Vårt hjärtebarn....
Hjärtfel - barn
  1. Anette R
    #1

    Vårt hjärtebarn....

    har idag fått diagnosen autism. Hon är en glad, positiv, fantasifull 10-åring som är normalbegåvad.
    Nu kan vi äntligen få mer stöd genom skolan och LSS istället för att folk ska tro att vi skämt bort henne hela livet. (Vilket vi bara gör lite grann) :o)
    Vi har gjort medicinsk utredning också som vi får svar på om några veckor.

    Nu ska vi äta hjärtebarnsbakelsen....MUMS!

    Anette
  2. 1
    Vårt hjärtebarn.... har idag fått diagnosen autism. Hon är en glad, positiv, fantasifull 10-åring som är normalbegåvad.
    Nu kan vi äntligen få mer stöd genom skolan och LSS istället för att folk ska tro att vi skämt bort henne hela livet. (Vilket vi bara gör lite grann) :o)
    Vi har gjort medicinsk utredning också som vi får svar på om några veckor.

    Nu ska vi äta hjärtebarnsbakelsen....MUMS!

    Anette
  3. Medlem sedan
    Sep 2002
    #2

    Hej Anette!

    Hoppas att bakelsen smakade bra!

    Vad skönt att ni fått en diagnos och nu kan få den hjälp som ni är berättigade till.

    Att skämma bort ditt barn är du nog helt ensam om...
  4. 2
    Hej Anette! Hoppas att bakelsen smakade bra!

    Vad skönt att ni fått en diagnos och nu kan få den hjälp som ni är berättigade till.

    Att skämma bort ditt barn är du nog helt ensam om...
  5. Medlem sedan
    Apr 2001
    #3

    Hej!

    Så skönt det måste vara att äntligen få svart på vitt vad som är fel. Ni har ju kämpat ett tag, eller hur?
    Har hon Asperger, eller klassas det som \"vanlig\" autism?
    Vi har inte ätit bakelse ännu, jag skäms lite....
  6. 3
    Hej! Så skönt det måste vara att äntligen få svart på vitt vad som är fel. Ni har ju kämpat ett tag, eller hur?
    Har hon Asperger, eller klassas det som \"vanlig\" autism?
    Vi har inte ätit bakelse ännu, jag skäms lite....
  7. Medlem sedan
    Oct 2000
    #4

    Hej igen..

    Hon har vanlig autism. Men det känns konstigt för vi ser inte henne på samma sätt som andra. Vi har väl blivit hemmablinda.
    Du behöver inte skämmas för att ni inte ätit bakelse än. Om någon ska skämmas så är det vi för detta var första gången någonsin som vi ätit den! Den finns inte i vår kommun och jag har inte orkat engagera mig i att skaffa hit den. Men vi var ju i GBG igår och passade på att åka förbi och köpa den där.

    Vi fortsätter kämpa på. Stumpan blev förkyld igår och är mega trött.....Blir inga läxor gjorda idag....

    Anette
  8. 4
    Hej igen.. Hon har vanlig autism. Men det känns konstigt för vi ser inte henne på samma sätt som andra. Vi har väl blivit hemmablinda.
    Du behöver inte skämmas för att ni inte ätit bakelse än. Om någon ska skämmas så är det vi för detta var första gången någonsin som vi ätit den! Den finns inte i vår kommun och jag har inte orkat engagera mig i att skaffa hit den. Men vi var ju i GBG igår och passade på att åka förbi och köpa den där.

    Vi fortsätter kämpa på. Stumpan blev förkyld igår och är mega trött.....Blir inga läxor gjorda idag....

    Anette
  9. Medlem sedan
    Apr 2001
    #5

    Hej igen...

    Men kan det inte var så att hon är så trygg i sin hemmiljö att hon klarar att vara öppnare, säkrare, osv där? Autistiska personer vill väl ha det \"likadant\" jämt, inga förändringar, inte så mycket saker runt omkring sig, osv. Ni har säkert anpassat er och ert hem redan på ett sätt som hon mår bra av.
    Jag har flera vänner med barn med både autism i olika grader och Asperger. Det krävs mycket planering, har jag förstått.

    Styrkekram!
  10. 5
    Hej igen... Men kan det inte var så att hon är så trygg i sin hemmiljö att hon klarar att vara öppnare, säkrare, osv där? Autistiska personer vill väl ha det \"likadant\" jämt, inga förändringar, inte så mycket saker runt omkring sig, osv. Ni har säkert anpassat er och ert hem redan på ett sätt som hon mår bra av.
    Jag har flera vänner med barn med både autism i olika grader och Asperger. Det krävs mycket planering, har jag förstått.

    Styrkekram!

Liknande trådar

  1. Hjärtebarn
    By maddespring in forum Allvarligt sjuka
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-17, 10:05
  2. Auktioner för hjärtebarn
    By Abbes pappa in forum Arbete, ekonomi & juridik
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-03-03, 08:59
  3. Auktioner för hjärtebarn
    By Abbes pappa in forum Småbarn
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-02-12, 19:15
  4. Hjärtebarn?
    By anonymt namn in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-04-17, 14:47
  5. hjärtebarn och sömn
    By lillamaxen in forum Hjärtfel - barn
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-01-16, 13:30
Kära besökare.

Det verkar som att du använder en annonsblockerare (Ad blocker). Allt för föräldrar är ett annonsfinansierat community
och har därför valt att inte stödja användningen av annonsblockerare.

Avaktivera annonsblockeraren för att att få korrekt användareupplevelse.

Vänligen Allt för föräldrar