föräldrarpenning???
_0509 Septemberbarn
  1. Medlem sedan
    Mar 2004
    #1

    föräldrarpenning???

    Har er startat ännu och fungerar?
    vad jag förstår skulle jag fått pengar idag, men har inte fått ännu.
    Är det lönt att ringa och höra med dem....skriver ett mail istället.
  2. 1
    föräldrarpenning??? Har er startat ännu och fungerar?
    vad jag förstår skulle jag fått pengar idag, men har inte fått ännu.
    Är det lönt att ringa och höra med dem....skriver ett mail istället.
  3. Medlem sedan
    Jan 2003
    #2

    Ring - det är bättre

    Jag fick heller inga pengar idag, så jag ringde (fick förra månaden) De hade inte behandlat mitt ärende, påstod att de fått in det för sent(den 11:e) att alla de får in efter den 10:e får månaden efter, men så vitt jag vet så jag fått förrut när jag skickat in via inter net mellan den 10:e och 14:e men men... Hon såg iaf till att fixa så att jag får ut mina pengar på fredag, hon behandlade mitt ärende på två minuter i telefon! så vad de tjafasar om ibland vet jag inte.

    Hoppas att det löser sig för dig.

    *Kramisar*
  4. 2
    Ring - det är bättre Jag fick heller inga pengar idag, så jag ringde (fick förra månaden) De hade inte behandlat mitt ärende, påstod att de fått in det för sent(den 11:e) att alla de får in efter den 10:e får månaden efter, men så vitt jag vet så jag fått förrut när jag skickat in via inter net mellan den 10:e och 14:e men men... Hon såg iaf till att fixa så att jag får ut mina pengar på fredag, hon behandlade mitt ärende på två minuter i telefon! så vad de tjafasar om ibland vet jag inte.

    Hoppas att det löser sig för dig.

    *Kramisar*
  5. Medlem sedan
    Nov 2004
    #3

    Jag fick mina pengar den 27:e förra månaden

    är det inte imorgon pengarna kommer nu då ?
    Det är ju bara den 26:e idag....

    Mitt har krånglat till sig lite...jag glömde skicka in förra månaden så jag får leva på 100 kr en vecka framåt nu. *suck*
  6. 3
    Jag fick mina pengar den 27:e förra månaden är det inte imorgon pengarna kommer nu då ?
    Det är ju bara den 26:e idag....

    Mitt har krånglat till sig lite...jag glömde skicka in förra månaden så jag får leva på 100 kr en vecka framåt nu. *suck*
  7. Medlem sedan
    Mar 2004
    #4

    förstår inte???

    Måste jag skicka in varje nånad?
    jag har ju lämnat lappen om hur jag vill ha det utbetalt de närmaste 6 månaderna, räcker inte det?
    Det skicka jag in innan födseln och 1 vecka efter födsel lämna vi lappen att alma var född.
    /lotta
  8. 4
    förstår inte??? Måste jag skicka in varje nånad?
    jag har ju lämnat lappen om hur jag vill ha det utbetalt de närmaste 6 månaderna, räcker inte det?
    Det skicka jag in innan födseln och 1 vecka efter födsel lämna vi lappen att alma var född.
    /lotta
  9. Medlem sedan
    Mar 2004
    #5

    varje mpånad, menar jag *imt*

    .
  10. 5
    varje mpånad, menar jag *imt* .
  11. Medlem sedan
    Mar 2004
    #6

    ha,ha,som jag stavar månad *imt*

    .
  12. 6
    ha,ha,som jag stavar månad *imt* .
  13. Medlem sedan
    Nov 2004
    #7

    man kan göra så med

    men själv har jag skickat in för varje månad.
  14. 7
    man kan göra så med men själv har jag skickat in för varje månad.
  15. Medlem sedan
    Jan 2003
    #8

    Då borde

    det inte vara några problem. Men ring och dubbelkolla och fråg vad de håller på med.

    Lycka till och hoppas att du får dina pengar

    Kramis
  16. 8
    Då borde det inte vara några problem. Men ring och dubbelkolla och fråg vad de håller på med.

    Lycka till och hoppas att du får dina pengar

    Kramis
  17. Medlem sedan
    Jan 2003
    #9

    DEt beror på när man fyller år

    Fyller man år 1-10 så får man pengar den 25:e,
    11-20 den 26:e och 21-31 den 27:e

    STackars dig!
    Hoppas att din karl har pengar till dig ;-)

    Kramis
  18. 9
    DEt beror på när man fyller år Fyller man år 1-10 så får man pengar den 25:e,
    11-20 den 26:e och 21-31 den 27:e

    STackars dig!
    Hoppas att din karl har pengar till dig ;-)

    Kramis
  19. Medlem sedan
    Mar 2004
    #10

    precis

    och jag fyller år den 12:e och skulle fått den 26:e.
    Allt som står på deras sida är att de är försenade. ochpå min är att ärendet är pågående, blir så jäkla less.
    Vi får använda av vårt lilla sparkapital igen, känns surt. suck...
  20. 10
    precis och jag fyller år den 12:e och skulle fått den 26:e.
    Allt som står på deras sida är att de är försenade. ochpå min är att ärendet är pågående, blir så jäkla less.
    Vi får använda av vårt lilla sparkapital igen, känns surt. suck...
  21. Medlem sedan
    Apr 2005
    #11

    Det har stått i tidningarna

    att fk har strul med nåt nytt datasystem och vissa kanske inte får sina pengar i tid. Du ska dock inte behöva vänta till nästa månad om jag förstod det hela rätt utan pengarna kommer så snart de hinner. Prova att ringa och kolla, i förrgår var det 1 min kö (!) när jag ringde vid 16-tiden, tro det eller ej! ;-)
  22. 11
    Det har stått i tidningarna att fk har strul med nåt nytt datasystem och vissa kanske inte får sina pengar i tid. Du ska dock inte behöva vänta till nästa månad om jag förstod det hela rätt utan pengarna kommer så snart de hinner. Prova att ringa och kolla, i förrgår var det 1 min kö (!) när jag ringde vid 16-tiden, tro det eller ej! ;-)
  23. Medlem sedan
    Nov 2004
    #12

    Han fick inte ut så mycket

    denna månad iom att han var hemma med pappadagar och tog ut semester m.m då Saga föddes.
  24. 12
    Han fick inte ut så mycket denna månad iom att han var hemma med pappadagar och tog ut semester m.m då Saga föddes.
  25. Medlem sedan
    Dec 2002
    #13

    kan annars gå ner till

    medborgarkontoret de kan fixa det... jag har fått mina pengar redan igår...

    lycka till de kan ju krångla ganska mycket
  26. 13
    kan annars gå ner till medborgarkontoret de kan fixa det... jag har fått mina pengar redan igår...

    lycka till de kan ju krångla ganska mycket
  27. Medlem sedan
    Nov 2002
    #14

    Jag kollade

    Inga pengar kom igår så jag ringde. Tydligen så görs numer en extra, extra koll av någon extra granskare för att inga pengar ska gå ut fel. Kanske ett resultat av Uppdrag granskning. Inte mej emot. Mina pengar kommer idag eller i morgon. Några dagar senare.
  28. 14
    Jag kollade Inga pengar kom igår så jag ringde. Tydligen så görs numer en extra, extra koll av någon extra granskare för att inga pengar ska gå ut fel. Kanske ett resultat av Uppdrag granskning. Inte mej emot. Mina pengar kommer idag eller i morgon. Några dagar senare.

Liknande trådar

  1. Föräldrarpenning
    By Skuttie in forum _0908 Augustibarn
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2009-09-06, 14:39
  2. föräldrarpenning
    By Anonym in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-07-15, 08:23
  3. Föräldrarpenning och lön
    By highme in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-06-23, 16:27
  4. Föräldrarpenning
    By anonymt namn in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2009-05-28, 20:07
  5. Ang föräldrarpenning...
    By K-line in forum _0701 Januaribarn
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2006-09-12, 09:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar