Sjal/sele-hjälp tack :)
_0406 Junibarn
  1. Medlem sedan
    Jun 2000
    #1

    Sjal/sele-hjälp tack :)

    Jag har kommit fram till att jag nog måste ha nån form av sjal/sele nu (han är toktung för babybjörnen). Snart kommer vi börja gå på en hundkurs som innebär många skogspromenader. Det blir svårt att dra vagnen in i skogen mitt i vintern och då återstår ju bara att bära Alex. Vad sjutton ska man köpa? Jag tror inte han kommer gilla alls att behöva bli buren men jag måste ju... Han måste kunna ha full vintermundering på sig eftersom han kommer få springa runt ute i skogen sen när vi är framme. Jag har jätteproblem med ryggen så det måste vara ryggvänligt också. Går det att få ihop på nått sätt? Helst vill jag bära på ryggen eftersom jag kommer gå varannan gång själv och då måste jag hålla jycken också... (vart sjutton jag ska ha ryggsäcken vet jag inte *skrattar*) Vad rekomenderar ni? Kanske en bärryggsäck, men han känns för tung för det också, eller?
  2. 1
    Sjal/sele-hjälp tack :) Jag har kommit fram till att jag nog måste ha nån form av sjal/sele nu (han är toktung för babybjörnen). Snart kommer vi börja gå på en hundkurs som innebär många skogspromenader. Det blir svårt att dra vagnen in i skogen mitt i vintern och då återstår ju bara att bära Alex. Vad sjutton ska man köpa? Jag tror inte han kommer gilla alls att behöva bli buren men jag måste ju... Han måste kunna ha full vintermundering på sig eftersom han kommer få springa runt ute i skogen sen när vi är framme. Jag har jätteproblem med ryggen så det måste vara ryggvänligt också. Går det att få ihop på nått sätt? Helst vill jag bära på ryggen eftersom jag kommer gå varannan gång själv och då måste jag hålla jycken också... (vart sjutton jag ska ha ryggsäcken vet jag inte *skrattar*) Vad rekomenderar ni? Kanske en bärryggsäck, men han känns för tung för det också, eller?
  3. Medlem sedan
    Jul 2003
    #2

    Lite tankar

    Det bästa för ryggen är ju sjal- men det kan nog bli lite bökigt med alla vinterkläder och knölande ut i skogen kan vara lite jobbigt kanske.
    Men inte är han för tung för en bärryggsäck inte? Tror det alternativet är ganska bra för en Ergo blir nog lite trång att först ha på sina egna utekläder och sen ska han ha stora kläder...
    Men en bärryggsäck ja- det kan nog funka... Om du vill så ha jag en ståendes här hemma som du kan få låna en helg/vecka om du vill prova? Jag kan ju inte bära nu iaf :)
    Sen ett plus med bärryggsäck är att då ha du ju en stor fick längst bak där du kan ha hundgrejer! Smart va? ;)
  4. 2
    Lite tankar Det bästa för ryggen är ju sjal- men det kan nog bli lite bökigt med alla vinterkläder och knölande ut i skogen kan vara lite jobbigt kanske.
    Men inte är han för tung för en bärryggsäck inte? Tror det alternativet är ganska bra för en Ergo blir nog lite trång att först ha på sina egna utekläder och sen ska han ha stora kläder...
    Men en bärryggsäck ja- det kan nog funka... Om du vill så ha jag en ståendes här hemma som du kan få låna en helg/vecka om du vill prova? Jag kan ju inte bära nu iaf :)
    Sen ett plus med bärryggsäck är att då ha du ju en stor fick längst bak där du kan ha hundgrejer! Smart va? ;)
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Du är så snäll :)

    Jag bara lånar selar och ryggsäckar av dig mest hela tiden *ler* okej inte hela tiden men ändå :) Jo men det skulle ju vara bra att få prova innan man köper en iaf! Idag ska vi ut och handla så jag tänkte kolla hur det känns... I värsta fall kan ju Fredrik bära när han är med, men han kommer jobba varannan gång så det spricker ju då :( För det verkar ju smidigast med bärryggsäck...
  6. 3
    Du är så snäll :) Jag bara lånar selar och ryggsäckar av dig mest hela tiden *ler* okej inte hela tiden men ändå :) Jo men det skulle ju vara bra att få prova innan man köper en iaf! Idag ska vi ut och handla så jag tänkte kolla hur det känns... I värsta fall kan ju Fredrik bära när han är med, men han kommer jobba varannan gång så det spricker ju då :( För det verkar ju smidigast med bärryggsäck...
  7. Medlem sedan
    Feb 2000
    #4

    Jag...

    bär mna barn (ett i taget såklart) i ERGO! Den är underbar och funkar fint både inne, under jackan och utanpå jackan.
    Skulle faktiskt inte orka släpa runt på en tung bärryggsäck! Den väger ju typ 100 kilo bara den! :)

    Mina barn väger 9,5 reps. 16 kilo och det går hur bar som helst att bära dem ett par timmar i alla fall i ERGo\'n!
  8. 4
    Jag... bär mna barn (ett i taget såklart) i ERGO! Den är underbar och funkar fint både inne, under jackan och utanpå jackan.
    Skulle faktiskt inte orka släpa runt på en tung bärryggsäck! Den väger ju typ 100 kilo bara den! :)

    Mina barn väger 9,5 reps. 16 kilo och det går hur bar som helst att bära dem ett par timmar i alla fall i ERGo\'n!
  9. Medlem sedan
    Sep 2002
    #5

    Jag har också ergo...

    till Tindra och den är helt enkelt superduper.
    Lätt att ta på sig och väger ingen nämnvärt och barnet sitter kanonbra i den.
    Tilläggas att jag har problem med axlar och rygg, men tycker att jag kan bära Tindra i ergon ganska långa stunder utan att känna av ryggen/axlarna.
  10. 5
    Jag har också ergo... till Tindra och den är helt enkelt superduper.
    Lätt att ta på sig och väger ingen nämnvärt och barnet sitter kanonbra i den.
    Tilläggas att jag har problem med axlar och rygg, men tycker att jag kan bära Tindra i ergon ganska långa stunder utan att känna av ryggen/axlarna.
  11. filur72
    #6

    jag älskar ju min patapum

    och min kille väger 12 kilo. Ont i ryggen får jag inte men ibland blir jag trött i benen speciellt om jag inte burit på ett litet tag.
  12. 6
    jag älskar ju min patapum och min kille väger 12 kilo. Ont i ryggen får jag inte men ibland blir jag trött i benen speciellt om jag inte burit på ett litet tag.
  13. Medlem sedan
    Jun 2000
    #7

    Tack för era svar!

    Vi är jätteveliga och vet inte alls hur vi ska göra. Jag får tänka vidare på det hela och se vad jag kommer fram till. Men tack för alla tips, nu har jag lite att välja mellan när jag funderar :)
  14. 7
    Tack för era svar! Vi är jätteveliga och vet inte alls hur vi ska göra. Jag får tänka vidare på det hela och se vad jag kommer fram till. Men tack för alla tips, nu har jag lite att välja mellan när jag funderar :)
  15. Medlem sedan
    May 2002
    #8

    Vi köpte en begagnad

    ryggbärstol, Haglövs tro jag, för 40:-! Den var guld värd när vi var i London i sommras...även storasyster på 3 år kunde sitter i den ibland, så nog räcker den till Alex ochså.Vissa av de nya har ju även någon ställning som gör att man kan ställer ner de ordendligt och vissa har även små hjul, så de funkar som tillfälligt vagn!
  16. 8
    Vi köpte en begagnad ryggbärstol, Haglövs tro jag, för 40:-! Den var guld värd när vi var i London i sommras...även storasyster på 3 år kunde sitter i den ibland, så nog räcker den till Alex ochså.Vissa av de nya har ju även någon ställning som gör att man kan ställer ner de ordendligt och vissa har även små hjul, så de funkar som tillfälligt vagn!
  17. Medlem sedan
    Oct 2001
    #9

    Vi har en ERGO

    Den är bra tycker jag :-)
  18. 9
    Vi har en ERGO Den är bra tycker jag :-)

Liknande trådar

  1. Sjal och sele m.m
    By grisuggla in forum Bebissnack
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-13, 17:44
  2. bra sele/sjal?
    By Milla&Tilde in forum Bebissnack
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-02-26, 21:34
  3. Sele eller sjal?
    By jemajo in forum _0809 Septemberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-10-14, 18:12
  4. Sjal/ sele
    By Sannja in forum _0704 Aprilbarn
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2007-12-19, 15:23
  5. sjal-sele
    By Heidi.P in forum _0706 Junibarn
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2007-09-04, 08:27
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar