Ni som plussar
_0510 Oktoberbarn
  1. Medlem sedan
    May 2001
    #1

    Ni som plussar

    Sitter här och tänker på er och vet ju hur jobbigt ni har det. Vill bara fömedla vad barnmorskan på förlossningen sa till mig när jag ringde in och var helt slut efter en massa \"falska\" starter. -Det är bättre att vila igång förlossningen, än att ge sig ut och gå i trappor, eller annat för att få igång det hela. Krafterna behöver man till förlossningen. När det väl har dragit igång rekommederar de där emot att man rör lite på sig. Så skit i alla måsten och fram med chokladpralinerna och det varma badet! Kanske till och med barnvakt om det skulle gå att ordna. Hoppas att ni slipper plussa mer nu!
  2. 1
    Ni som plussar Sitter här och tänker på er och vet ju hur jobbigt ni har det. Vill bara fömedla vad barnmorskan på förlossningen sa till mig när jag ringde in och var helt slut efter en massa \"falska\" starter. -Det är bättre att vila igång förlossningen, än att ge sig ut och gå i trappor, eller annat för att få igång det hela. Krafterna behöver man till förlossningen. När det väl har dragit igång rekommederar de där emot att man rör lite på sig. Så skit i alla måsten och fram med chokladpralinerna och det varma badet! Kanske till och med barnvakt om det skulle gå att ordna. Hoppas att ni slipper plussa mer nu!
  3. Medlem sedan
    Nov 1999
    #2

    jag kan ärligt säga

    att jag gör så lite som möjligt, det är sant.
    Jag går på sparlåga sedan flera veckor, för jag känner jag bör det. Vill verkligen inte ta ut mig, utan vill vara pigg sedan.

    Mina största bravader om dagarna är att ta mig gåendes knappt 5 minuter bort till dagis och hämta barnen och gå hem igen. Sen är det bra för mig.

    När jag är hemma lagar jag mat när han inte gör det, jag tvättar och hänger tvätten, städar får han göra.

    Jag har köpt choklad idag, sambon undrade varför och jag sa det är JAG värd, han får inte smaka, han kan gå och jobba istället.
    Barnvakt ja det finns det ingen, jag är glad om sambon är med barnen när han är hemma, men denna vecka jobbar han kväll 14-23 så då måste jag ta hand om dem själv.
  4. 2
    jag kan ärligt säga att jag gör så lite som möjligt, det är sant.
    Jag går på sparlåga sedan flera veckor, för jag känner jag bör det. Vill verkligen inte ta ut mig, utan vill vara pigg sedan.

    Mina största bravader om dagarna är att ta mig gåendes knappt 5 minuter bort till dagis och hämta barnen och gå hem igen. Sen är det bra för mig.

    När jag är hemma lagar jag mat när han inte gör det, jag tvättar och hänger tvätten, städar får han göra.

    Jag har köpt choklad idag, sambon undrade varför och jag sa det är JAG värd, han får inte smaka, han kan gå och jobba istället.
    Barnvakt ja det finns det ingen, jag är glad om sambon är med barnen när han är hemma, men denna vecka jobbar han kväll 14-23 så då måste jag ta hand om dem själv.
  5. Medlem sedan
    May 2001
    #3

    Det är du verkligen!

    Värd chokladen alltså!! Låter som en bra inställning du har i alla fall. Barnvakt är ju inte alltid det lättaste att få. Inte är det alltid lätt att få den andra hälften att förstå vad man behöver heller. Hur är barnen? Mina hade inte så där värst stor förståelse för att mamma behövde vila ;) tror det var därför jag hade svårt att koppla av ordentligt där innan fölossningen, samt alla som tjatade på mig att jag skulle göra än det ena, än det andra för att få bebisen att komma ut. Var en stor lättnad för mig när hon på förlossningen \"gav mig tillåtelse\" att slappna av. Var det jag ville förmedla. Hoppas du och alla andra får den lugn och ro ni har behov av!
  6. 3
    Det är du verkligen! Värd chokladen alltså!! Låter som en bra inställning du har i alla fall. Barnvakt är ju inte alltid det lättaste att få. Inte är det alltid lätt att få den andra hälften att förstå vad man behöver heller. Hur är barnen? Mina hade inte så där värst stor förståelse för att mamma behövde vila ;) tror det var därför jag hade svårt att koppla av ordentligt där innan fölossningen, samt alla som tjatade på mig att jag skulle göra än det ena, än det andra för att få bebisen att komma ut. Var en stor lättnad för mig när hon på förlossningen \"gav mig tillåtelse\" att slappna av. Var det jag ville förmedla. Hoppas du och alla andra får den lugn och ro ni har behov av!
  7. Medlem sedan
    Jan 2001
    #4

    Jasså....

    då kanske jag ska lägga ner mitt projekt om att se till att bilen får på sig vinterdäcken idag då ;o)

    Hade faktiskt tänkt släpa på 4 däck från förrådet till bilen för att åka till nån verkstad och låta nån sätta på dem. Men nu lugnar jag mig på din inrådan! :o)
  8. 4
    Jasså.... då kanske jag ska lägga ner mitt projekt om att se till att bilen får på sig vinterdäcken idag då ;o)

    Hade faktiskt tänkt släpa på 4 däck från förrådet till bilen för att åka till nån verkstad och låta nån sätta på dem. Men nu lugnar jag mig på din inrådan! :o)

Liknande trådar

  1. VI SOM PLUSSAR...
    By libo in forum _0805 Majbarn
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-05-10, 08:05
  2. plussar
    By finestine in forum _0702 Februaribarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2007-02-17, 10:49
  3. Ni som plussar
    By MissX in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-07, 09:28
  4. Ni som plussar
    By x-tjejen in forum _0612 Decemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2007-01-02, 18:53
  5. Plussar jag med...
    By Norrortstjej m son 03 +2 in forum _0607 Julibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2006-07-18, 18:25
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar