triss i killar
Föräldraskap
  1. Medlem sedan
    Apr 2004
    #1

    triss i killar

    igår fick jag veta att jag skulle få en tille till han är beräknad i februari. så det blir triss i killar, dom blir oxå väldigt tätta, det är 18 månader mellan dom första pojkarna och det blir 22 månader mellan dom andra två, alltså tre killar på 3år och 2 månader det är rätt häftigt tycker jag.
    är det fler här inne som har fler barn med samma kön tätt?
    jag blir lite irriterad när människor säger till mig att jag måste vara besviken pga att jag inte har några tjejer men jag tycker att det verkar super kul med triss i killar...
    ha det kram
  2. 1
    triss i killar igår fick jag veta att jag skulle få en tille till han är beräknad i februari. så det blir triss i killar, dom blir oxå väldigt tätta, det är 18 månader mellan dom första pojkarna och det blir 22 månader mellan dom andra två, alltså tre killar på 3år och 2 månader det är rätt häftigt tycker jag.
    är det fler här inne som har fler barn med samma kön tätt?
    jag blir lite irriterad när människor säger till mig att jag måste vara besviken pga att jag inte har några tjejer men jag tycker att det verkar super kul med triss i killar...
    ha det kram
  3. Sanna
    #2

    Härligt, grattis!

    Skönt att höra att det är fler som inte nödvändigtvis tycker att man ska hoppas på en flicka bara för att man har en pojke sen innan.

    Blir liksom du irriterad på alla som säger klumpiga saker som \"hoppas att det blir en flicka denna gången\". (Har själv en pojke på 13 månader, och väntar nästa barn i mars blir 18 månader emellan.)
  4. 2
    Härligt, grattis! Skönt att höra att det är fler som inte nödvändigtvis tycker att man ska hoppas på en flicka bara för att man har en pojke sen innan.

    Blir liksom du irriterad på alla som säger klumpiga saker som \"hoppas att det blir en flicka denna gången\". (Har själv en pojke på 13 månader, och väntar nästa barn i mars blir 18 månader emellan.)
  5. Medlem sedan
    Sep 2003
    #3

    GRATTIS!

    Det är superkul med triss i killar - jag lovar. Blev ännu roligare när 4an visade sig vara en tjej.... kändes inte som om oddsen var så höga. Har inte riktigt lika tätt, 3 år och 9 månader (men 4 på 6 år) och jag tycker det funkar jättebra. Framförallt har killarna jättekul ihop.
  6. 3
    GRATTIS! Det är superkul med triss i killar - jag lovar. Blev ännu roligare när 4an visade sig vara en tjej.... kändes inte som om oddsen var så höga. Har inte riktigt lika tätt, 3 år och 9 månader (men 4 på 6 år) och jag tycker det funkar jättebra. Framförallt har killarna jättekul ihop.
  7. Medlem sedan
    May 2003
    #4

    Jag har ju två tjejer

    och jag brukar säga att jag redan har \"en av varje\" ... \"Vadå?\" brukar jag få till svar, \"Jo, jag har ju två stycken, alltså en av varje\"... ;)

    Så driv med folk tillbaka. Tycker det är så klumpigt när det ska fixeras vid en massa detaljer.

    Sedan jämförs det om barnen har lockigt eller rakt hår, mörkt eller ljust osv. Det slutas aldrig jämföras och man kan bli lite trött på det ibland. Kan ju tillägga att även barnen tröttnar på det också... så snart säger dina killar ifrån själva! :D
  8. 4
    Jag har ju två tjejer och jag brukar säga att jag redan har \"en av varje\" ... \"Vadå?\" brukar jag få till svar, \"Jo, jag har ju två stycken, alltså en av varje\"... ;)

    Så driv med folk tillbaka. Tycker det är så klumpigt när det ska fixeras vid en massa detaljer.

    Sedan jämförs det om barnen har lockigt eller rakt hår, mörkt eller ljust osv. Det slutas aldrig jämföras och man kan bli lite trött på det ibland. Kan ju tillägga att även barnen tröttnar på det också... så snart säger dina killar ifrån själva! :D
  9. Medlem sedan
    Nov 1999
    #5

    Känner igen mig


    Jag känner igen mig!
    Vi väntar vårt tredje barn och för somliga (bl a min mamma)verkar det vara väldigt viktigt att det blir en tjej (har 2 pojkar).
    Det spelar ingen roll att jag säger att jag är övertygad om att det blir en pojke med tanke på vad jag såg på ultraljudet och min känsla jag har.
    För mig finns det liksom inte att det kommer ut en tös, nej jag är så övertygad. Men då får jag höra kommentarer som \"Det kanske var navelsträngen som du såg\".
    Det verkar, precis som du skriver, att somliga tror att jag kommer bli besviken om det inte blir en flicka *suck*
  10. 5
    Känner igen mig
    Jag känner igen mig!
    Vi väntar vårt tredje barn och för somliga (bl a min mamma)verkar det vara väldigt viktigt att det blir en tjej (har 2 pojkar).
    Det spelar ingen roll att jag säger att jag är övertygad om att det blir en pojke med tanke på vad jag såg på ultraljudet och min känsla jag har.
    För mig finns det liksom inte att det kommer ut en tös, nej jag är så övertygad. Men då får jag höra kommentarer som \"Det kanske var navelsträngen som du såg\".
    Det verkar, precis som du skriver, att somliga tror att jag kommer bli besviken om det inte blir en flicka *suck*
  11. Medlem sedan
    Feb 2000
    #6

    Härligt!

    Varför skulle det vara \"sämre\" med tre killar!?

    Vi har ju två tjejer (20 mån mellan) och 3:an i magen Blir 24 mån mellan). Vet inte än om det är en kille eller tjej, men jag skulle då inte ha nåt emot en tjej till! Blir lättare att ärva kläder och så oxå!

    Tycker det är lite häftigt med triss! :)
  12. 6
    Härligt! Varför skulle det vara \"sämre\" med tre killar!?

    Vi har ju två tjejer (20 mån mellan) och 3:an i magen Blir 24 mån mellan). Vet inte än om det är en kille eller tjej, men jag skulle då inte ha nåt emot en tjej till! Blir lättare att ärva kläder och så oxå!

    Tycker det är lite häftigt med triss! :)
  13. Sol m.A & L
    #7

    Grattis!

    Åhå, vill också ha bebis *S*! Stor grattiskram.
  14. 7
    Grattis! Åhå, vill också ha bebis *S*! Stor grattiskram.
  15. Medlem sedan
    Jan 2004
    #8

    Vet inte...

    jag väntar min tredje tätis men vet ännu inte vad det är för kön. Det lär visa sig om en månad ca. :-)

    Har 21 mån mellan de första tätisarna och får ca 18/19 mån mellan de andra två (beroende på när liten tittar ut).

    Grattis till den \"nya\" lillkillen!
  16. 8
    Vet inte... jag väntar min tredje tätis men vet ännu inte vad det är för kön. Det lär visa sig om en månad ca. :-)

    Har 21 mån mellan de första tätisarna och får ca 18/19 mån mellan de andra två (beroende på när liten tittar ut).

    Grattis till den \"nya\" lillkillen!
  17. Sol m.A & L
    #9

    Måste fråga dig lite, om det är okej?

    Du behöver inte svara!

    *Hur känns det att vänta en liten till med två små?
    *Fördelar med att ha tätt?
    *Ser du några nackdelar?
    *Hur bemöter omgivningen er när ni berättat?

    Åh, jag är sååå sugen. Men men, vi är så superstressade och jag har två år kvar i skolan. :(
  18. 9
    Måste fråga dig lite, om det är okej? Du behöver inte svara!

    *Hur känns det att vänta en liten till med två små?
    *Fördelar med att ha tätt?
    *Ser du några nackdelar?
    *Hur bemöter omgivningen er när ni berättat?

    Åh, jag är sååå sugen. Men men, vi är så superstressade och jag har två år kvar i skolan. :(
  19. Jenny m. pojkarna + bf 16/12
    #10

    väntar troligtvis min tredje pojke också

    Men jag har svårt att se det som något positivt att jag snart har triss i pojkar. Hade hellre velat ha åtminstone en flicka. Jag känner mig absolut inte som någon \"pojkmamma\"
  20. 10
    väntar troligtvis min tredje pojke också Men jag har svårt att se det som något positivt att jag snart har triss i pojkar. Hade hellre velat ha åtminstone en flicka. Jag känner mig absolut inte som någon \"pojkmamma\"
  21. Medlem sedan
    Apr 2004
    #11

    inte tre men

    två killar med elva månader emellan.Grattis förresten:)!Tror att det är en fördel att samtliga är killar,om det är så tätt emellan...min trea blev en tjej och hon och hennes näst äldste bror har en tendens att retas och bråka rätt så mycket(nu är hon bara knappt 4).Om det beror på könsskillnaden vete fåglarna,men han har kommit in i en period när tjejer är töntiga.Jobbigt är det iallafall.
  22. 11
    inte tre men två killar med elva månader emellan.Grattis förresten:)!Tror att det är en fördel att samtliga är killar,om det är så tätt emellan...min trea blev en tjej och hon och hennes näst äldste bror har en tendens att retas och bråka rätt så mycket(nu är hon bara knappt 4).Om det beror på könsskillnaden vete fåglarna,men han har kommit in i en period när tjejer är töntiga.Jobbigt är det iallafall.
  23. Medlem sedan
    Feb 2005
    #12

    men det är ju tråkigt att du känner så..

    Jag förstår faktiskt att du gärna vill ha en tjej också, men det är väl bättre att få tre friska barn även fast alla är pojkar?
    Något positivt måste du ju hitta med att ha en triss!
  24. 12
    men det är ju tråkigt att du känner så.. Jag förstår faktiskt att du gärna vill ha en tjej också, men det är väl bättre att få tre friska barn även fast alla är pojkar?
    Något positivt måste du ju hitta med att ha en triss!
  25. Medlem sedan
    May 2001
    #13

    wow!

    Triss i killar. Häftigt! Grattis
  26. 13
    wow! Triss i killar. Häftigt! Grattis
  27. Medlem sedan
    Oct 2001
    #14

    Stort GRATTIS till trissen!!


    Åh vad roligt! Även om jag inte har precis lika tätt så får jag iaf (förhoppningsvis) 3 barn under 4 år och jag har nu 2 tjejer och ALLA tror att vi vill ha en liten pojke nu...eller så går alla hoppas att det blir en pojke för sambons skull *haha*

    Det är så lustigt för jag och min sambo har pratat en del om det här och INGEN av oss har en speciell önskan om något kön! Det känns så oerhört mycket större och viktigare att vi får ett levande barn nästa sommar. Jag kan inte veta vad sambon innerst inne egentligen tänker om vårat barn i magen nu men när folk säger till oss att \"det vore väl kul med en liten pojke nu?\" så blir han nästan upprörd! Vi har INTE valt att få barn igen för att få ett visst barn. Det vore väl ändå sjukt om man \"skaffade\" barn för att få ett speciellt kön...nä att folk inte förstår det *s*

    Allt vore så himla häftigt med triss i tjejer! Och speciellt nu när det är ganska så tätt mellan dom! = D

    Det spelar liksom ingen roll! Jag har ju mina tjejjor...så nästa blir bara en STOR bonus!! ; D

    Kramis till dig och alla dina grabbar! *mys*
  28. 14
    Stort GRATTIS till trissen!!
    Åh vad roligt! Även om jag inte har precis lika tätt så får jag iaf (förhoppningsvis) 3 barn under 4 år och jag har nu 2 tjejer och ALLA tror att vi vill ha en liten pojke nu...eller så går alla hoppas att det blir en pojke för sambons skull *haha*

    Det är så lustigt för jag och min sambo har pratat en del om det här och INGEN av oss har en speciell önskan om något kön! Det känns så oerhört mycket större och viktigare att vi får ett levande barn nästa sommar. Jag kan inte veta vad sambon innerst inne egentligen tänker om vårat barn i magen nu men när folk säger till oss att \"det vore väl kul med en liten pojke nu?\" så blir han nästan upprörd! Vi har INTE valt att få barn igen för att få ett visst barn. Det vore väl ändå sjukt om man \"skaffade\" barn för att få ett speciellt kön...nä att folk inte förstår det *s*

    Allt vore så himla häftigt med triss i tjejer! Och speciellt nu när det är ganska så tätt mellan dom! = D

    Det spelar liksom ingen roll! Jag har ju mina tjejjor...så nästa blir bara en STOR bonus!! ; D

    Kramis till dig och alla dina grabbar! *mys*
  29. Pepparkakan med 3 grabbar tätt
    #15

    Triss i killar här med!! Och jag...

    kunde inte vara lyckligare. De har så himla kul ihop och det känns så himla härligt med vårt lilla gäng :o) Det är 20 mån mellan 1:an och 2:an och 21 mån mellan 2:an och 3:an. Har också fått löjliga kommentarer typ \"ska ni fortsätta tills ni får en tjej\" och dyl men jag försöker strunta i det. Stort grattis till dig!
  30. 15
    Triss i killar här med!! Och jag... kunde inte vara lyckligare. De har så himla kul ihop och det känns så himla härligt med vårt lilla gäng :o) Det är 20 mån mellan 1:an och 2:an och 21 mån mellan 2:an och 3:an. Har också fått löjliga kommentarer typ \"ska ni fortsätta tills ni får en tjej\" och dyl men jag försöker strunta i det. Stort grattis till dig!
  31. Medlem sedan
    Nov 2001
    #16

    grattis

    till trissen :)
    har juh tre tätisar men min sista är en flicka *ler*
    lycka till o klappa magen,
    kramar från oss
  32. 16
    grattis till trissen :)
    har juh tre tätisar men min sista är en flicka *ler*
    lycka till o klappa magen,
    kramar från oss
  33. Medlem sedan
    Apr 2004
    #17

    hej!

    *Hur känns det att vänta en liten till med två små?det känns jätte kul
    *Fördelar med att ha tätt? om jag har är ju bästa vänner dom leker jätte bra ihop,det kommer nog bli 3 jätte bra kompisar.
    *Ser du några nackdelar?nej jo kanske mycket blöjor...
    *Hur bemöter omgivningen er när ni berättat? vissa tycker jag är knäpp, fast det brukar inte handla om att barnen är utan att jag fyller 23 dagarna innan bäbisen kommer, min man är från syrien och det kan störa vissa, men jag bryr mig inte
    ha det så bra.

  34. 17
    hej! *Hur känns det att vänta en liten till med två små?det känns jätte kul
    *Fördelar med att ha tätt? om jag har är ju bästa vänner dom leker jätte bra ihop,det kommer nog bli 3 jätte bra kompisar.
    *Ser du några nackdelar?nej jo kanske mycket blöjor...
    *Hur bemöter omgivningen er när ni berättat? vissa tycker jag är knäpp, fast det brukar inte handla om att barnen är utan att jag fyller 23 dagarna innan bäbisen kommer, min man är från syrien och det kan störa vissa, men jag bryr mig inte
    ha det så bra.

  35. Medlem sedan
    Jun 2003
    #18

    Vad kul!!!

    JA alla ska ju ha sina åsikter om att man VILL ha en av var kön typ.. jag skulle tycka det var jättekul att ha tre killar så tätt =0) O kul med tyjej med.. man skaffar ju inte ett barn för könets skull.. (inte jag i a f) Men du får nog höra lite.. så är det ju alltid. Stort grattis till dig!!!! SÅ KUL!!
  36. 18
    Vad kul!!! JA alla ska ju ha sina åsikter om att man VILL ha en av var kön typ.. jag skulle tycka det var jättekul att ha tre killar så tätt =0) O kul med tyjej med.. man skaffar ju inte ett barn för könets skull.. (inte jag i a f) Men du får nog höra lite.. så är det ju alltid. Stort grattis till dig!!!! SÅ KUL!!
  37. Maja m 3
    #19

    Grattis!

    Jag har inte alla tre tätt, men tre pojkar. Jag har alltid sett mig som en pojkmamma (tror nästan att det bara finns pojkbebisar, jag har ju sett flickbebisar också men förstår inte var de kommer ifrån).

    Nu ska vi inte ha någon fjärde men skulle det bli så kan jag känna att det vore roligt med en flicka som omväxling - men å andra sidan är det praktiskt och lite småkul att bara ha pojkar.
  38. 19
    Grattis! Jag har inte alla tre tätt, men tre pojkar. Jag har alltid sett mig som en pojkmamma (tror nästan att det bara finns pojkbebisar, jag har ju sett flickbebisar också men förstår inte var de kommer ifrån).

    Nu ska vi inte ha någon fjärde men skulle det bli så kan jag känna att det vore roligt med en flicka som omväxling - men å andra sidan är det praktiskt och lite småkul att bara ha pojkar.
  39. Jenny m. pojkarna
    #20

    Ja, att den är frisk är viktigast

    Men drömmen vore att få en flicka denna gång. Tycker det räcker med två pojkar som slåss hela dagarna. Det enda positiva som jag kan se med att få en tredje pojke är väl att den kan ärva kläder av sina bröder
  40. 20
    Ja, att den är frisk är viktigast Men drömmen vore att få en flicka denna gång. Tycker det räcker med två pojkar som slåss hela dagarna. Det enda positiva som jag kan se med att få en tredje pojke är väl att den kan ärva kläder av sina bröder
Sidan 1 av 2 12 SistaSista

Liknande trådar

  1. vad gillar killar? (killar svara görna)
    By Anonym in forum Sex & erotik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-03-04, 20:35
  2. Triss i killar!
    By isha in forum _0807 Julibarn
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-09-03, 19:51
  3. Triss i Killar =)
    By -Vivi- in forum _0308 Augustibarn
    Svar: 19
    Senaste inlägg: 2009-06-10, 21:17
  4. Triss i killar =)
    By -Vivi- in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-04-24, 15:25
  5. Triss!
    By Hello in forum _0609 Septemberbarn
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2006-09-16, 22:17
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar