tips!!

    Här ska botaniseras :-)!
  26. 13
    Tack för alla tips!! Här ska botaniseras :-)!
  27. Medlem sedan
    May 2000
    #14

    Hej Kerstin

    Vart får jag tag på spelet Tuffa jobb??
    Ludde skulle ÄLSKA de spelet....
  28. 14
    Hej Kerstin Vart får jag tag på spelet Tuffa jobb??
    Ludde skulle ÄLSKA de spelet....
  29. Kerstin med Martin-00 & Linus 050912
    #15

    Jag köpte det...

    från en kollega på jobbet vars son inte spelade det längre. Postens symbol finns på omslaget så det kanske kommer därifrån? Bonnier har gett ut det iaf.
  30. 15
    Jag köpte det... från en kollega på jobbet vars son inte spelade det längre. Postens symbol finns på omslaget så det kanske kommer därifrån? Bonnier har gett ut det iaf.
  31. Medlem sedan
    May 2000
    #16

    Oki, tack

    ska kolla upp om man kan få tag på det.
  32. 16
    Oki, tack ska kolla upp om man kan få tag på det.

Liknande trådar

  1. Ang datorspel
    By Lo-X in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-11-18, 10:29
  2. Datorspel..
    By LiZ. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 15:38
  3. Aldersgräns pa datorspel?
    By LiZ. in forum Ordet är fritt
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2008-11-25, 12:56
  4. Aff vs datorspel
    By HiB. in forum Utlandsföräldrar
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 14:50
  5. Datorspel
    By Xappoline in forum _0403 Marsbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-13, 08:52
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar