Storlek på vinteroverall?
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jul 2001
    #1

    Storlek på vinteroverall?

    Vad har ni för storlek på vinteroverall? Jag har en jättefin och superbra overall som storebror Noel hade. Det är storlek 86 på den. Nu vill jag såklart att Elmer ska ha den, men den känns så stooor!!! Undrar om han kommer kunna ha den... Han har ju 80 på de flesta kläder, några plagg i 74 eller 86. Men just overallen känns stor. Kanske blir det bättre med stövlar till (men de stövlarna jag tänkte han skulle ärva är nog i strl 22, vilket också är stort *suck*). Vad har era junibarn för storlek på vinterkläder?
  2. 1
    Storlek på vinteroverall? Vad har ni för storlek på vinteroverall? Jag har en jättefin och superbra overall som storebror Noel hade. Det är storlek 86 på den. Nu vill jag såklart att Elmer ska ha den, men den känns så stooor!!! Undrar om han kommer kunna ha den... Han har ju 80 på de flesta kläder, några plagg i 74 eller 86. Men just overallen känns stor. Kanske blir det bättre med stövlar till (men de stövlarna jag tänkte han skulle ärva är nog i strl 22, vilket också är stort *suck*). Vad har era junibarn för storlek på vinterkläder?
  3. Medlem sedan
    Feb 2000
    #2

    Wilma...

    får ärva Idas vinteroverall i strl. 80. Den är stor trots att hon har 80 eller 86 i kläder.
    Hon kommer nog ta Idas kavatkängor i strl. 22 oxå. De är perfekta.
  4. 2
    Wilma... får ärva Idas vinteroverall i strl. 80. Den är stor trots att hon har 80 eller 86 i kläder.
    Hon kommer nog ta Idas kavatkängor i strl. 22 oxå. De är perfekta.
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Alex

    Alex har 80 i sin overall och den är stor :) Han har 20 i ett par vinterskor och 19/20 i sina andra vinterskor, så han är inte stor om fötterna direkt. Mina föräldrar provade en 86:a på honom och han drunknade i den så det hade inte gått med den för då hade han inte kunnat röra sig. Han har 74/80 i andra kläder, men går över mer och mer på 80. I hans höst/vinterjacka är det 74 och i täckbyxorna 80 så det är blandad kompott här hemma *s*
  6. 3
    Alex Alex har 80 i sin overall och den är stor :) Han har 20 i ett par vinterskor och 19/20 i sina andra vinterskor, så han är inte stor om fötterna direkt. Mina föräldrar provade en 86:a på honom och han drunknade i den så det hade inte gått med den för då hade han inte kunnat röra sig. Han har 74/80 i andra kläder, men går över mer och mer på 80. I hans höst/vinterjacka är det 74 och i täckbyxorna 80 så det är blandad kompott här hemma *s*
  7. Zukits med Filip 04/06
    #4

    Vi har

    köpt 80 i vinteroverallen. Filip är inte så lång, så han skulle aldrig kunna ha 86. Tom 80 är rejält rymlig. Han kan ha ett fåtal plagg från förra vintern (stl 74).
  8. 4
    Vi har köpt 80 i vinteroverallen. Filip är inte så lång, så han skulle aldrig kunna ha 86. Tom 80 är rejält rymlig. Han kan ha ett fåtal plagg från förra vintern (stl 74).
  9. Ann m Isabelle 0209 & Emilia 0407
    #5

    Emilia

    är en rätt så stor tjej.
    Hon har stl 92 i sin PoP overall o strl 22 på sina Kavat kängor. Hon har också ett allt-i-ett set ifrån PoP i strl 86 men jackan börjar bli lite kort i ärmarna.
  10. 5
    Emilia är en rätt så stor tjej.
    Hon har stl 92 i sin PoP overall o strl 22 på sina Kavat kängor. Hon har också ett allt-i-ett set ifrån PoP i strl 86 men jackan börjar bli lite kort i ärmarna.
  11. Cachi
    #6

    Här ärvs det oxå,,

    ,,av storasyster. Overallen är stl 86 men o jag hoppas den passar när det är dags. Har mina små aningar att den kanske inte räcker hela vintern. Isac är ju lite större än vad Maya var.
    pop´s 3i1 jacka är oxå i stl 86 men den räcker nog. Överdrags byxor i stl 90 o dom fleecefodrade i stl 86.
    Vanliga kläder har Isac nu byxor i 86 o tröjor i 86-92.

    Skorna som Maya hade är på gränsen nu så det blir nog att köpa nya runt jul.
  12. 6
    Här ärvs det oxå,, ,,av storasyster. Overallen är stl 86 men o jag hoppas den passar när det är dags. Har mina små aningar att den kanske inte räcker hela vintern. Isac är ju lite större än vad Maya var.
    pop´s 3i1 jacka är oxå i stl 86 men den räcker nog. Överdrags byxor i stl 90 o dom fleecefodrade i stl 86.
    Vanliga kläder har Isac nu byxor i 86 o tröjor i 86-92.

    Skorna som Maya hade är på gränsen nu så det blir nog att köpa nya runt jul.
  13. Cachi
    #7

    Skorna,,

    ,,är kavat stl 21 så vi kan ju byta då? ;-)
  14. 7
    Skorna,, ,,är kavat stl 21 så vi kan ju byta då? ;-)
  15. Medlem sedan
    Dec 2001
    #8

    Ida

    Jag köpte en ny overall till Ida, i strl 86, för jag ville så gärna ha en röd POP overall till henne. Jag har inte ens provat Gustavs overall (strl 86) på henne för den var jättestor i storleken och hon är mindre än Gus var.
  16. 8
    Ida Jag köpte en ny overall till Ida, i strl 86, för jag ville så gärna ha en röd POP overall till henne. Jag har inte ens provat Gustavs overall (strl 86) på henne för den var jättestor i storleken och hon är mindre än Gus var.
  17. Daphnia
    #9

    vi har köpt

    en overall i strl 80 och en i 86, samt 2i1-set jacka och byxa (allt från PO.P).sen har jag höst-och vårskor/kängor i strl 22 (superfit)och strl 22 i vinterstövlar (viking, tror jag de hette). allt är stort just nu, men strl 80 tror jag blir bra till vintern och ev 86 till senvintern. när Victor ligger ute i vagnen och sover nu på dagarna använder han sin gamla PO.P fleeceoverall från förra vintern (strl 74), det funkar det också... han är gansak liten, men de ska ju få plats med ett par lager med kläder under overaller och annat i vinter om det blir kallt...
  18. 9
    vi har köpt en overall i strl 80 och en i 86, samt 2i1-set jacka och byxa (allt från PO.P).sen har jag höst-och vårskor/kängor i strl 22 (superfit)och strl 22 i vinterstövlar (viking, tror jag de hette). allt är stort just nu, men strl 80 tror jag blir bra till vintern och ev 86 till senvintern. när Victor ligger ute i vagnen och sover nu på dagarna använder han sin gamla PO.P fleeceoverall från förra vintern (strl 74), det funkar det också... han är gansak liten, men de ska ju få plats med ett par lager med kläder under overaller och annat i vinter om det blir kallt...
  19. Medlem sedan
    Jan 2005
    #10

    Oscar får ...

    ärva Felix overall i stl 90 och hans jacka i 92.
    Han har haft overallen denna veckan och den är faktiskt ganska lagom. Däremot tycker jag att jackan verkar jättestor. Skall nog prova den igen och se om jag inte kan övertyga deras pappa att vi skall köpa en i 86 med tillhörmade byxor. Felix hade också en jättefin svart duffel i stl 92 den hoppas jag verkligen att Oscar kommer att kunna ha.
    Oscar får också ärva ett par Kavat fodrade kängor i stl 22 och så har vi köpt en kavat stövel också i stl 22.
  20. 10
    Oscar får ... ärva Felix overall i stl 90 och hans jacka i 92.
    Han har haft overallen denna veckan och den är faktiskt ganska lagom. Däremot tycker jag att jackan verkar jättestor. Skall nog prova den igen och se om jag inte kan övertyga deras pappa att vi skall köpa en i 86 med tillhörmade byxor. Felix hade också en jättefin svart duffel i stl 92 den hoppas jag verkligen att Oscar kommer att kunna ha.
    Oscar får också ärva ett par Kavat fodrade kängor i stl 22 och så har vi köpt en kavat stövel också i stl 22.
  21. Medlem sedan
    Jan 2004
    #11

    Darian

    har storlek 92 i sin overall och 26 i vinterkängor!Han är ganska stor för sin ålder..han har 86/92 i byxor 92/98 i tröjor.
  22. 11
    Darian har storlek 92 i sin overall och 26 i vinterkängor!Han är ganska stor för sin ålder..han har 86/92 i byxor 92/98 i tröjor.
  23. Medlem sedan
    Jul 2001
    #12

    Storlek 26????

    Oj, har han 26 på vinterkängorna? Då har han samma storlek som min store kille som blir 4 år i februari :o) Tänk vad det kan skilja!!! Elmer har 20-21 i skor!
  24. 12
    Storlek 26???? Oj, har han 26 på vinterkängorna? Då har han samma storlek som min store kille som blir 4 år i februari :o) Tänk vad det kan skilja!!! Elmer har 20-21 i skor!
  25. assal m darian
    #13

    ja!

    vi mätte både fötter o skor ett par gånger för att vara säkra men det stämmer! Det är ju iof lite olika beroende på vilka skor det är. Han har 25 i sina höstskor nu och hans första skor var i storlek 23! Undrar var detta ska sluta.. ;)
  26. 13
    ja! vi mätte både fötter o skor ett par gånger för att vara säkra men det stämmer! Det är ju iof lite olika beroende på vilka skor det är. Han har 25 i sina höstskor nu och hans första skor var i storlek 23! Undrar var detta ska sluta.. ;)
  27. Fumlan
    #14

    Samma här

    Låter som om våra barn har ungefär samma storlekar.
  28. 14
    Samma här Låter som om våra barn har ungefär samma storlekar.
  29. Medlem sedan
    Oct 2002
    #15

    Felix har...

    ...en overall i stl 86, vilken är perfekt just nu, också har han en i stl 92, som jag räknar med räcker hela vintern. De skor han har just nu är det stl 20 på, men trots att de är rätt stora i storleken så kommer de nog bara att räcka några månader till. Vi har ett par i stl 22 också som jag tror kommer bli perfekta att börja använda nu runt jul.

    På vanliga kläder har han mest 86, men även en del 92.
  30. 15
    Felix har... ...en overall i stl 86, vilken är perfekt just nu, också har han en i stl 92, som jag räknar med räcker hela vintern. De skor han har just nu är det stl 20 på, men trots att de är rätt stora i storleken så kommer de nog bara att räcka några månader till. Vi har ett par i stl 22 också som jag tror kommer bli perfekta att börja använda nu runt jul.

    På vanliga kläder har han mest 86, men även en del 92.
  31. Medlem sedan
    Oct 2001
    #16

    86 i overall

    och den sitter bra. Lite stor men inte för stor.
    Kläderna drar hon 80 men går mer och mer över till 86.
  32. 16
    86 i overall och den sitter bra. Lite stor men inte för stor.
    Kläderna drar hon 80 men går mer och mer över till 86.
  33. Medlem sedan
    Feb 2000
    #17

    Jösses!

    Min 3-åring kan ha sin overall i 92 sen förra vintern(Reima, Buller&bång)! Hon väger 16 kilo och är nästan en meter lång! :) Annars har hon 104 i kläder nu, men just overaller brukar ju vara jättestora!

    Coolt att det är så olika, både på barn och kläder!
  34. 17
    Jösses! Min 3-åring kan ha sin overall i 92 sen förra vintern(Reima, Buller&bång)! Hon väger 16 kilo och är nästan en meter lång! :) Annars har hon 104 i kläder nu, men just overaller brukar ju vara jättestora!

    Coolt att det är så olika, både på barn och kläder!
  35. Medlem sedan
    Sep 2002
    #18

    Cornelia har

    vinteroverall (po.p) i strl 92, den sitter jättebra nu (med lagom växtmån) men vi har en av storebrödernas i 98 hon får ta fram på vårvintern om hon fortsätter växa i den här rasande farten hon gjort hittills.
    Skor har hon 23-24 (storebrorsorna på 2½ har 25-26).

    I övrigt har Cornelia 86-92 på byxor (beroende på märke) och 92 på tröjor.
  36. 18
    Cornelia har vinteroverall (po.p) i strl 92, den sitter jättebra nu (med lagom växtmån) men vi har en av storebrödernas i 98 hon får ta fram på vårvintern om hon fortsätter växa i den här rasande farten hon gjort hittills.
    Skor har hon 23-24 (storebrorsorna på 2½ har 25-26).

    I övrigt har Cornelia 86-92 på byxor (beroende på märke) och 92 på tröjor.

Liknande trådar

  1. Vinteroverall storlek 150
    By tulta in forum Småbarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-01-06, 12:24
  2. VINTEROVERALL - STORLEK???
    By Anonym in forum _0806 Junibarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-08-13, 08:31
  3. storlek på vinteroverall?
    By mia m max + bf 1/9 in forum _0409 Septemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2006-08-21, 15:46
  4. storlek på vinteroverall?
    By Jen med tre tjejer in forum _0510 Oktoberbarn
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2006-07-31, 19:06
  5. Storlek på vinteroverall? 88 cm...
    By Nessa m. Lova03 &Alvar06 in forum Småbarn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2006-07-28, 22:20
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar