Vårt generösa landsting....
Många barn
  1. Medlem sedan
    Jan 2003
    #1

    Vårt generösa landsting....

    har bjudit familjen på en resa till Göteborg. Där ska vi få vara med om en familjevistelse för familjer med barn med Dysmeli som är ett ganska ovanligt funktionshinder.
    Vi får taxi, flyg, helpension på en herrgård aktiviteter för barnen och föreläsningar av div. experter. Vilken lyxsemester för en fattig familj med många barn. Inte nog med det, jag får möjlighet att träffa mina älskade barnbarn och äldsta dottern som bor i Göteborg. Jag bara läääängtar, TACK! Landstinget i Västerbotten.
  2. 1
    Vårt generösa landsting.... har bjudit familjen på en resa till Göteborg. Där ska vi få vara med om en familjevistelse för familjer med barn med Dysmeli som är ett ganska ovanligt funktionshinder.
    Vi får taxi, flyg, helpension på en herrgård aktiviteter för barnen och föreläsningar av div. experter. Vilken lyxsemester för en fattig familj med många barn. Inte nog med det, jag får möjlighet att träffa mina älskade barnbarn och äldsta dottern som bor i Göteborg. Jag bara läääängtar, TACK! Landstinget i Västerbotten.
  3. Malla med sex barn
    #2

    Är det på

    Ågenska? Vi var där för några år sedan eftersom vi har ett barn med en grav språkstörning. Vår kommun betalade det som en LSS-insats. Fast vi stod för reskostnaden själva. Men vi körde bara 2x30 mil i egen bil. Vi hade fem underbara dagar på Ågrenska och vår då yngsta dotter som var knappt fem år grät när vi skulle hem. Hon hade fäst sig så vid en i personalen som hade hand om den yngre syskongruppen. Jag hoppas att ni får en lika bra vecka!
  4. 2
    Är det på Ågenska? Vi var där för några år sedan eftersom vi har ett barn med en grav språkstörning. Vår kommun betalade det som en LSS-insats. Fast vi stod för reskostnaden själva. Men vi körde bara 2x30 mil i egen bil. Vi hade fem underbara dagar på Ågrenska och vår då yngsta dotter som var knappt fem år grät när vi skulle hem. Hon hade fäst sig så vid en i personalen som hade hand om den yngre syskongruppen. Jag hoppas att ni får en lika bra vecka!
  5. Medlem sedan
    Jan 2003
    #3

    Just det

    Nu är du den 3:e jag hört som varit där. Alla låter så nöjda, kul. Jo, hos oss bjöd de på hela kalaset. Hörde om en familj som inte fick det minsta bidrag att åka. Tänk så olika det kan vara i olika kommuner.
  6. 3
    Just det Nu är du den 3:e jag hört som varit där. Alla låter så nöjda, kul. Jo, hos oss bjöd de på hela kalaset. Hörde om en familj som inte fick det minsta bidrag att åka. Tänk så olika det kan vara i olika kommuner.
  7. Pepparkakan med 3 grabbar - på besök
    #4

    Vad mysigt det låter!! Hoppas ni får det bra IMT

    .
  8. 4
    Vad mysigt det låter!! Hoppas ni får det bra IMT .
  9. Eir & barnen
    #5

    Vad härligt!


    I bland får man faktiskt bli riktigt glad :)
    Kul att ha något att se fram emot!
  10. 5
    Vad härligt!
    I bland får man faktiskt bli riktigt glad :)
    Kul att ha något att se fram emot!
  11. Medlem sedan
    Dec 2004
    #6

    Va underbart...

    hoppas ni får en underbar semester.
    Får man fråga vad Dysmeli är???
  12. 6
    Va underbart... hoppas ni får en underbar semester.
    Får man fråga vad Dysmeli är???
  13. Medlem sedan
    Jan 2003
    #7

    Hej!

    Jo, Dysmeli innbär att man föds med defekter på arm-hand eller ben-fot. Man saknar helt enkelt något av det. I min sons fall föddes han utan höger tumme och han saknar även skelettdelar i armbågen vilket gjort att hans arm inte kan rätas ut. Han har även en underutvecklad tumme på vä. hand men den håller på fungera riktigt bra efter mycket träning och handskena.
    Han är svag allmänt i armar och axlar så det blir en hel del sjukgymnastik. Annars är han som vilket busigt 16-månaders barn som helst.
  14. 7
    Hej! Jo, Dysmeli innbär att man föds med defekter på arm-hand eller ben-fot. Man saknar helt enkelt något av det. I min sons fall föddes han utan höger tumme och han saknar även skelettdelar i armbågen vilket gjort att hans arm inte kan rätas ut. Han har även en underutvecklad tumme på vä. hand men den håller på fungera riktigt bra efter mycket träning och handskena.
    Han är svag allmänt i armar och axlar så det blir en hel del sjukgymnastik. Annars är han som vilket busigt 16-månaders barn som helst.

Liknande trådar

  1. är det inte så att generösa...
    By SAGA! in forum Ordet är fritt
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 19:18
  2. Generösa föräldrar
    By Anonym in forum Vikt – barn
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-07-17, 19:20
  3. Är ni generösa?
    By mariamed4 in forum Ordet är fritt
    Svar: 34
    Senaste inlägg: 2009-02-27, 20:27
  4. I vårt landsting så måste
    By Tess-74 in forum Gravidsnack
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-02-20, 10:12
  5. Alltså generösa pop ?
    By Isa in forum Småbarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2005-12-04, 19:47
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar