Sjukersättning och graviditet
Allvarligt sjuka
  1. Lena
    #1

    Sjukersättning och graviditet

    Jag undrar om någon här haft sjukersättning och blivit gravid? Vad säger försäkringskassan om det? Övergår sjukersättningen till föräldrapenning då barnet är fött? Andra problem som kan uppstå?
  2. 1
    Sjukersättning och graviditet Jag undrar om någon här haft sjukersättning och blivit gravid? Vad säger försäkringskassan om det? Övergår sjukersättningen till föräldrapenning då barnet är fött? Andra problem som kan uppstå?
  3. Mia
    #2

    det beror nog på

    vad du är sjukskriven för.

    om du inte själv kan vårda ditt barn blir nog pappan hemma med föräldrapenning och du fortsätter vara sjukskriven. Men om försäkringskassan anser att du klarar av att vårda barn med din sjukdom så tror jag sjukskrivningen gå över i barnledighet.

    Du kanske kan ringa försäkringskassan anonymt och fråga för att få ett mer säkert svar.
  4. 2
    det beror nog på vad du är sjukskriven för.

    om du inte själv kan vårda ditt barn blir nog pappan hemma med föräldrapenning och du fortsätter vara sjukskriven. Men om försäkringskassan anser att du klarar av att vårda barn med din sjukdom så tror jag sjukskrivningen gå över i barnledighet.

    Du kanske kan ringa försäkringskassan anonymt och fråga för att få ett mer säkert svar.

Liknande trådar

  1. Sjukersättning?
    By Helst anonym nu in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2008-07-11, 10:01
  2. Sjukersättning
    By Anonym helst in forum Kropp & hälsa
    Svar: 21
    Senaste inlägg: 2006-06-03, 23:09
  3. Sjukersättning
    By Ska jag ge upp? in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2006-05-22, 21:46
  4. Sjukersättning
    By Wilma70 in forum Gravidsnack
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2006-01-12, 16:43
  5. Sjukersättning och graviditet
    By Lena in forum Känsliga snack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2005-10-27, 21:16
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar