Såg här nedan om smakisar.
_05 Sommarbarn
  1. Lina
    #1

    Såg här nedan om smakisar.

    Jag ger ju ersättning fullt ut och hade nog tänkt att vänta med smakisar till 6 mån ålder iallafall, började tidigare med första barnet dock.
    Är det ok att enbart ge ersättning till 6 mån ålder, de rekommenderar ju helamning till den åldern, men vad gäller för ersättning?
  2. 1
    Såg här nedan om smakisar. Jag ger ju ersättning fullt ut och hade nog tänkt att vänta med smakisar till 6 mån ålder iallafall, började tidigare med första barnet dock.
    Är det ok att enbart ge ersättning till 6 mån ålder, de rekommenderar ju helamning till den åldern, men vad gäller för ersättning?
  3. Lilla Lisa med Melvin
    #2

    Skulle tro att det

    går alldes utmärkt. Man kan ju börja tidigare när man ger flaska eftersom du ändå då har börjat med annat. Jag får se när vi börjar denna gången. Känner inte någon speciell brådska att börja med kladd. =) *S*
  4. 2
    Skulle tro att det går alldes utmärkt. Man kan ju börja tidigare när man ger flaska eftersom du ändå då har börjat med annat. Jag får se när vi börjar denna gången. Känner inte någon speciell brådska att börja med kladd. =) *S*
  5. Medlem sedan
    Jun 2000
    #3

    Självklart!

    På Baby Semps förpackning står det t o m att det är ok som full näring (eller hur formuleringen var) för barn upp till 6 månaders ålder. Så, visst kan du vänta. Men, eftersom jag började vid den åldern med dottern med mycket gott resultat (hon äter det mesta och vi har aldrig haft någon matvägran eller så) så gör jag gärna likadant igen och håller tummarna för att det blir lika bra med dessa små herrar :-).
  6. 3
    Självklart! På Baby Semps förpackning står det t o m att det är ok som full näring (eller hur formuleringen var) för barn upp till 6 månaders ålder. Så, visst kan du vänta. Men, eftersom jag började vid den åldern med dottern med mycket gott resultat (hon äter det mesta och vi har aldrig haft någon matvägran eller så) så gör jag gärna likadant igen och håller tummarna för att det blir lika bra med dessa små herrar :-).
  7. Medlem sedan
    May 2004
    #4

    Min bvc..

    ..rekommenderar att man börjar med smakisar vid 4 mån ålder om man ger ersättning, de som ammar kan börja vid 4-6 månader.

    Om man ammar så får ju barnet i sig alla möjliga olika ämnen, de får ju inte våra barn som endast får ersättning, och därför kan man börja ge smakisar tidigare.
  8. 4
    Min bvc.. ..rekommenderar att man börjar med smakisar vid 4 mån ålder om man ger ersättning, de som ammar kan börja vid 4-6 månader.

    Om man ammar så får ju barnet i sig alla möjliga olika ämnen, de får ju inte våra barn som endast får ersättning, och därför kan man börja ge smakisar tidigare.

Liknande trådar

  1. Smakisar
    By Mammahaj in forum _1010 Oktoberbarn
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2011-02-03, 10:53
  2. Smakisar?
    By Mymla in forum _0906 Junibarn
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2009-11-17, 11:52
  3. smakisar
    By Folkabo in forum _0906 Junibarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-10-23, 13:34
  4. Smakisar
    By idapida in forum _0904 Aprilbarn
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2009-09-12, 08:21
  5. Smakisar
    By Labolina m nr 2 in forum _0611 Novemberbarn
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2007-02-13, 20:38
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar